Nick:
Hasło:
ARTYKUŁ
Poradnik do Cities in Motion - dobre praktyki, wskazówki
Dodano: 02:07 18 stycznia 2012
2. Planowanie Tras w Zależności od Rodzaju Pojazdu
A. Autobus – Najwolniejszy i zarazem najtańszy w eksploatacji pojazd K.M., uznawany za „uniwersalny” środek transportu. Planując trasę dla autobusu należy wziąć pod uwagę, że jest to pojazd dość zawodny, mający tendencję do utykania w korkach. Najlepiej sprawdza się obsługując niewielkie potoki podróżnych, n.p. zbierając pasażerów z osiedli czy też nisko zagęszczonych rejonów miasta i dowożąc ich na przystanki tramwajowe lub stacje metra. Może też zastępować Tramwaje w miejscach, gdzie nie ma możliwości poprowadzenia wydzielonego torowiska – Jeśli pojazd musi jechać zatłoczoną trasą, to dużo lepiej poprowadzić nią linię autobusową. Przy planowaniu trasy trzeba zwrócić uwagę, czy na trasie przejazdu nie ma zatłoczonych dróg – jeśli takie istnieją, a jest możliwość ich ominięcia – należy to zrobić. Podpowiedź: Warto umieszczać przystanki blisko przejść dla pieszych, zwłaszcza wtedy, gdy są obsługiwane przez dwie lub więcej linii.
B. Tramwaj – Pojazd szybki i pojemny, najlepiej sprawdza się na trasach ze średnimi potokami podróżnych. Dobrze funkcjonuje na liniach, gdzie budowa metra jest nieopłacalna, a autobus ma zbyt małą pojemność i/lub musi stać w korku. Nie powinno się tworzyć zbyt wielu przystanków aby nie spowalniać tego pojazdu. W przeciwieństwie do autobusu wymiana pasażerów następuje szybko. Przystanki wszystkich pojazdów (n.p. autobus – tramwaj) powinny być jak najbliżej siebie – pasażer niekoniecznie lubi chodzić zbyt daleko. Tramwaj ukazuje swoje największe atuty tylko wtedy, kiedy ma wydzielone torowisko, t.j. jedzie na obok drogi i omija korki, dzięki czemu może rozwijać prędkość do swej V.max.
C. Metro – Pojazd poruszający się po bezkolizyjnym torowisku, przeznaczony do obsługi dużych potoków podróżnych. Metro najlepiej sprawdza się w ciasnych centrach miast, gdzie nie ma miejsca na wydzielone torowiska tramwajowe, a autobusy stoją w korkach. Za wskaźnik opłacalności budowy można uznać moment, gdy do obsługi trasy nie wystarcza 1 tramwaj/3 przystanki bądź 1 autobus/2 przystanki. W zależności od finansów należy zbudować wtedy linię na estakadzie (tańszą) bądź podziemną (droższą). Linia naziemna przydaje się, gdy musimy obsługiwać rejony oddzielone od centrum dużym obszarem nieużytków (patrz Monachium – dolna część mapy, po prawej stronie rzeki, z zawsze zatłoczonym mostem).
D. Tramwaj wodny – jest dobrym sposobem na połączenie dwóch i więcej miejsc w najtańszy sposób, gdy trzeba przeciąć duży obszar zajmowany przez wodę (patrz Helsinki)
E. Helikopter – W niniejszym artykule pominę go, ponieważ jest on drogim i mało wydajnym środkiem transportu.

3. Błędy Popełniane Przez Graczy
A. Dublowanie Tras – Często popełniany błąd, polegający na poprowadzeniu 2 i więcej linii tą samą trasą przez wiele kilometrów. Jego zły wpływ na komunikację widać zwłaszcza wtedy, gdy poruszające się taką trasą pojazdy jadą w tym samym czasie. Wbrew pozorom, ten błąd dotyczy nie tylko graczy, ale też istniejących w Polsce firm przewozowych (M.P.K.). Jeśli pojazdy jadące taką trasą mają zapewniony odpowiedni odstęp czasowy, nie powinno stwarzać to problemów (aczkolwiek odradzam stosowanie tego w grze ze względu na „mechanikę gry”.
B. Kredyty – Nieraz firmę doprowadza do bankructwa nieprzemyślana pożyczka. Jeśli decydujemy się na jej zaciągnięcie, trzeba zwrócić uwagę na to, czy po zrealizowaniu inwestycji damy radę zarobić odpowiednią sumę, by spłacić kredyt i odnieść zysk.

