Nick:
Hasło:
FORUM
Strona Główna >> O grze Cities in Motion >> Propozycje dotyczące Cities In Motion 2
Marvolo613
Użytkownik
Dołączył: 26 grudnia 2011
Wiek: 22
Skąd: Kraków
Ulubiony pojazd: Autosan H6
Stary post 30 stycznia 2012 17:35
Witam,
Chodzą plotki, że planowane jest wydanie gry Cities In Motion 2. W tym temacie chciałbym zebrać propozycje dotyczące gry, które później (jeśli będą miały sens) zostaną przetłumaczone i wysłane do twórców CIM.

Ja na początek proponuję trakcję tramwajową oraz wspólny przystanek autobusowo-tramwajowy
m1kacper
Użytkownik
95%
Dołączył: 24 stycznia 2012
Wiek: 26
Skąd: Poznań
Ulubiony pojazd: Siemens Combino
Stary post 30 stycznia 2012 17:58
ja też chciałbym trakcje nad tramwajami albo zajezdnie
Marvolo613
Użytkownik
Dołączył: 26 grudnia 2011
Wiek: 22
Skąd: Kraków
Ulubiony pojazd: Autosan H6
Stary post 30 stycznia 2012 18:03
O tak, zajezdnia też by się przydała. Przypomniała mi się jeszcze jedna rzecz - przystanek autobusowy w zatoce.
robsonik
Użytkownik
Dołączył: 27 sierpnia 2011
Wiek: 23
Skąd: Warszawa
Ulubiony pojazd: Ikarus 280.26
Stary post 30 stycznia 2012 18:06
Według mnie nie najgorszym pomysłem byłby buspas. Przydałby się też cykl dnia i nocy, a także coś takiego jak godziny szczytu.
Marvolo613
Użytkownik
Dołączył: 26 grudnia 2011
Wiek: 22
Skąd: Kraków
Ulubiony pojazd: Autosan H6
Stary post 30 stycznia 2012 18:16
Tylko że to pociągałoby za sobą system godzinowy... Załóżmy, że godzina trwa 12/6/3 sekundy (zależnie od tempa gry). Pasuje?
was38
Administrator
Dołączył: 18 marca 2011
Wiek: 33
Skąd: Warszawa
Ulubiony pojazd: pesa 120na
Stary post 30 stycznia 2012 18:44
Przyjmując że godzina trwałaby 12 sek., otrzymujemy dobę trwającą 4:48 minuty. Wydaje mi się że jest to dość krótki czas. W Sim City 4 doba/dzień trwa bodajże 8 minut. Atutem podziału na dzień i noc jest możliwość przedstawienia realnego życia metropolii.

Kolejna przydatna opcja to wymijanie pojazdów oraz większy wpływ na przebieg trasy (autobusy, tramwaje) coś a'la Transport giant, Trafic Giant, Industry Giant.
Marvolo613
Użytkownik
Dołączył: 26 grudnia 2011
Wiek: 22
Skąd: Kraków
Ulubiony pojazd: Autosan H6
Stary post 30 stycznia 2012 19:47
Tylko wiesz, może przydałby się jakiś bardzo tryb dla osób szybko tracących cierpliwość Coś w stylu 2,5/10/15 sek może być? Wychodzi 1 min/2 min 40 sek/6 min.

Poza tym baaardzo przydałaby się możliwość budowy 'polskich', dwukierunkowych linii autobusowych i tramwajowych (w tym jednotorowych pętli). No i może dwukierunkowe tramwaje?
was38
Administrator
Dołączył: 18 marca 2011
Wiek: 33
Skąd: Warszawa
Ulubiony pojazd: pesa 120na
Stary post 30 stycznia 2012 20:03
Zgadzam się co do przyśpieszania czasu, ale to już jest teraz

Jednokierunkowe drogi i torowiska jestem za. (to może będzie dostępne jeszcze w tej wersji
Marvolo613
Użytkownik
Dołączył: 26 grudnia 2011
Wiek: 22
Skąd: Kraków
Ulubiony pojazd: Autosan H6
Stary post 30 stycznia 2012 20:05
Podałem tylko propozycje do poszczególnych prędkości gry
krzychu21
Użytkownik
Dołączył: 5 listopada 2011
Wiek: 21
Skąd: Kraków
Ulubiony pojazd: EU8N
Stary post 30 stycznia 2012 20:40
Ja marzę o możliwości budowania skośnych mostów i bulwarów
was38
Administrator
Dołączył: 18 marca 2011
Wiek: 33
Skąd: Warszawa
Ulubiony pojazd: pesa 120na
Stary post 30 stycznia 2012 21:13
Mosty pod kątem 45* można już teraz budować poprzez mod.
Bulwary to również nie jest problem
Marvolo613
Użytkownik
Dołączył: 26 grudnia 2011
Wiek: 22
Skąd: Kraków
Ulubiony pojazd: Autosan H6
Stary post 30 stycznia 2012 21:16
Skośne mosty już są w jednym modzie, niestety tylko dla drogi jednopasmowej (ale i tak jest to bardzo pomocne). Tu masz link.
krzychu21
Użytkownik
Dołączył: 5 listopada 2011
Wiek: 21
Skąd: Kraków
Ulubiony pojazd: EU8N
Stary post 30 stycznia 2012 21:32
O tym modzie to słyszałem. Chodzi mi bardziej o to by wszystkie mosty były skośne.
robsonik
Użytkownik
Dołączył: 27 sierpnia 2011
Wiek: 23
Skąd: Warszawa
Ulubiony pojazd: Ikarus 280.26
Stary post 30 stycznia 2012 21:37
Was38, istnieje mod pozwalający budować skośne bulwary? Jakoś szukałem na cimexchange.com, ale tam takiego nie znalazłem.
piotrekmkm
Użytkownik
Dołączył: 12 maja 2011
Wiek: 27
Skąd: Katowice
Ulubiony pojazd: MAN NL273 Lion\'s City
Stary post 30 stycznia 2012 22:04
Z mojej strony dodał bym jakąś synchronizacje między pojazdami, co by w stadzie jeden za drugim na jednej linii nie jechał, tylko np. czekał by na wcześniejszym przystanku.
was38
Administrator
Dołączył: 18 marca 2011
Wiek: 33
Skąd: Warszawa
Ulubiony pojazd: pesa 120na
Stary post 30 stycznia 2012 22:28
cytat:
Was38, istnieje mod pozwalający budować skośne bulwary? Jakoś szukałem na cimexchange.com, ale tam takiego nie znalazłem.


żaden mod nie jest tu potrzebny. Kształtowanie terenu + betonowe platformy.
arusbak
Użytkownik
Dołączył: 23 kwietnia 2011
Wiek: 28
Skąd: Bydgoszcz
Ulubiony pojazd: Pesa 122N
Stary post 30 stycznia 2012 23:01
was38 jakoś nie mogę sobie tego wyobrazić, co masz na myśli, i jak to wygląda.

zatoczki autobusowe, i przystanek tramwajowy z autobusowym razem. Dla mnie fajnie by było, jeśli w nowym CiM był od początku tramwaj z trakcją. a po głębszej refleksji, to faktycznie większa ilość mieszkańców mogłaby znacząco utrudnić grę, a nawet popsuć całą zabawę (nawiązanie to podobnego postu z innego tematu)
QOOZY
Użytkownik
Dołączył: 9 stycznia 2012
Wiek: 35
Skąd: Lublin
Ulubiony pojazd: Neoplan N4020 i Solaris Urbino
Stary post 30 stycznia 2012 23:50
Przydały by się też duże ronda, do których dochodziły by ulice 2x2 (pasy ruchu) oraz można by (bezpośrednio) podpiąć aleje/bulwary.
sebaesp
Użytkownik
Dołączył: 31 sierpnia 2011
Skąd: GOP
Ulubiony pojazd: sebaesp
Stary post 31 stycznia 2012 14:43
cytat:
Z mojej strony dodał bym jakąś synchronizacje między pojazdami, co by w stadzie jeden za drugim na jednej linii nie jechał, tylko np. czekał by na wcześniejszym przystanku.


