Nick:
Hasło:
NEWS
CiM 2 Dzienik dewelopera #3 - Budowa mapy
Dodano: 13:23 29 grudnia 2012
Projektowanie mapy w Cities in motion 2 zostało zmienione w porównaniu do pierwszej części gry ruchu. Ze względu na zwiększoną wydajność nowej technologii, której używamy dla CiM2, jesteśmy w stanie stworzyć mapy, które są prawie cztery razy większe od tych znanych obecnie w CiM.


Powyższa ilustracja przedstawia porównanie mapy Londynu wykonane dla CiM oraz mapa wykonana w CiM2.

Mapa Londynu ma rozmiar XL, ale na obszarze mapy CiM2 zajmuje raptem jej ćwierć części.
W CiM mieliśmy największe mapy obejmujące obszar 3 km na 3 km. CiM2 pozwala na budowę miasta, którego wymiary będą sięgały około 8 x 8 kilometrów, co sprawi iż gracze będą mogli budować nawet bardzo duże metropolie. Tym razem mapy mogą mieć duże różnice w wysokości, pasma górskie, głębokie jeziora. Można zbudować miasto w dolinie, otoczone jej przedmieściami, położone wysoko w górach oraz na stokach.

Proces projektowania i pomysł na mapy w Cim2 było stworzenie regionu, który obejmuje wszystkie mapy znajdujące się w tak zwanych działach geograficznych. Zamiast tworzyć osobne miasta, z których każde lata w powietrzu, połączyliśmy je ze sobą tak, by można było uznać je jako część większej całości. Na przykład rzeka, którą widać na jednej mapie i wykracza poza nią to, faktycznie nadal ciągnie się na sąsiedniej mapie do jeziora. Można to zobaczyć w oknie wyboru kampanii, gdzie możemy wybrać miasto. Tworzy to poczucie ciągłości, gdzie świat jest bardziej realny, a nie w oddzielnych częściach. (przyp. red. Przykładem może być region znany z Sim City 4.)


Ten obraz przedstawia pomysł regionu na podstawie projektu. Mapy stanowią kompletne obszar, który stwarza poczucie ciągłości. "Istnieje świat poza granicami mapy", że tak powiem.

Ilość map, które są obecne w grze są przystosowane w części do układu kampanii, jak również związana z pomysłem wprowadzania różnych geograficznych "konstrukcji" gdzie poszczególne elementy (woda, wzgórza, góry, itp.) odgrywają różne role w zakresie projektowania i położenia każdego miasta. Było jasne, że kampania potrzebuje centrum miasta, dużych metropolii, to jest Twój ostateczny cel. Inne mapy tworzone wokół niego: obszar górski, region z dużymi jeziorami i wybrzeżem. W sumie pięć map pasuje ładnie z tego co chcieliśmy mieć w odniesieniu do pomysłów geograficznych na które pierwotnie wpadliśmy.

Źródło: Tekst oryginalny (ang.)

Zaloguj się lub zarejestruj by dodać swój komentarz!

Komentarze (8):
qamil napisał o 14:00 29 grudnia 2012
Zobaczyłem oryginalny "dziennik" już trochę wcześniej, ale nie próbowałem nawet czytać, bo wiedziałem że będzie tu spolszczona wersja :) Tłumaczenie może nie jest idealne, dobrze by było w wolnym czasie je przeczytać na spokojnie i poprawić, ale ogólny sens da się zrozumieć - a to się liczy. Co do samych map, to ciekawi mnie, czy będą możliwe jakieś interakcje między tymi regionami (tak jak w SimCity można wysyłać prąd do sąsiednich miast, tak tu możnaby tworzyć autobusy międzymiastowe), czy może to tylko wizualne ukazanie a każdy region będzie "żył swoim życiem". Poczekamy, zobaczymy :) PS. Zamiast opracowywać poszczególne mapy nicości[?], możemy "połączyć" miasta tak, by można było uznać je jako część większej całości. --> Zamiast tworzyć osobne miasta, z których każde lata w powietrzu, połączyliśmy je ze sobą tak, by można było... Może to nie jest najdokładniejsze tłumaczenie, ale oddaje sens - teraz każda mapa kończy się na granicy miasta, w CiM2 zamiast twardej linii granicznej będzie istnieć jakieś połączenie (grając w jednym mieście widzimy co jest poza jego granicami, zamiast obecnej czerni). Pytanie tylko, jak już wspomniałem, czy między miastami w regionie będą możliwe jakieś interakcje.
was38 napisał o 15:25 29 grudnia 2012
qamil nie ukrywam, że miałem problem z prawidłowym przetłumaczeniem tego dziennika. Dzięki za wskazane poprawki;)
Emir napisał o 18:29 29 grudnia 2012
Cieszą się me oczęta na widok tych map :) No i dla was38 należy się zbiorowa wdzięczność za tłumaczenie tych tekstów ;)
was38 napisał o 23:52 29 grudnia 2012
Zaznaczę że region skłąda się z 9 map w układzie 3 x 3 czyli region to obszar ok 24 km na 24 km (576 km2
TYMEK2002 napisał o 14:29 31 grudnia 2012
nicopl napisał o 23:42 1 stycznia 2013
na gry online napisali że wyjdzie w czerwcu 2013 :(
nicopl napisał o 23:43 1 stycznia 2013
macie linka http://www.gry-online.pl/gra.asp?ID=12987
nicopl napisał o 23:48 1 stycznia 2013
i jeszcze napisali że nie planują polskiego wydania a spolszczenie to nie to samo ;(
NEWSY
Premiera CSL już 10 marca
Premiera gry już niespełna za 2 tygodnie. Do wyboru są dwie edycje: standardowa lub delux.
Cities: Skylines zapowiedziane
W dniu wczorajszym na targach Gamescom 2014 Paradox Interactive ujawnił nową produkcję Cities: Skylines.
15 sierpnia
Cities In Motion 2: European Vehicle Pack DLC
Po długim czasie oczekiwania doczekaliśmy sie kolejnego DLC. Tym razem będzie to 5 pojazdów europejski w skłąd których wchodzą 2 autobusy, tramwaj i 2 składy metra.
Players Choice Vehicle Pack - premiera 17.06.2014
Players Choice Vehicle Pack to DLC do Cities In Motion 2, zawierające pięć nowych środków transportu, wybranych przez graczy drogą głosowania. Rozszerzenie zawiera: tramwaj Tatra 4m, pociąg metra Capi
12 czerwca
Premiera DLC Cities in Motion 2: European Cities. Przecena na CIM1 & CIM2 wraz z dodatkami
Dziś debiutuje nowe rozszerzenie do Cities in Motion 2 zatytułowane European Cities. Z tej okazji przeceniamy \\\"jedynkę\\\" i \\\"dwójkę\\\" oraz wybrane DLC ? wszystkie gry objęte ofertą są dostępn
ARTYKUŁY
e-SimCity.pl - polski fansite serii Sim City! EuroTruck-SIM.pl - polski fansite Euro Truck Simulator 2
SONDA
Czy kupiłeś/kupisz drugą część Cities in Motion?
Tak, kupiłem/kupię od razu w chwili premiery 45%
Tak, planuję niebawem kupić 16%
Kupię, gdy nieco stanieje 15%
Nie zamierzam, ukradłem piracką wersję 11%
W ogóle nie zamierzam grać w CiM2 12%
Łącznie głosów 214
Zaloguj się lub zarejestruj, by oddać głos
© 2011-2012 Cities-in-Motion.pl gfx by LESZ3u