4. Optymalizacja
A. Przystanki – Jak już wcześniej wspominałem, nie wolno ustawiać na danej linii zbyt wielu przystanków – teraz powiem dlaczego. 1. Każdy przystanek sprawia, że czas przejazdu daną linią jest wydłużony. 2. Utrzymanie – im więcej przystanków i im lepszej klasy są, tym więcej za ich konserwację płacimy (proponuję ustawić koszty utrzymania na poziomie 20-30%).
B. Pojazdy – Wydaje się, że tworząc linię można wybrać najszybszy pojazd danej kategorii – błąd. W zależności od specyfikacji danej trasy (zatłoczenie, ilość pasażerów rodzaj linii Np. autobusowa itp.) należy wybrać odpowiednie rozwiązanie.

Autor: SSPLAYER

Wciąż za mało wiesz? Potrzebujesz pomocy? Zapytaj na naszym forum!

Zaloguj się lub zarejestruj by dodać swój komentarz!

Komentarze (37):
Gryssca napisał o 16:45 10 lutego 2013
nicopl napisał o 20:08 20 czerwca 2013
Może by zaktualizować ten poradnik? :)
bob napisał o 13:41 23 lutego 2014
KJX napisał o 10:51 29 lipca 2014
Mineło juz tyle czasu od premiery CiM2 a poradnika jak nie było tak nie ma? Posiada ktoś poradnik, który mógłby wrzucić na strone?
napisał o
napisał o
napisał o
napisał o
napisał o
napisał o
napisał o
napisał o
napisał o
napisał o
napisał o
napisał o
napisał o
napisał o
napisał o
napisał o
napisał o
napisał o
napisał o
napisał o
napisał o
napisał o
napisał o
napisał o
napisał o
napisał o
napisał o
napisał o
napisał o
napisał o
napisał o
napisał o
napisał o
NEWSY
Premiera CSL już 10 marca
Premiera gry już niespełna za 2 tygodnie. Do wyboru są dwie edycje: standardowa lub delux.
Cities: Skylines zapowiedziane
W dniu wczorajszym na targach Gamescom 2014 Paradox Interactive ujawnił nową produkcję Cities: Skylines.
15 sierpnia
Cities In Motion 2: European Vehicle Pack DLC
Po długim czasie oczekiwania doczekaliśmy sie kolejnego DLC. Tym razem będzie to 5 pojazdów europejski w skłąd których wchodzą 2 autobusy, tramwaj i 2 składy metra.
Players Choice Vehicle Pack - premiera 17.06.2014
Players Choice Vehicle Pack to DLC do Cities In Motion 2, zawierające pięć nowych środków transportu, wybranych przez graczy drogą głosowania. Rozszerzenie zawiera: tramwaj Tatra 4m, pociąg metra Capi
12 czerwca
Premiera DLC Cities in Motion 2: European Cities. Przecena na CIM1 & CIM2 wraz z dodatkami
Dziś debiutuje nowe rozszerzenie do Cities in Motion 2 zatytułowane European Cities. Z tej okazji przeceniamy \\\"jedynkę\\\" i \\\"dwójkę\\\" oraz wybrane DLC ? wszystkie gry objęte ofertą są dostępn
ARTYKUŁY
e-SimCity.pl - polski fansite serii Sim City! EuroTruck-SIM.pl - polski fansite Euro Truck Simulator 2
SONDA
Czy kupiłeś/kupisz drugą część Cities in Motion?
Tak, kupiłem/kupię od razu w chwili premiery 46%
Tak, planuję niebawem kupić 17%
Kupię, gdy nieco stanieje 16%
Nie zamierzam, ukradłem piracką wersję 9%
W ogóle nie zamierzam grać w CiM2 12%
Łącznie głosów 205
Zaloguj się lub zarejestruj, by oddać głos
© 2011-2012 Cities-in-Motion.pl gfx by LESZ3u