Ja bym to widział na dwa sposoby:
- ustalanie interwałów między poszczególnymi busami;
albo:
- gdy nasza linia ma np. 15 przystanków to możemy wybrać przystanek startowy dla pojedyńczego busa. Ustawiamy je na 1, 6 i 11 przystanku. Tutaj też może być jakiś tryb trzymania się w odpowiednim odstępie, a w przypadku kongestii, dobrym rozwiązaniem byłoby możliwość zresetowania pozycji poszczególnych busów na danej linii.
Marzy mi się również, jeśli wyznaczymy na danej trasie dwie linie, a miejsce przeznaczenia pasażera pokrywa się z obiema liniami... w takim przypadku mógłby wybrać obojętnie którą linię. Jeśli oczywiście jego preferencje atrakcyjności pojazdu zostaną spełnione.
Bardzo mnie cieszy ten temat, dosyć nałogo gram w CiM i akurat tych rozwiązań najbardziej mi brakuje.
Jak najbardziej popieram zatoczki przystankowe i możliwość wyprzedzania. Wtedy linia pospieszna nie musi zostać zablokowana przez zwykłą.
Emir
Użytkownik
Dołączył: 15 października 2011
Wiek: 19
Skąd: Bartoszyce
Ulubiony pojazd: Neoplan N4416Ü
Stary post 31 stycznia 2012 18:01
A mi bardzo przydała by się jednokierunkowa ulica i realnie działająca sygnalizacja świetlna, można by dzięki niej uniknąć wpychania się pojazdów powodujących korki na skrzyżowanie. No i oczywiście bulwary z zakrętami ...
Emir
Użytkownik
Dołączył: 15 października 2011
Wiek: 19
Skąd: Bartoszyce
Ulubiony pojazd: Neoplan N4416Ü
Stary post 31 stycznia 2012 18:01
Sorki, podwójny post wskoczył
ssplayer
Użytkownik
Dołączył: 22 października 2011
Skąd: GOP
Ulubiony pojazd: prod. Alstomu :)
Stary post 2 lutego 2012 11:52
1. Wydzielanie torowiska tramwajowego.
2. Zajezdnia, podział na autobusy nocne, dzienne i szczytowe (te ost. niekoniecznie potrzebne jeśli wprowadzić rozkłady jazdy).
3. Możliwość budowy tramwaju na estakadzie/ w wykopie.
4. Tunele tramwajowe.
5. Tramwaje dwustronne.
6. Linie z pojedynczym torem i mijankami
7. rozkłady jazdy (system automatycznie wylicza godziny odjazdów z poszczegulnych przystanków po podaniu godz. na pętli. Możliwość opóźnienia pojazdu aby umożliwić przesiadkę, podanie taktu godzinowego pojazdów)
8. Regulacja taboru - jeśli istnieją budynki zajezdni. n.p. w godzinach szczytu jedzie tramwaj który pomieści ~35 osób a poza godz. szczytu - tram mieszczący ~15 osób.
9. Zatoki i Antyzatoki
10. Realne wykorzystanie sygnalizacji świetlnej, priorytety dla tramwai i autobusów (w przypadku buspasów).
11. Możliwość budowy centr przesiadkowych.
N.p. 4 stanowiska tramwajowe i autobusowe, peron metra itp.
12. Możliwość budowy dróg dla KM - n.p. dla autobusu jako pętla.
13. Ruch "zębatkowy" - w miejscu zwężenia drogi pojazdy jadą po jednym pojezdzie z pasa A i B (na przemian) - zmniejszenie korków.
14. Większe możliwości w wyznaczaniu tras. n.p. wybów pasa ruchu na drodze dwupasmowej.

was38
Administrator
Dołączył: 18 marca 2011
Wiek: 33
Skąd: Warszawa
Ulubiony pojazd: pesa 120na
Stary post 2 lutego 2012 16:22
cytat:
1. Wydzielanie torowiska tramwajowego.

Możesz to jakoś rozwinąć?

cytat:
2. Zajezdnia, podział na autobusy nocne, dzienne i szczytowe (te ost. niekoniecznie potrzebne jeśli wprowadzić rozkłady jazdy).

Czyli tryb dnia i nocy oraz wprowadzenie rozkładów jazdy. Pociąga to za sobą pytanie o długość dnia i nocy

cytat:
3. Możliwość budowy tramwaju na estakadzie/ w wykopie

estakada ok,
wykop - czy teraz nie można tego wykonać?

cytat:
8. Regulacja taboru - jeśli istnieją budynki zajezdni. n.p. w godzinach szczytu jedzie tramwaj który pomieści ~35 osób a poza godz. szczytu - tram mieszczący ~15 osób.

Obawiam się, że to będzie ciężkie do wykonania.

cytat:
10. Realne wykorzystanie sygnalizacji świetlnej, priorytety dla tramwai i autobusów (w przypadku buspasów).

Obecnie sygnalizacja nie istnieje. Więc raczej jej wdrożenie.

cytat:
13. Ruch "zębatkowy" - w miejscu zwężenia drogi pojazdy jadą po jednym pojezdzie z pasa A i B (na przemian) - zmniejszenie korków.

Masz na myśli system suwakowy - popieram
matsob32
Użytkownik
Dołączył: 31 lipca 2011
Skąd: Łódź
Ulubiony pojazd: Bombardier Cityrunner
Stary post 2 lutego 2012 21:18
Popieram ssplayer ! Pozdrawiam.
ssplayer
Użytkownik
Dołączył: 22 października 2011
Skąd: GOP
Ulubiony pojazd: prod. Alstomu :)
Stary post 3 lutego 2012 23:01
cytat:
1. Możesz to jakoś rozwinąć?


Tak. W przypadku drogi dwupasmowej pasy przy chodniku dostępne tylko dla KM - jeśli gracz uzna że jest taka potrzeba.
Ew. możliwość zamknięcia danej drogi jednopasmowej. Propozycja to tylko ogólny zarys - ew. rozwiązanie to już zadanie dla programisty.

cytat:
2. Czyli tryb dnia i nocy [...]



Prócz samych rozkładów i długości dnia ważna jest też kwestia wykorzystania pojazdów i zasobów ludzkich - ilość kierowców, używanie pojazdów w trakcie nocy i dnia, etc. Wolałbym jednak ten problem pozostawić twórcom.

cytat:
wykop - czy teraz nie można tego wykonać?


- Tylko jeśli samodzielnie wykonuje się mapkę.
W Berlinie (moje ulubione miasto w grze) tego raczej nie zrobisz.

cytat:
Obawiam się, że to będzie ciężkie do wykonania.


Nie znam realnego nazewnictwa taboru (eh, to lenistwo ) ale na potrzeby objaśnienia przyjmijmy poniższe:

Autobusy:
Tabor A => Minibusy o niewielkiej pojemności (do 15 osób), głównie na krótkie trasy lub do obsługi terenów roliniczych. Powinny mieć wysoką Vmax.
Tabor B => Autobusy "krótkie", do obsługi linii poza godzinami szczytu lub mniej uczęszczanych tras. Pojemność ok. 18-22 osób.
Tabor C => Autobusy piętrowe lub przegubowe, o dużej pojemności, min. 25 osób.

Tramwaje:
Tabor B=> Tramwaje obsługujące linie poza gdzinami szczytu. Poj ok. 20 osób.
Tabor C=> Tramwaje jadące w godzinach szczytu, mieszczące min. 30-30osób.

Metro pomijam, trollejbusy w miare podobnie do autobusów.

W rozkładach jazdy można by było zaznaczyć jakim taborem ma być obsługiwana dana linia.
N.p. kurs 15:10 ma być obsłużony taborem typu "C". Albo masowe oznaczenie dla danej linii => n.p. kursy od 6:30 do 8:30 oraz kursy od 14:30 do 16:30 tabor typu "C". Kursy od 8:30 do 14:30 oraz kursy od 16:30 do 20:00 taborem typu "B",
a kursy od 00:00 do 6:30 oraz kursy od 20:00 do 23:59 taborem typu "A".
Mam nadzieję że jest to zrozumiałe...

cytat:
Obecnie sygnalizacja nie istnieje. Więc raczej jej wdrożenie


- Jak to nie? A te słupy ozdobne ze światłami?


___

Przyszło mi jeszcze coś do głowy.

1. W trakcie wyjazdu/zjazdu z/do zajezdni pojazd powinien zatrzymywać się na dodatkowych przystankach
- po co ma robić puste przebiegi.

