Nick:
Hasło:
NEWS
CiM 2 Dzienik dewelopera #10 - Rozkłady jazd, strefy i płacenie za bilety
Dodano: 20:23 20 marca 2013
W Cities in Motion 2 sprzedaż biletów jest bardziej szczegółowa, aby odzwierciedlać zróżnicowane potrzeby mieszkańców miasta podróżujących w różnych jego obszarach. Wraz z rozmiarem map rośnie liczba rodzajów biletów. Pojawiają się także strefy cenowe. Teraz masz 4 rodzaje biletów dla każdego typu pojazdów, a karty miejskie stanowią większość odmian.

Bilety jednorazowe służą do jazdy jednym pojazdem. Są one najtańsze. Ten bilet nie posiada miesięcznej wersji, ale przydaje się dla osób okazjonalnie podróżujących KM.

Bilety jednostrefowe dają możliwość przesiadek między pojazdami np. złapać autobus do dworca kolejowego - nadają się na przejazd krótkimi odcinkami trasy! Ten bilet można nabyć w wersji miesięcznej.

Bilet dwustrefowy nadaje się do jazdy na większym obszarze. Również dostępny jako bilet miesięczny.

Bilety strefowe są bardziej kosztowne, ale pasażer może w ramach takiego biletu przesiadać się między pojazdami i podróżować daleko jak lubi.

Cenę każdego biletu można zmieniać oddzielnie - lub wszystkie naraz. To sprawia, że można łatwo ustawić właściwe ceny i zrobić korekty wszystkich cen, a następnie dopasować różne taryfy bardziej uważnie. System informuje, czy ceny są za niskie czy za wysokie. Dzięki temu łatwiej znaleźć optymalną cenę. Taka cena jest obliczana, biorąc pod uwagę liczbę potencjalnych pasażerów mających własny samochód lub chodzić pieszo z powodu cen. Tak więc odpowiednie ceny biletów zależą od dostępnych tras. Jeśli masz kilka linii, które nie łączą się ze sobą, tylko ludzie podążający do tych miejsc będą stałymi pasażerami. Ogromna siatka połączeń stanowi podstawę do ustalania dokładniejszych cen biletów, bo prawie wszystkie trasy można przejechać transportem publicznym.

Większe foto

Narzędzie zagospodarowania służy do wyznaczania różnych stref cenowych na mapie. Domyślnie jest tylko jedna strefa. Możesz maksymalnie mieć 4 strefy i każda będzie oznaczana innym kolorem. Strefy są przydatne w dużych miastach i ośrodkach miejskich. Ośrodek miejski może zostać podzielony tak, że w ramach każdego miasta można jeździć w ramach jednej strefy, ale przejazd do innego już będzie wymagał biletu kilku strefowego. Opłaca się to, ponieważ długie trasy generują większe koszta. Duże miasta z jednym centrum mogą zostać podzielone względem odległości od centrum. Świetne użycie stref przyniesie duże zyski!

Inną cechą mocno wymaganą jest lepsze zarządzanie flotą. Rozkłady jazdy były ważną częścią Transport Tycoon i chcieliśmy dać większą kontrolę nad pojazdami z sequelu - stworzony został cykl dnia i nocy - wraz z nim rozkład jazdy. Są one istotnym elementem Cities in Motion 2. Jest to jedna z pierwszych cech typu "musi być" w grze.

Wszystkie typy pojazdów korzystają z rozkładów jazdy, ale różnią się one w zależności od pojemności pasażerskiej. Gdy linia jest w budowie, tworzony jest harmonogram dla niego i liczy zapotrzebowanie na pojazdy. System transportowy może działać z ustawieniami domyślnymi, ale do optymalizacji systemu trzeba będzie dostosować rozkład jazdy, aby dopasować się do potrzeb klientów. Masz linię tramwaju wodnego, w której pojazd odjeżdża co 45 min? Ustaw linię dojazdową z częstotliwością 10 minut, zanim prom odjedzie - pasażerowie nie będą czekać długo. Jeśli linia będzie bardziej popularna, dopasuj linię tak, aby autobus przyjeżdżał przed promem. Krótkie czasy oczekiwania na pojazd zachęci do korzystania z Twoich usług.

Większe foto

Istnieją rozkłady jazdy z podziałem na: dni robocze, piątki, weekendy oraz godziny szczytu. Na wszystkich rozkładach jazdy możesz ustawić podczas startu częstotliwość, pętle i ilość taboru. Wszystkie rozkłady mogą być używane jednocześnie. Kiedy ludzie jadą do pracy rano i wracają wieczorem - możesz wysłać więcej pojazdów np. w godzinach 9:00 i 17:00.

Piątek jest oddzielony w odpowiedzi na potrzeby rekreacyjne mieszkańców. Wielu z nich chce cieszyć się z powodu końca tygodnia w miejscach rozrywki. Piątek jest łącznikiem pomiędzy tygodniem roboczym a weekendem, więc trzeba zarządzić transport tak, aby ludzie mogli jechać z pracy do miejsc rozrywki.

Możesz zapisać rozkład jazdy i użyć go na wszystkich liniach, więc kiedy tworzysz długie linie, możesz dla nich ustawić stały rozkład jazdy, aby przejazd był płynny.

Rozkłady jazdy są ważną częścią Cities in Motion 2. Czekasz na użycie domyślnych rozkładów czy pojedziesz z własnymi ustawieniami?

was38; tłumaczenie: kabexxx - Dzięki

Zaloguj się lub zarejestruj by dodać swój komentarz!

