Nick:
Hasło:
NEWS
CiM 2 Dzienik dewelopera #8 - Dynamiczne miasta
Dodano: 15:10 8 marca 2013
Jedną z najważniejszych cech w Cities in Motion 2 są dynamiczne miasta, co oznacza po prostu, że mapy zmieniają się w czasie gry. Zdecydowaliśmy, aby nasze mapy były dużo większe niż w pierwszej części gry. Chcieliśmy stworzyć środowisko, które reaguje na decyzje gracza, prowadzące do nowych, ciekawych sytuacji w świecie gry.

Najczęstszym sposobem grania w CiM2 jest wybranie gotowych map, lub wygenerowanie miasta za pomocą edytora map. Jednak dzięki mechanizmowi odpowiadającemu za dynamizm miast, można nawet zacząć na mapach całkowicie pustych. Po prostu zaczynamy od układania dróg a budynki będą generowane na podstawie układu ulic. Można również umieścić budynki ręcznie (nawet wszystkie dostępne, jeśli tylko chcesz - tak jak w pierwszej części gry), ale system generowania budynków pozwala szybko tworzyć ciekawe układy drogowe dla firmy transportowej i obudowa je budynkami. Można również wygenerować budynki, a następnie wybrać wygenerowany budynek w celu zastąpienia go innymi w edytorze map.

Podczas odtwarzania, dynamizm miast reaguje na nowe trasy i różne typy pojazdów. Teren w centrum miasta wymaga drogi z wieloma pasami i doskonałymi połączeniami, natomiast obszary o zabudowie jednorodzinnej wymagają tylko jednej lub dwóch linii autobusowych. Jednakże, jeśli chcesz zobaczyć domy jednorodzinne przekształcające się w wieżowce lub odtworzyć obszar z dużą ilością punktów rozrywkowych, takich jak teatry, kina i centra handlowe, należy budować więcej rodzajów transportu i więcej linii, aby zachęcić obywateli do rozbudowy.

Aby utrzymać miasto w równowadze, system tworzy obszary o różnych typach. Jeśli budynek przemysłowy pojawia się po raz pierwszy, jest to bardzo prawdopodobne, że pojawi się więcej tego typu budynków w bliskim sąsiedztwie, tworząc obszar przemysłowy. Jeśli miasto ma już mnóstwo przemysłu, ale nie ma wystarczającej ilości pracowników w tym celu będą powstawać budynki mieszkalne by spełnić potrzeby kadrowe. Miasto pozostaje w równowadze samodzielnie, tworząc obszary, gdzie firma gracza będzie mogła wyznaczać nowe trasy.

Cities in Motion 2 to symulacja transportu, a więc nie tworzenie stref lub budowy budynków (oprócz zajezdni, przystanków i stacji, oczywiście) w mieście. Miasto jest w piaskownicy, a gra jest o łączeniu go transportem. Możliwość zbudowania drogi otwiera możliwości optymalizacji tras starannie: jest tam odcinek drogi, który stale jest zablokowany przez korki, więc twoje autobusy utkną? Nie martw się, wystarczy że utworzysz skrót budując drogę tylko z buspasami! Z rozmieszczeniem punktów trasy, można zapewnić autobusom zawsze trasę przez skrót i nie utkną ponownie. Są dwa przedmieścia bardzo blisko siebie, ale nie mają połączenia drogowego? Zawsze można zbudować linię metra nad lub pod ziemią, ale jest to drogie rozwiązanie i może być przesadą, tylko po to, aby połączyć senne przedmieścia. Drugim rozwiązanie znacznie trafniejszym i ekonomicznym jest wybudowanie drogi i umieszczenie linii tramwajowej na niej! Głównym powodem, dającym możliwość budowy dróg graczowi jest umożliwienie kontrolowania całej mapy i zawsze znaleźć nowe miejsca do pracy.

Zachęcam do komentowania.


Zaloguj się lub zarejestruj by dodać swój komentarz!

Komentarze (7):
Emir napisał o 19:21 8 marca 2013
Tekst bardzo interesujący, na zdjęciu śnieg widzę!
kabexxx napisał o 20:40 8 marca 2013
To nie jest śnieg... To skała częściowo zarośnięta trawą...
Emir napisał o 13:43 9 marca 2013
No proszę, biała trawa? Na forum Paradox'u ktoś zapytał czy w CiM2 będzie śnieg. Jak widać na powyższym zdjęciu CO zrealizowało ten pomysł.
kabexxx napisał o 17:40 9 marca 2013
Trawa ciemna - to jest SZARA sskała - chyba.
Citiesinmotion napisał o 09:31 10 marca 2013
To ja widzę też śnieg, to może powiesz że jest -50.C, po tym tramwaj jest biała. Ale to predzej jest snieg
kabexxx napisał o 10:04 10 marca 2013
Może to śnieg. Nie bulwersuj się tak...
vyrm napisał o 16:59 10 marca 2013
Świetny pomysł! Pamiętam, jak wiele lat temu w Transport Tycoon wybierałem sobie 'metropolię' którą stymulowałem do rozbudowy tworząc drogi pod nowe osiedla oraz sieć kumunikacyjną:) tam akurat było to powolne, ale dawało sporo radości. Mam tylko nadzieję, że budynki nie będą wyrastały przesadnie szybko, że mimo wszystko trzeba będzie stworzyć odpowiednie warunki do budowy domów. Drugi wielki plus za zapowiadane rozmiary map! CiM2 zapowiada się wyśmienicie. W sam raz po zawodzie związanym z inną niedawno wydaną grą, też z miastem w tytule ;)
NEWSY
Premiera CSL już 10 marca
Premiera gry już niespełna za 2 tygodnie. Do wyboru są dwie edycje: standardowa lub delux.
Cities: Skylines zapowiedziane
W dniu wczorajszym na targach Gamescom 2014 Paradox Interactive ujawnił nową produkcję Cities: Skylines.
15 sierpnia
Cities In Motion 2: European Vehicle Pack DLC
Po długim czasie oczekiwania doczekaliśmy sie kolejnego DLC. Tym razem będzie to 5 pojazdów europejski w skłąd których wchodzą 2 autobusy, tramwaj i 2 składy metra.
Players Choice Vehicle Pack - premiera 17.06.2014
Players Choice Vehicle Pack to DLC do Cities In Motion 2, zawierające pięć nowych środków transportu, wybranych przez graczy drogą głosowania. Rozszerzenie zawiera: tramwaj Tatra 4m, pociąg metra Capi
12 czerwca
Premiera DLC Cities in Motion 2: European Cities. Przecena na CIM1 & CIM2 wraz z dodatkami
Dziś debiutuje nowe rozszerzenie do Cities in Motion 2 zatytułowane European Cities. Z tej okazji przeceniamy \\\"jedynkę\\\" i \\\"dwójkę\\\" oraz wybrane DLC ? wszystkie gry objęte ofertą są dostępn
ARTYKUŁY
e-SimCity.pl - polski fansite serii Sim City! EuroTruck-SIM.pl - polski fansite Euro Truck Simulator 2
SONDA
Czy kupiłeś/kupisz drugą część Cities in Motion?
Tak, kupiłem/kupię od razu w chwili premiery 45%
Tak, planuję niebawem kupić 16%
Kupię, gdy nieco stanieje 15%
Nie zamierzam, ukradłem piracką wersję 11%
W ogóle nie zamierzam grać w CiM2 12%
Łącznie głosów 214
Zaloguj się lub zarejestruj, by oddać głos
© 2011-2012 Cities-in-Motion.pl gfx by LESZ3u