2. Zużycie E.E. lub paliwa zależne od ilości przejechanych Km oraz zatrzymań pojazdu.



was38
Administrator
Dołączył: 18 marca 2011
Wiek: 33
Skąd: Warszawa
Ulubiony pojazd: pesa 120na
Stary post 4 lutego 2012 15:57
Jeszcze jedna propozycja: Dodanie trybów gry
- Przedsiębiorca
- Komunikacja miejska na zlecenie UM
W trybie przedsiębiorcy dostajemy konkrecje w liczbie od 0 do 4 (może w przyszłości multiplayer !?)
Jerry
Użytkownik
Dołączył: 22 lipca 2011
Stary post 4 lutego 2012 16:03
Eee, pamiętam z Traffic Giant zabawę z konkurencją... W pewnym momencie gry przystanków było na mapie więcej, niż budynków mieszkalnych :/
ssplayer
Użytkownik
Dołączył: 22 października 2011
Skąd: GOP
Ulubiony pojazd: prod. Alstomu :)
Stary post 4 lutego 2012 17:09
@Was38 - Multiplayer to by było coś
N.p. 3 osoby grające przez internet na jednej mapce... to by była dobra zabawa
Emir
Użytkownik
Dołączył: 15 października 2011
Wiek: 19
Skąd: Bartoszyce
Ulubiony pojazd: Neoplan N4416Ü
Stary post 4 lutego 2012 18:31
Pojazdy nie zatrzymują się na przystanku, gdy nikt nie chce wysiąść lub na przystanku/ w autobusie nikogo nie ma. Jest to denerwujące np. po otwarciu nowej linii, pojazd zatrzymuje się na każdym stopie, marnując czas...
ssplayer
Użytkownik
Dołączył: 22 października 2011
Skąd: GOP
Ulubiony pojazd: prod. Alstomu :)
Stary post 4 lutego 2012 18:58
Pojazd nie powinien odjechać przed czasem rozkładowym. W obecnej wersji taka modyfikacja pasuje. W CIM2 można wprowadzić przystanki n.ż.
qamil
Użytkownik
Dołączył: 12 listopada 2011
Wiek: 23
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Ulubiony pojazd: Jelcz 120
Stary post 5 lutego 2012 18:34
Jeśli chodzi o tryb dnia i nocy, to po mojemu jednak mniej skomplikowane byłoby zostawienie tak jak teraz, ciągłego dnia. Jeśli już, to wprowadzić coś takiego jak w Simutrans - jedna sekunda w rzeczywistości to jedna minuta w grze, z tym że każdego dnia w grze zmienia się miesiąc - coś takiego byłoby dobre, 3 dni symulowane tak jak wymieniłem (to by była godzina gry) dostajemy 27 wielokrotność średniego zysku z tych trzech dni, potem jest przerwa na wykorzystanie tej kasy (aktywna pauza) i kolejna godzina patrzenia jak nasz plan wchodzi w życie, dokonywania korekt itd.

Niestety - to jednak zbyt skomplikowane jak dla mnie, gra straciłaby na grywalności. Lepiej zostawić tak jak jest, a zmienić inne rzeczy.

Mnie bardzo by zależało na czymś takim jak wspomniane przedsiębiorstwo realizujące usługi na zlecenie urzędu miasta - urząd daje dotacje (może jakaś kwestia z UE ), my prowadzimy za tę kasę linie. Na pewno lepszy system niż obecne zastrzyki gotówki za bezsensowne zadania - tam aby dostać kasę linia musiałaby działać przez jakiś dłuższy okres czasu.
matsob32
Użytkownik
Dołączył: 31 lipca 2011
Skąd: Łódź
Ulubiony pojazd: Bombardier Cityrunner
Stary post 5 lutego 2012 19:23
Ja jednak jestem za trybem dnia i nocy, nie podoba mi się zlecenie na rzecz urzędu...
ssplayer
Użytkownik
Dołączył: 22 października 2011
Skąd: GOP
Ulubiony pojazd: prod. Alstomu :)
Stary post 5 lutego 2012 19:36
@quamil - im łatwiejsza gra tym nudniejsza.
krzychu21
Użytkownik
Dołączył: 5 listopada 2011
Wiek: 21
Skąd: Kraków
Ulubiony pojazd: EU8N
Stary post 6 lutego 2012 13:41
Możliwość naprawy pojazdów jak w Traffic Giant.
Jerry
Użytkownik
Dołączył: 22 lipca 2011
Stary post 6 lutego 2012 16:36
Aż się dziwię, że jeszcze nikt nie wspomniał o stacjach metra z większą ilością wyjść :]
Marvolo613
Użytkownik
Dołączył: 26 grudnia 2011
Wiek: 22
Skąd: Kraków
Ulubiony pojazd: Autosan H6
Stary post 6 lutego 2012 20:20
Oj, coś mi się zdaje, że gdyby to wszystko powprowadzać w życie, to otrzymalibyśmy grę na 26 płytach, zajmującą paręset GB, której pełne przejście zajmowałoby najmarniej 13 lat
Jerry
Użytkownik
Dołączył: 22 lipca 2011
Stary post 6 lutego 2012 21:51
CiM w zasadzie... nie da się przejść
Marvolo613
Użytkownik
Dołączył: 26 grudnia 2011
Wiek: 22
Skąd: Kraków
Ulubiony pojazd: Autosan H6
Stary post 7 lutego 2012 12:40
Aj tam aj tam... Chodzi o dobrnięcie na jakiejś mapie do roku 2020 (startując w 1920)
qamil
Użytkownik
Dołączył: 12 listopada 2011
Wiek: 23
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Ulubiony pojazd: Jelcz 120
Stary post 7 lutego 2012 13:03
No ale jeśliby inaczej tryb dnia i nocy rozwiązać, to znowu nie będzie miał żadnego wpływu na ilość i zachowanie pasażerów, byłby tylko zmianą w wyglądzie niewpływającą na grę. Dlatego jak dla mnie to lepiej zostawić wieczny dzień, a zająć się resztą.

Prowadzi ktoś listę tych propozycji, aby potem dać je w jakąś ankietę i najlepsze wyniki przetłumaczyć na forum oficjalnym?
Marvolo613
Użytkownik
Dołączył: 26 grudnia 2011
Wiek: 22
Skąd: Kraków
Ulubiony pojazd: Autosan H6
Stary post 7 lutego 2012 14:17
To się całościowo zbierze, kiedy nam się już propozycje wyczerpią
ssplayer
Użytkownik
Dołączył: 22 października 2011
Skąd: GOP
Ulubiony pojazd: prod. Alstomu :)
Stary post 8 lutego 2012 00:56
@Quamil - Można uprościć.

Przyjmując że:
Miesiąc = doba (dzień i noc)
to:
Tempo gry:
A)Normalne:
1 godz - 30s
24h - 12min
B) Szybsze
1 godz - 20s
24h - 8min
C) Szybkie
1godz- 10s
24h - 4min
D) Turbo
1godz - 2,5s
24h - 1min

[opcjonalnie, do wyboru przez gracza, miesiąc trwający 3 doby]

Przy czym
Trasa przebyta (przez dowolny pojazd)/Vmax pojazdy= prędkość komunikacyjna (PK).

PK zmniejszają:
- sygnalizacja świetlna
- korki
- postoje na przystankach
- awarie (zepsuty pojazd do zajezdni -> naprawa)

Dodatkowo:
- Priorytety dla KM na skrzyżowaniu -> po uiszczeniu odpowiedniej opłaty, zostają one wprowadzone po upłynięciu 2 tygodni. Ulepszenia wykupione na danej trasie pozostają na stałe.
- Wydzielanie torowisk -> również za opłatą.

Przyszło mi jeszcze do głowy:

1. Ceny w grze odpowiadające rzeczywistości.
T.j. tramwaj Louis Enviro X kosztuje 3mln euro, autobus nieprzegubowy 100tyś. euro itp.
Budżet początkowy n.p. 2mln euro.

2. Obowiązkowa zajezdnia o pojemności X pojazdów z możliwością rozbudowy (TYLKO jeden typ pojazdu/zajezdnia, n.p. tramwaj).
- Powiedzmy że na początku gry należy kupić działkę za (powiedzmy) 100tyś. euro a następnie wybudować tam zajezdnię autobusową/trolejbusową.

Podstawowa zajezdnia to n.p. warsztat, zbiornik paliwa, plac manewrowy i parking/tory odstawcze mieszczący/e ~10 pojazdów. Im lepsza zajezdnia (bardziej zaawansowana) tym stan pojazdów lepszy.
Rozbudowa zajezdni podzielona na dwa typy:
a) pod względem sprzętu etc.
b) pod względem sposobu przechowywania pojazdów (n.p. zamiast toru odstawczego "hala")

3. Możliwość zakupu używanych pojazdów (taniej). N.p. 20 letni autobus kosztujący ~10tyś. euro. Możliwość zakupu pojawia się tylko raz na jakiś czas (losowo). Częstotliwość występowania ofert zależna od poziomu trudności oraz typu pojazdu.