Komentarze (11):
Aleksander010 napisał o 20:36 20 marca 2013
Po polsku są te napisy na zdjęciach. Super!
kabexxx napisał o 20:53 20 marca 2013
Ten pomysł z przetłumaczeniem napisów na zdjęciach - SUPER!
was38 napisał o 21:00 20 marca 2013
Dzięki;)
Emir napisał o 21:46 20 marca 2013
Dzięki za newsa dla naszych tłumaczy :) Rozkłady jazdy od początku wszystkich ciekawiły, więc newsa o nich zostawili na koniec. Taka swoista wisienka na torcie ;)
kabexxx napisał o 21:49 20 marca 2013
Jednak będą pętle - to najważniejsze, choć rozczarował mnie rozkład jazdy - myślałem, że będzie normalny rozkład na dni robocze i wolne - a w godzinach szczytu więcej regularnych kursów. Szkoda. Ale będzie pewnie fajnie ;)
KONDZIORRO2 napisał o 21:18 21 marca 2013
Może jednak pojemności pojazdów będą większe! W jednym z "dymków" nad tramwajem na drugim obrazku ilość pasażerów w tramwaju wynosi aż 54. :)
kabexxx napisał o 21:35 21 marca 2013
To chyba są dymki z liczbą pasażerów na przystankach. Niemożliwe, aby było tyle tramwajów na trasie.
Jordi napisał o 22:05 21 marca 2013
zgadzam się z kabexxx. To są pasażerowie oczekujący na przystanku. Żółty kolor czcionki to chyba odzwierciedlenie ich samopoczucia (że już dłuższą chwilę czekają na przyjazd tramwaju)
kabexxx napisał o 02:58 22 marca 2013
Ilość pasażerów w tramwaju jest w żółtym dymku- obok tej żółtej kropki na morzu - 31. Patrząc na to, że mimo przejazdu tramwaju pasażerowie są niezadowoleni świadczy o tym, że w sprawie pojemności pojazdów się nic nie zmieni. Ale to ma sens. Bo gdyby autobus, trolejbus i tramwaj mieścili 80 pasażerów, tramwaj wodny mieściłby prawie 200 pasażerów, a metro mieściłoby ponad 400!
Emir napisał o 15:03 22 marca 2013
Znów ta śmieszna pojemność. W CiM1 to właśnie ona była największą bolączką. Twórcy tłumaczyli 18 osób mieszczących się w tramwaju tak: "Długo dyskutowaliśmy z graczami na temat ładowności pojazdów w naszej grze, podnoszono zarzut braku realizmu. Jednak te wielkości zostały zaprojektowane tak, by gra BAWIŁA I BYŁA INTERESUJĄCA." Pojazdy mają małą pojemność (podczas gdy na przystanku za rogiem czai się kilkaset wściekłych pasażerów czekających na tramwaj). Teraz gdy CiM2 jest dużo bardziej rozbudowane i realistyczne twórcy ponownie chcą wcisnąć nam tramwaje z limitem 30 ludzi. "Pragną" już na starcie zepsuć sobie ocenę gry na wielu portalach traktujących właśnie o grach. Szkoda.
pola98 napisał o 18:03 23 marca 2013
Ale w CIM można było zmienić pojemnośc pojazdów,więc na co to narzekanie?
NEWSY
Premiera CSL już 10 marca
Premiera gry już niespełna za 2 tygodnie. Do wyboru są dwie edycje: standardowa lub delux.
Cities: Skylines zapowiedziane
W dniu wczorajszym na targach Gamescom 2014 Paradox Interactive ujawnił nową produkcję Cities: Skylines.
15 sierpnia
Cities In Motion 2: European Vehicle Pack DLC
Po długim czasie oczekiwania doczekaliśmy sie kolejnego DLC. Tym razem będzie to 5 pojazdów europejski w skłąd których wchodzą 2 autobusy, tramwaj i 2 składy metra.
Players Choice Vehicle Pack - premiera 17.06.2014
Players Choice Vehicle Pack to DLC do Cities In Motion 2, zawierające pięć nowych środków transportu, wybranych przez graczy drogą głosowania. Rozszerzenie zawiera: tramwaj Tatra 4m, pociąg metra Capi
12 czerwca
Premiera DLC Cities in Motion 2: European Cities. Przecena na CIM1 & CIM2 wraz z dodatkami
Dziś debiutuje nowe rozszerzenie do Cities in Motion 2 zatytułowane European Cities. Z tej okazji przeceniamy \\\"jedynkę\\\" i \\\"dwójkę\\\" oraz wybrane DLC ? wszystkie gry objęte ofertą są dostępn
ARTYKUŁY
e-SimCity.pl - polski fansite serii Sim City! EuroTruck-SIM.pl - polski fansite Euro Truck Simulator 2
SONDA
Czy kupiłeś/kupisz drugą część Cities in Motion?
Tak, kupiłem/kupię od razu w chwili premiery 46%
Tak, planuję niebawem kupić 17%
Kupię, gdy nieco stanieje 16%
Nie zamierzam, ukradłem piracką wersję 10%
W ogóle nie zamierzam grać w CiM2 12%
Łącznie głosów 206
Zaloguj się lub zarejestruj, by oddać głos
© 2011-2012 Cities-in-Motion.pl gfx by LESZ3u