3. Budowane tory tram. lub metra pojawiające się zgodnie z odpowiadającym rzeczywistości czasie budowy danego odcinka. Również możliwość "zaplanowania" torowiska -> t.j. wyznaczenie trasy i przystanków/stacji i budowanie w miarę możliwości finansowych (t.j. wyznaczonym przez nas momencie). ->
Budową trasy zajmuje się zew. przedsiembiorstwo.
Im szybciej chcemy mieć wybudowany obiekt tym więcej musimy zapłacić.

4. Koszt przejazdu zależny od przejechanej trasy a nie rodzaju pojazdu.

Bilet ważny przez/cena (przykładowa):
5min - 0,3euro
15min - 0,8euro
30min - 1,4euro
60min - 2,5euro
90min - 3euro
Bilet ważny do końca trasy - 1,4euro

Bilety ważne 15, 30, 60, 90 min z możliwością przesiadki.

5. Miasta będące odpowiednikami realnych miast powinny mieć odpowiadającom im ilość mieszkańców zmienną w czasie ORAZ turystów których ilość jest zależna od mc-a (n.p. 0,5% tyrystów wzgl. populacji miasta w styczniu a 10% w lipcu).
Pojedynczy budynek powinien dawać więcej miejsc pracy/mieszkańców.

6. Mniej schematyczna syt. gospodarcza.

7. Kilka/naście wariantów rozwoju miasta.

8. W przypadku usunięcia n.p. torów ze wzgl. na budowę nowej drogi/budynku złączenie torowiska na koszt dewelopera.

9. Więcej grup społecznych - w zal. od przynależności częstotliwość i ocena KM.
Stopnie w grupie to tylko przykłady osób.
zamiast sprzedawcy może być przedstawiciel handlowy, konsultant, ogółem całe grono z danego rodzaju o podobnych dochodach.

proponuję:

- Polityk a) lokalny; b) "krajowy"

- Przedsiębiorca a) drobny (właściciel spożywczaka ), b) średni (właściciel marketu, kilku/nastu sklepów); c) duży (właściciel n.p. sieci sklepów) d) wielki (właściciel międzynarodowej firmy etc.)

- Naukowiec a) dr; b) prof.

- Pracownik umysłowy a) sprzedawca; b) nauczyciel, tłumacz, etc. c) kierownik/dyrektor w średniej firmie d) badacz/inż (w prywatnych firmach) e) kierownik/dyrektor w dużej firmie.

- Pracownik fizyczny a) sprzątaczka; b) murarz; c) hutnik; d) górnik;

- Bezrobotny a) menel; b) bezdomny; c) "na zasiłku".

- Kura domowa (nie mogłem się powstrzymać )

- Dziecko a) dziecko; b) nastolatek; c) student
ssplayer
Użytkownik
Dołączył: 22 października 2011
Skąd: GOP
Ulubiony pojazd: prod. Alstomu :)
Stary post 8 lutego 2012 00:58
[skasowano]
ssplayer
Użytkownik
Dołączył: 22 października 2011
Skąd: GOP
Ulubiony pojazd: prod. Alstomu :)
Stary post 8 lutego 2012 01:22
Up: w pkt. 9 pisząc "częstotliwość" miałem na myśli "częstotliwość korzystania z KM".

10. Popularność firmy
- Na początku niska, możliwość zwiększenia jej poprzez artykuł w lokalnej prasie, radiu czy też za pomocą ulotek, słupów reklamowych etc.

11. Ocena jakości usług - im wyższa tym większa ilość pasażerów. Na początku zwiększa popularność usług gracza i przyspiesza rozwój firmy. W trakcie gry zwięszenie reputacji powoduje zwiększenie ilości pasażerów, szczegulnie z klasy średniej/wyższej.

12. Optymalna cena biletu - conajmniej 20% niższa niż koszt przejazdu samochodem przy identycznym czasie przejazdu lub 10% niższa przy czasie przejazdu niższym o min. 25%.
Chęć korzystania z KM zależna dodatkowo od częstotliwości kursów na trasie przejazdu. W przypadku pasażera jadącego z przesiadką - zależne od linii z najmniejszą ilością kursów.

13. Dystrybucja biletów (metody do wyboru przez gracza. Każda metoda to dodatkowe koszty, n.p. marże kiosku):

- biletomaty na przystanku/w pojeździe (poza metrem) -> koszty utrzymania i konserwacji automatów.
- zakup u kierowcy (tylko w autobusach i trolejbusach) -> spowolnienie pojazdu
- zakup w kiosku -> marża zal. od syt. gospodarczej. Od 1 do 10%.
- Bilet na komórkę -> marża dla operatora, od 1 do 5%.
- etc.

14. Kontrole biletów
- Gracz samodzielnie ustala ilość zespołów kontrolerów (domyślnie 1 zespół 2-3 osoby).
- Gracz samodzielnie ustala koszt "opłaty dodatkowej".

15. Przewozy na zlecenie...gracza.
N.p. brakuje nam taboru a nie stać nas na zakup nowych pojazdów.
Wybieramy więc prywatnego przewoźnika i zlecamy mu obsługę danej trasy.
Zawsze mamy kilka ofert do wyboru.
n.p. firma X oferuje obsługę za pomocą autobusów marki Y o pojemności N jadące z prędkością V za cenę U?/km
Cena zależy od:
- ilości kursów (km)
- wieku pojazdów
- pojemności pojazdów.
ssplayer
Użytkownik
Dołączył: 22 października 2011
Skąd: GOP
Ulubiony pojazd: prod. Alstomu :)
Stary post 8 lutego 2012 01:22
[skasowano]
ssplayer
Użytkownik
Dołączył: 22 października 2011
Skąd: GOP
Ulubiony pojazd: prod. Alstomu :)
Stary post 8 lutego 2012 01:23
Widzę że zdublowało mi posty.
Zamiast 2 mam 4.
matsob32
Użytkownik
Dołączył: 31 lipca 2011
Skąd: Łódź
Ulubiony pojazd: Bombardier Cityrunner
Stary post 8 lutego 2012 09:42
A może by tak da jeszcze pory roku typu deszcz, śnieg,
qamil
Użytkownik
Dołączył: 12 listopada 2011
Wiek: 23
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Ulubiony pojazd: Jelcz 120
Stary post 8 lutego 2012 09:59
Dobrze by było, gdyby zostało to wprowadzone, ale wtedy raczej gra by była zbyt niszowa - raczej nikt nie odważy się wydać zbyt skomplikowanej gry. Takie opcje powinny być nieobowiązkowe, ustawione standardowo a jak ktoś by chciał to aby mógł się dokopać. Najpierw jeśli chodzi o dzień i noc trzeba by było ustalić jak ma wyglądać sprawa kasy.

Najważniejsza jednak by była zmiana interfejsu, obecny nie jest najlepszy. Wbudowanie modu statystyk linii, osobne menu z opcjami dodatkowymi (coś takiego jak było w sim city 4 - możliwość zaznaczenia opcji za które będziemy płacić, ale zwiększą zadowolenie) czy najważniejsze zmiana widoku zakupu pojazdów. Obecnie kupowanie pojazdów jest nastawione na atrakcyjność - ładne kręcące się modele, opisy pojazdów jakieś pokombinowane, tu jednak przydałaby się pewna toporność, ale pomocna przy zakupie - tabelka z wskazanymi cechami pojazdu, aby łatwo można je było porównać.
Igor98
Użytkownik
Dołączył: 17 lipca 2011
Stary post 8 lutego 2012 10:21
1.Chciałbym aby dało się budowac przystanki "na żądanie"

2.Zajezdnie

3.Budując linię metra która się rozdwaja mógłbym wybrac wariant trasy tj. 30% pociągów jedzie na lewo 70% na prawo.

4.Budowa SKM np. Gram na mapie Leipzig z CIM Exchange jest tam duzo linii kolejowych które przrebiegają przez Osiedla i jadą do centrum miasta na Dworzec Hbf. Wtedy mógłbym wejśc w menu bodowy i wybrac SKM -----> i Perony z zadaszeniem .Potem wybudowac przy torach perony. W ten sposób można wybudowac na trasie kilka , kilkanascie przystanków SKM a za ostatnim przystankiem tor odstawczy.Kupic kilka pociagów i puścic linię

Co o tym sądzicie ???
Jerry
Użytkownik
Dołączył: 22 lipca 2011
Stary post 8 lutego 2012 12:46
Ad. 3 Przecież i tak możesz teraz...

Ad. 4 Podmień dworce w edytorze na te obsługujące metro i można robić SKM
Igor98
Użytkownik
Dołączył: 17 lipca 2011
Stary post 8 lutego 2012 12:59
Ad. 3 Chodzi mi o to aby można było takim jakby suwakiem wybierac ile pociągów jedzie tą trasą a ile drugą

Ad. 4 Tu natomiast chodzi mi o to że dworzec zajmuję duzo miejsca ( metro też) a mi chodzi o dwa wąskie perony które można dostawic do torów tam gdzie się chce i puszczenia linii SKM z całkiem nowym typem pojazdów ,wyglądem i specyfikacją .
MatMn
Użytkownik
Dołączył: 21 czerwca 2011
Stary post 8 lutego 2012 13:45
ale śmietnik sie tutaj zrobił ...

Odemnie to co marvol wspomniał (ukradłeś mój pomysł ) czyli przystanki z zatoczka i wspólne przystanki dla tramwaju i autobusu
MatMn
Użytkownik
Dołączył: 21 czerwca 2011
Stary post 8 lutego 2012 13:53
a i może by mogli coś zrobić z wypuszaniem pojazdów na trase . Np. takie coś ze wypuszczało by pojazd automatycznie co określano liczbe przystanków (lub jakiś odstęp czasowy) który ustawiony zostaje przez gracza dla danej lini
cytat:
13. Dystrybucja biletów (metody do wyboru przez gracza. Każda metoda to dodatkowe koszty, n.p. marże kiosku):

- biletomaty na przystanku/w pojeździe (poza metrem) -> koszty utrzymania i konserwacji automatów.
- zakup u kierowcy (tylko w autobusach i trolejbusach) -> spowolnienie pojazdu
- zakup w kiosku -> marża zal. od syt. gospodarczej. Od 1 do 10%.
- Bilet na komórkę -> marża dla operatora, od 1 do 5%.
- etc.
ssplayer zaj*bisty pomysł ^^ dodatkowo wyposarzenie przystanku w automat powoduje wzrost prestiżu

Igor98 - propozycje lepiej niech zostaną propozycjami a nie masa postów z tłumaczeniami. Nie mogłeś propozycji napisać JAŚNIEJ ? ...
mbobojar
Użytkownik
Dołączył: 22 września 2011
Wiek: 21
Skąd: Warszawa
Ulubiony pojazd: Pesa 120Na SWING
Stary post 8 lutego 2012 15:43
Zapewne mapy do CiM nie będą kompatybilne z CiM2. Fajnie by było jeśliby stworzyli taki program, który zmieni arę plików tak aby można było tę mapę uruchomić w CiM2 i na odwrót
was38
Administrator
Dołączył: 18 marca 2011
Wiek: 33
Skąd: Warszawa
Ulubiony pojazd: pesa 120na
Stary post 8 lutego 2012 19:23
ssplayer muszę przyznać Twoje propozycję są naprawdę dobre. Gdyby zostały wdrożone to na pewno powstał by profesjonalny symulator komunikacji miejskiej
Ok teraz przeanalizujmy kilka punktów.

cytat:
4. Koszt przejazdu zależny od przejechanej trasy a nie rodzaju pojazdu.

Bilet ważny przez/cena (przykładowa):
5min - 0,3euro
15min - 0,8euro
30min - 1,4euro
60min - 2,5euro
90min - 3euro
Bilet ważny do końca trasy - 1,4euro

Bilety ważne 15, 30, 60, 90 min z możliwością przesiadki.


Warto dodać również inne rodzaje biletów
normalne / ulgowe
jednorazowe / 3-dniwe / 7-dniowe / 30-dniowe / 90-dniowe
oraz wprowadzić strefy biletowe:
miejska / podmiejska / aglomeracyjna
Strefy wyznaczał by autor mapy w edytorze.

cytat:
5. Miasta będące odpowiednikami realnych miast powinny mieć odpowiadającom im ilość mieszkańców zmienną w czasie ORAZ turystów których ilość jest zależna od mc-a (n.p. 0,5% tyrystów wzgl. populacji miasta w styczniu a 10% w lipcu).
Pojedynczy budynek powinien dawać więcej miejsc pracy/mieszkańców.


Czy mam rozumieć że miasta będące odpowiednikami realnych mają mieć realny obszar?
Jeśli tak to mapy były by naprawdę ogromne. Mapy w CiM składają się z pól kwadratowych o rozmiarze 3m na 3m. Mapa o rozmiarze 2816x2816 ma w realu ok 9km x 9km.

cytat:
6. Mniej schematyczna syt. gospodarcza.

7. Kilka/naście wariantów rozwoju miasta.


Proszę o rozwinięcie obu wątków

cytat:
10. Popularność firmy
- Na początku niska, możliwość zwiększenia jej poprzez artykuł w lokalnej prasie, radiu czy też za pomocą ulotek, słupów reklamowych etc.


Czyli jak jest obecnie.

cytat:
13. Dystrybucja biletów (metody do wyboru przez gracza. Każda metoda to dodatkowe koszty, n.p. marże kiosku):

(...)
- zakup u kierowcy (tylko w autobusach i trolejbusach) -> spowolnienie pojazdu
(...)


Dlaczego tylko autobus i trolejbus? ja bym dodał jeszcze tramwaj.

Marvolo613
Użytkownik
Dołączył: 26 grudnia 2011
Wiek: 22
Skąd: Kraków
Ulubiony pojazd: Autosan H6
Stary post 8 lutego 2012 19:39
Wszystko fajnie, ale qamil niestety ma rację - gra byłaby symulatorem tak niszowym, że aż nieopłacalnym dla twórców. Nakład pracy olbrzymi, a dochody przypuszczalnie niezbyt duże...

Chociaż proponować zawsze można, może coś wykorzystają
was38
Administrator
Dołączył: 18 marca 2011
Wiek: 33
Skąd: Warszawa
Ulubiony pojazd: pesa 120na
Stary post 8 lutego 2012 19:54
Zawsze można wprowadzić 2 tryby rozgrywki
- uproszczony i profesjonalny.

Innym aspektem są wymagania takiej gry oraz ryzyko powstawania licznych błędów.

PS. dorzucę jeszcze jeden pomysł -> możliwość wytyczania objazdów.

PS2. Ile byście byli skłonni zapłacić za CiM 2 (nasze propozycje zostały dodane)?
MatMn
Użytkownik
Dołączył: 21 czerwca 2011
Stary post 8 lutego 2012 20:44
Może najlepiej wybrać kilka konkretów z tego wszystkiego ?

Co do cen to jakby wykorzystali te nasze propozycje to byłbym skłonny dać 70 zł spokojnie a tak myslę ze 40 - 50 było by dobrą ceną
kisiel93
Użytkownik
Dołączył: 28 grudnia 2011
Stary post 9 lutego 2012 10:49
A może by tak jeszcze wprowadzić możliwość wybierania kandydatów na kierowców kontrolerów mechaników, wysyłania ich na szkolenia oczywiście za opłatą i walka z konkurencja na jednej mapie byłaby też fajna, i żeby dało się zrobić pętlę tramwajową jednotorową bo po co drugi tor niużywany
Marvolo613
Użytkownik
Dołączył: 26 grudnia 2011
Wiek: 22
Skąd: Kraków
Ulubiony pojazd: Autosan H6
Stary post 9 lutego 2012 12:18
Co do ceny, to max 80 zł. Ale skłaniałbym się ku cenie ok 50-60 zł.
Emir
Użytkownik
Dołączył: 15 października 2011
Wiek: 19
Skąd: Bartoszyce
Ulubiony pojazd: Neoplan N4416Ü
Stary post 9 lutego 2012 14:13
Kolejny pomysł: Rozbudowa przystanku. Pewnie większość z nas na początku buduje te najtańsze. Po pewnym czasie gdy mamy już pełno kasy, zaczynają denerwować nas przystanki ze znakiem, obok jakiegoś ważnego budynku. Aby je zmienić trzeba jednak dużo cierpliwości: trzeba zatrzymać linę (linie), usunąć z nich dany przystanek, wyburzyć go, postawić w jego miejsce nowy, i ponownie puścic linię. Można było by to uprościc. Po najechaniu na przystanek, pojawiała by sie zielona strzałka. Po kliknięciu jej przystanek po jakimś czasie "ewoluował" by do drugiego lub trzeciego typu przystanku. (Oczywiście za odpowiednią opłatą) Co o tym myślicie?
was38
Administrator
Dołączył: 18 marca 2011
Wiek: 33
Skąd: Warszawa
Ulubiony pojazd: pesa 120na
Stary post 9 lutego 2012 14:52
Emir ta funkcja jest już teraz dostępna.
ssplayer
Użytkownik
Dołączył: 22 października 2011
Skąd: GOP
Ulubiony pojazd: prod. Alstomu :)
Stary post 10 lutego 2012 16:41
@Was38

1.
cytat:
Warto dodać również inne rodzaje biletów
normalne / ulgowe[...]


Nie uwierzysz mi, ale w trakcie pisania postu wyciąłem to, bo pomyślałem że ludzie skomentują to w pon. przedstawiony sposób: "...i może jeszcze frytki do tego" oraz "zbyt skomplikowane".

Dodałbym jeszcze bilety na jedną linię, dla osób mieszkających blisko pracy/posiadających bezpośrednie połączenie.
C.d. biletów strefowych:
Cena biletu miesięcznego:
Bilet sieciowy - 100euro
Bilet strefowy 100euro *0,xx * 1,1
Powiedzmy że osoba X jeździ w strefie C oraz E
Strefa C to 5% dł. linii a
Strefa E to 11% dł. linii. Dł. linii to ilość km tras przebiegających przez daną strefę. W tym przypadku łączna ilość tras wynosi 16%, a więc 0,16. Z wzoru wychodzi nam 100*0,16*1,1= 17,6 euro.

5. Miałem na myśli głównie ilość mieszkańców. C.d. map - największe miasta mogłoby mieć mapę 2*większą od obecnego Berlina (mam na myśli miasto z gry ).

6 i 7. Obecnie wykres wzrostu/spadku gospodarczego idzie tak samo. Najpierw powolny okres wzrostu do ~4,5% a następnie, zwykle gwałtowny, spadek do ~-4% po czym następuje wzrost gospodarczy, trwający jakieś 2-3lata.

Rozwój miasta zależny od scenariuszu dla gospodarki (tych powinno być kilka/kilkanaście dla każdej mapki) lub w.g. klasycznego, obecnego, systemu (do wyboru przez gracza).
Przykład: Kryzys - niewielka ilość inwestycji.
Hossa - Okres budowy wielu nowych fabryk, biurowców, etc.

10. Obecnie firma na starcie ma naprawdę wysoką reputację. Mi od razu skacze wskaźnik jak tylko dam wyższe pensje dla pracowników :-)

13. Budowa niektórych tramwai sprawia że jest to niemożliwe (w świecie realnym) lub bardzo niewygodne dla motorniczego, a my chcemy przecież mieć grę o tematycve transportu miejskiego :-)

Poza tym, niektóre tramwaje mieszczą do 300 osób (chociaż zazwyczaj tylko 200). Moim zdaniem szkoda spowalniać ten pojazd. Dużo lepiej jest zamontować biletomaty - w końcu tramwaje mają obsługiwać duże potoki p., głównie w centrach miast lub jako połączenie dzielnicy miasta z centrum.

Nowy post @was38 - Za CIM2 byłbym skłonny zapłacić ~100-120zł, ale byłbym chyba w nielicznej grupie. Za optymalną cenę przyjmuję ok. 70-80zł. W końcu twórcy też muszą zarobić, a ja licze na mniej dodatków a więcej rzeczy posiadanych od razu na jednej płytce.

@MatMN - Liczę na to że Administracja zbierze wszystkie propozycje w jednym wpisie, w oddzielnym temacie i uruchomi ankietę wielokrotnego wyboru (t.j. można tyle opcji ile nam się podoba).

@Kisiel - Konkurencja (domyślnie - multiplayer) byłaby czymś niezwykle ciekawym, a i gra byłaby dużo trudniejsza.
Jeśli poczytasz wcześniejsze posty to znajdziesz tam dyskusje o tym.

c.d. Szkoleń - możliwość awansowania pracownika i douczania go c.d. rodzajów pracy mogłoby być ciekawe :-)

Pętle dwutorowe są fajne, ale w miejscach gdzie jest więcej linii.

@Emir - Z panelu budowy przystanków/stacji/torów wybierasz rodzaj środka transportu jaki cię interesuje a następnie rodzaj przystanku.
Gdy wybierzesz już rodzaj przystanku klikasz w miejscu w którym znajduje się poprzedni i Volia [czyt.wuala - proszę]. Przystanki można też degradować.

@Up: Wybaczcie kilka ortów i błędów stylistycznych, ale miałem tylko zerknąć a potem odpalać grę, a wyszło jak zwykle (długo).





MatMn
Użytkownik
Dołączył: 21 czerwca 2011
Stary post 12 lutego 2012 00:00
Autorzy by mogli też dorzucić konkurencję choć za bardzo sobie nie wyobrażam jakby to miało działać .

Fajnym patentem byłoby coś na wzór minigry: np. dostajemy zlecenie od miasta na zorganizowanie trasportu na i z omprez masowych (oczywiscie dla poteżnej liczby widzów i niech to bedzie nawet z 3 tys.) Im lepiej wykonane przewozy tym wiekszy szacunek np u turystów. . Ktoś jeszcze wspominał o wytyczaniu objazdu i też bym to dorzucił do takiej minigry . Dostajemy informacje od miasta że bedzie "coś" i na podstawie tego wytyczamy objazd .
mbobojar
Użytkownik
Dołączył: 22 września 2011
Wiek: 21
Skąd: Warszawa
Ulubiony pojazd: Pesa 120Na SWING
Stary post 12 lutego 2012 13:48
Ta opcja z profesjonalnym i standardowym trybem gry jest bardzo dobra. Ale wg. mnie można byłoby zrobić jakby 2 rodzaje gry. Normalnie bd można kupić standardową grę, a przez internet za jakąś opłatę ściągnąć profesjonalną(chodzi o to, że te profesjonalna będzie na pewno więcej kosztować a niektórzy na pewno nie będą chcieli profesjonalnej).

Myślałem też, że ciekawą opcją byłoby zamykanie ulic na czas budowy metra czy torów tramwajowych i wtedy wytyczać objazdy.
was38
Administrator
Dołączył: 18 marca 2011
Wiek: 33
Skąd: Warszawa
Ulubiony pojazd: pesa 120na
Stary post 12 lutego 2012 14:27
^^^ By uprościć, wersja profesjonalna była by formą DLC dla graczy bardziej wymagających (za dodatkową opłatą)

ssplayer
cytat:
W końcu twórcy też muszą zarobić, a ja licze na mniej dodatków a więcej rzeczy posiadanych od razu na jednej płytce.


Dla nas było to mniej, lecz właśnie dodatki stanowią stały dochód (czyt. główny)
mbobojar
Użytkownik
Dołączył: 22 września 2011
Wiek: 21
Skąd: Warszawa
Ulubiony pojazd: Pesa 120Na SWING
Stary post 12 lutego 2012 21:37
was 38 dokładnie
kuba34
Użytkownik
Dołączył: 29 lipca 2011
Stary post 13 lutego 2012 17:04
Ja uważam, że pojazdy powinny mieć trochę większe pojemności i być trochę droższe (tak jak w rzeczywistości).
Wiem, że jest mod do zmieniania tego, ale tak powinno być w podstawowej wersji.

W ogóle gra powinna zostać ulepszona o:
- mody, które robią tę grę lepszą (np. wchodzenie wszystkimi drzwiami, duże mapy)
- mapy zrobione przez graczy (oczywiście tylko te najlepsze i za ich zgodą)
Igor98
Użytkownik
Dołączył: 17 lipca 2011
Stary post 20 lutego 2012 21:02
Ja bardzo lubię Metro w CIM i mam propozycję co w nim można ulepszyc .

Uważam ,że metro powinno miec większą pojemnośc . Mozliwośc budowania tunelu z 4 torami - Np. Na skrajnych torach można by było poprowadzic linię która zatrzymywałaby się na większej ilości stacji a na środkowych torach linię przyspieszoną która zatrzymywałaby się na 2 -3 stacjach w Centrum a potem jechałaby cały czas na torach expresowych i wyjeżdżała daleko za miasto ( Takim sposobem jest poprowadzona linia Metropolitan w Londynie , czyli pokrywa się w całości z linią Jubilee ale linia Metropolitan zatrzymuje się co ok. ósmą stację linii Jubilee ale za to jedzie 70 km daleko poza miasto ). Ale pzrydały by się też dwa rodzaje peronów .( Albo dwa perony dla pociągów zwykłych lub cztery dla zwykłych i przyspieszonych .) WRZUCAM LINK DO KRÓTKIEGO FILMU Z TYM O CO MI CHODZI Z 4 TORAMI ! http://www.youtube.com/watch?v=FfEKAGip_4M&feature=related
Igor98
Użytkownik
Dołączył: 17 lipca 2011
Stary post 21 lutego 2012 10:26
Co sądzicie o tym pomyśle ?
m1kacper
Użytkownik
95%
Dołączył: 24 stycznia 2012
Wiek: 26
Skąd: Poznań
Ulubiony pojazd: Siemens Combino
Stary post 22 lutego 2012 09:40
Igor98 rozumiem o co ci chodzi i pomysł nawet fajny i ja proponuje też linie i tramwaje wachadłowe
krzychu21
Użytkownik
Dołączył: 5 listopada 2011
Wiek: 21
Skąd: Kraków
Ulubiony pojazd: EU8N
Stary post 22 lutego 2012 12:32
Ostatnio wpadłem na pomysł łączenia tramwajów w grze np. kupie dwa tramwaje które mają funkcję połączenia ich w skład.

Oprócz tego możliwość naprawy pojazdów bo jak dla mnie za szybko się psują.

Zgadzam się z przedmówcą czasem przydały by się dwukierunkowe tramwaje.
Emir
Użytkownik
Dołączył: 15 października 2011
Wiek: 19
Skąd: Bartoszyce
Ulubiony pojazd: Neoplan N4416Ü
Stary post 29 lutego 2012 17:38
*Zmiana pasu ruchu*

Samochod zamiast stac za autobusem bedacym aktualnie na przystanku, powinien go wiminac/wyprzedzic by nie powodowac zatoru.

*Pogoda*

Pomysl moze banalny, pozwalajacy graczowi tworzacemu miasto w edytorze, wybrac czy w metropolii beedzie dzien/ noc/ wieczor/ poranek, oraz czy bedzie padac deszcz/ snieg itp...
MatMn
Użytkownik
Dołączył: 21 czerwca 2011
Stary post 5 marca 2012 22:55
Dodaja sie jeszcze posty ?

Dobra działaja jednak
Marvolo613
Użytkownik
Dołączył: 26 grudnia 2011
Wiek: 22
Skąd: Kraków
Ulubiony pojazd: Autosan H6
Stary post 6 marca 2012 14:41
Oki, co Wy na to żeby już skończyć i zebrać to jakoś do kupy?
MatMn
Użytkownik
Dołączył: 21 czerwca 2011
Stary post 6 marca 2012 15:23
No przydało by sie w końcu
autobusik2
Użytkownik
Dołączył: 8 marca 2012
Stary post 8 marca 2012 18:35
Moim zdaniem przydała by się prawdziwa sygnalizacja (działająca).
MatMn
Użytkownik
Dołączył: 21 czerwca 2011
Stary post 8 marca 2012 22:51
i co siedziałbyś i pilnował czy ruszają na zielonym ?
autobusik2
Użytkownik
Dołączył: 8 marca 2012
Stary post 9 marca 2012 14:49
Nie działałaby automatycznie. Po prostu sygnalizacje położone w obrębie 1 skrzyżowania synchronizowały by się ze sobą. Na niektórych skrzyżowaniach coś takiego by się przydało. A skoro są przejazdy kolejowe i to da się stworzyć.
Rataj
Użytkownik
Dołączył: 3 marca 2012
Wiek: 22
Skąd: Żary
Ulubiony pojazd: Fiat 126p
Stary post 9 marca 2012 15:38
ja to w CIM2 chetnie bym zobaczyl Polskie miasta i konkurencje
autobusik2
Użytkownik
Dołączył: 8 marca 2012
Stary post 9 marca 2012 17:15
No właśnie może CIM multiplayer.
MatMn
Użytkownik
Dołączył: 21 czerwca 2011
Stary post 9 marca 2012 20:09
najważniejsze są przystanki z zatoczką
autobusik2
Użytkownik
Dołączył: 8 marca 2012
Stary post 10 marca 2012 13:56
Przecież w kreatorze da się takie zrobić poprostu poszeżasz drogę a potem ją zwężasz.
was38
Administrator
Dołączył: 18 marca 2011
Wiek: 33
Skąd: Warszawa
Ulubiony pojazd: pesa 120na
Stary post 10 marca 2012 18:20
Czy ty wiesz co to jest zatoka przystankowa?
Emir
Użytkownik
Dołączył: 15 października 2011
Wiek: 19
Skąd: Bartoszyce
Ulubiony pojazd: Neoplan N4416Ü
Stary post 10 marca 2012 19:10
cytat:
Przecież w kreatorze da się takie zrobić poprostu poszeżasz drogę a potem ją zwężasz.

W edytorze może się i da, lecz np. w Berlinie lub Helsinkach już nie...

P.S. W razie wątpliwości zatoczka wygląda tak: http://www.drogizaufania.pl/images/foto/zatoka_autobusowa_DK10e.jpg
nicopl
Użytkownik
Dołączył: 29 maja 2011
Wiek: 18
Skąd: Bydgoszcz
Ulubiony pojazd: solaris urbino6, 8, 12, 18
Stary post 13 marca 2012 11:17
zatoczki autobusowe, zajezdnie, pętle autobusowe i A+T (czyli pętla autobusowa połączona z tramwajową), konkurencje, bilety, ulgowe, miesięczne, strefowe, godzinne, ważne przez 5 min 10min 25min 45min 60min 90min 120min.
MatMn
Użytkownik
Dołączył: 21 czerwca 2011
Stary post 13 marca 2012 19:12
może jeszcze na 150, 180 , 210 , 240 ? bo troche tego za dużo
was38
Administrator
Dołączył: 18 marca 2011
Wiek: 33
Skąd: Warszawa
Ulubiony pojazd: pesa 120na
Stary post 13 marca 2012 20:26
Wystarczą 3 rodzaje biletów minutowych: 20, 40, 60 minut.
Przeciętnie linie mają przelot do ok. 60 minut
ssplayer
Użytkownik
Dołączył: 22 października 2011
Skąd: GOP
Ulubiony pojazd: prod. Alstomu :)
Stary post 14 marca 2012 08:47
Ograniczenia prędkości dla autobusów i trolejbusów.
MatMn
Użytkownik
Dołączył: 21 czerwca 2011
Stary post 14 marca 2012 15:40
Ograniczenia jak najbardziej ale po przestojach podniesienie predkości aby nadrobić straty
ssplayer
Użytkownik
Dołączył: 22 października 2011
Skąd: GOP
Ulubiony pojazd: prod. Alstomu :)
Stary post 14 marca 2012 22:06
Mam na myśli to że Vmax= 80km/h a prędkość w miastach to zwykle do 60km/h
mbobojar
Użytkownik
Dołączył: 22 września 2011
Wiek: 21
Skąd: Warszawa
Ulubiony pojazd: Pesa 120Na SWING
Stary post 27 marca 2012 18:28
Fajnie by było jakby zrobili EURO 2012. Tzn. nie tak jak Helsinki że tylko było przygotowanie, ale tutaj również przebieg. No i oczywiście byłyby polskie miasta I też jak bd np. polskie miasta to nie bd pojazdy takie jak w tych miastach (mniej więcej) i tak samo na Ukrainie (bo nie chce mi się wierzyć że na Ukrainie są tramwaje typu Swing)
TaKeT
Użytkownik
Dołączył: 12 listopada 2011
Stary post 5 kwietnia 2012 09:42
Ja myślę o jakimś monitorowaniu lini... bo wkurzają mnie ci jadący na gapę... chyba że teraz jest do tego jakiś mod?
ssplayer
Użytkownik
Dołączył: 22 października 2011
Skąd: GOP
Ulubiony pojazd: prod. Alstomu :)
Stary post 5 kwietnia 2012 11:00
1. Przesiadki w pojazdach tego samego typu są darmowe.
2. Od łapania gapowiczów są kontrolerzy,więc nie skąp na ich wypłaty.
3. Z gapoqiczów też są zyski
wlocek369
Użytkownik
Dołączył: 6 kwietnia 2012
Stary post 6 kwietnia 2012 11:02
1. Umożliwienie łączenia dróg typu bulwary w kształt #
2. Możliwość łączenia dowolnych dróg z sobą
3. dołożyć drogi: 6 i 8 pasmową oraz dwujezdniowe o 1,3 i 4 pasie dla każdej z dróg
4. zdecydowanie zwiększyć pojemność zajezdni (do przynajmniej 200 pojazdów każdego typu) lub zrezygnować z limitu pojemności
5. możliwość dobudowania drogi (jeżeli jest miejsce)
wlocek369
Użytkownik
Dołączył: 6 kwietnia 2012
Stary post 6 kwietnia 2012 11:12
6. Możliwość przebudowy przystanku na bardziej lub mniej nowoczesny bez koniecznośc budowy drugiego przystanku.

7. Możliwość budowy przystanków terminalowych czyli złożonych z kilku stanowisk gdzie każde obsługuje inne linii ale wszystkie razem stanowią jeden przystanek.

8. Możliwość budowy ulic typu bulwary o różnej szerokości pasa zieleni np.: tak aby można było tam puścić np.: 4 tory tramwajowe (mijanka składów na trasie)
was38
Administrator
Dołączył: 18 marca 2011
Wiek: 33
Skąd: Warszawa
Ulubiony pojazd: pesa 120na
Stary post 6 kwietnia 2012 19:11
cytat:
6. Możliwość przebudowy przystanku na bardziej lub mniej nowoczesny bez koniecznośc budowy drugiego przystanku.

Jeden patch już to umożliwia.
gulgor0
Użytkownik
Dołączył: 25 lipca 2011
Wiek: 18
Skąd: Warszawa
Ulubiony pojazd: Mercedes Conecto G
Stary post 7 kwietnia 2012 16:59
WIELKIE WIEŚCI! Właśnie się dowiedziałem o premierze gry Cities in Motion 2 w lipcu tego roku!
M. in. według tej strony:
http://www.cimexchange.com/index.php?/topic/1201-april-fools-cities-in-motion-2-announced/
Rozszerzy się funkcjonalność KM do 2090 roku. Będzie kampania mająca szesnaście scenariuszy. I będzie możliwość grania w nowych miastach! M. in. w Pradze, Paryżu, Buenos Aires, i Nowej Delhi.
Mówili tam coś że wraz z premierą będzie nowy dodatek do tej gry: Cities in Motion 2: Travel into the Future
EDIT:
Przetłumaczyłem napisy i napisali również że będą drogi jednokierunkowe, nowoopracowany tryb multiplayer oraz 2 nowe środki transportu.
Jerry
Użytkownik
Dołączył: 22 lipca 2011
Stary post 7 kwietnia 2012 18:14
Em... Ale czytałeś z jakiego dnia jest ten post?
gulgor0
Użytkownik
Dołączył: 25 lipca 2011
Wiek: 18
Skąd: Warszawa
Ulubiony pojazd: Mercedes Conecto G
Stary post 7 kwietnia 2012 19:02
Z 31 Marca 2012 roku
was38
Administrator
Dołączył: 18 marca 2011
Wiek: 33
Skąd: Warszawa
Ulubiony pojazd: pesa 120na
Stary post 7 kwietnia 2012 20:26
gulgor0 jest to żart prima aprilis administratorów
gulgor0
Użytkownik
Dołączył: 25 lipca 2011
Wiek: 18
Skąd: Warszawa
Ulubiony pojazd: Mercedes Conecto G
Stary post 7 kwietnia 2012 20:43
Oj, sorka. Nie wiedziałem co to jest April Fools. Powinni chyba napisać Prima Aprilis.
Jerry
Użytkownik
Dołączył: 22 lipca 2011
Stary post 7 kwietnia 2012 22:36
Tylko że tak to się właśnie u nich nazywa...
kuba34
Użytkownik
Dołączył: 29 lipca 2011
Stary post 13 kwietnia 2012 20:32
Fajnie byłoby też, gdyby można było wybrać kolory pojazdów.
Mam na myśli coś takiego, że gracz chce mieć konsekwentnie wszystkie autobusy pomarańczowe, a tramwaje fioletowe itd. albo wszystkie pojazdy w barwach firmy.
gulgor0
Użytkownik
Dołączył: 25 lipca 2011
Wiek: 18
Skąd: Warszawa
Ulubiony pojazd: Mercedes Conecto G
Stary post 13 kwietnia 2012 22:59
@kuba34
Funkcja barw pojazdów w barwach firmy już jest, a natomiast inne linie w innych kolorach daje już mod Line Statistics Mod.
matsob32
Użytkownik
Dołączył: 31 lipca 2011
Skąd: Łódź
Ulubiony pojazd: Bombardier Cityrunner
Stary post 21 kwietnia 2012 21:37
Mi brakuje sytuacji gdzie tramwaj wypada z szyn (jak to było Traffic Giant Gold) albo autobus zderza się np. z samochodem. Również chwilowy brak napięci w metrze czy tramwaju.
Igor98
Użytkownik
Dołączył: 17 lipca 2011
Stary post 21 czerwca 2012 19:46
Przydałaby się mozliwosc budowania przejścia podziemnego między stacjami metra ... Na przykład możnaby było kliknac na antresolę ( chodzi mi o tę pół-piętro ) stacji nr 1 i kliknąc na antresolę stacji nr 2 i automatycznie wybudowany by został łącznik między antresolami ... przez co ludzie nie wychodziliby na ulice i nie przechodzili przez przejscia dla pieszych bo wtedy korkują się ulice ... Jak uważacie ? Przydatne ?
mocher
Użytkownik
Dołączył: 10 lutego 2012
Wiek: 21
Skąd: Łódź
Ulubiony pojazd: Moderus Beta
Stary post 22 czerwca 2012 23:27
Krańcówki tramwajowe przydałyby się
pio
Użytkownik
Dołączył: 12 sierpnia 2012
Skąd: Wrocław
Ulubiony pojazd: Konstal 102Na
Stary post 5 marca 2013 15:01
Oczywiście przydały by się nowe budynki np. cmentarze lub baseny...
was38
Administrator
Dołączył: 18 marca 2011
Wiek: 33
Skąd: Warszawa
Ulubiony pojazd: pesa 120na
Stary post 5 marca 2013 16:54
pio po raz kolejny odświeżasz stary watek (ten ma niemal rok)
pio
Użytkownik
Dołączył: 12 sierpnia 2012
Skąd: Wrocław
Ulubiony pojazd: Konstal 102Na
Stary post 5 marca 2013 16:56
Pusty post
gulgor0
Użytkownik
Dołączył: 25 lipca 2011
Wiek: 18
Skąd: Warszawa
Ulubiony pojazd: Mercedes Conecto G
Stary post 5 marca 2013 22:34
A dlaczego nie może, propozycji jescze wiele bo gdy temat jest przez tydzień nieedytowany to wszyscy zapominają bo znika z tabelki "ostatnio na forum".
PS. Pio zarejestrował się później niż ostatni post więc miał prawo do zapropowania rzeczy. Postu lepiej jeszcze nie zamykać...
Strona Główna >> O grze Cities in Motion >> Propozycje dotyczące Cities In Motion 2

Zaloguj się lub zarejestruj by dodać nowy post!

NEWSY
Premiera CSL już 10 marca
Premiera gry już niespełna za 2 tygodnie. Do wyboru są dwie edycje: standardowa lub delux.
Cities: Skylines zapowiedziane
W dniu wczorajszym na targach Gamescom 2014 Paradox Interactive ujawnił nową produkcję Cities: Skylines.
15 sierpnia
Cities In Motion 2: European Vehicle Pack DLC
Po długim czasie oczekiwania doczekaliśmy sie kolejnego DLC. Tym razem będzie to 5 pojazdów europejski w skłąd których wchodzą 2 autobusy, tramwaj i 2 składy metra.
Players Choice Vehicle Pack - premiera 17.06.2014
Players Choice Vehicle Pack to DLC do Cities In Motion 2, zawierające pięć nowych środków transportu, wybranych przez graczy drogą głosowania. Rozszerzenie zawiera: tramwaj Tatra 4m, pociąg metra Capi
12 czerwca
Premiera DLC Cities in Motion 2: European Cities. Przecena na CIM1 & CIM2 wraz z dodatkami
Dziś debiutuje nowe rozszerzenie do Cities in Motion 2 zatytułowane European Cities. Z tej okazji przeceniamy \\\"jedynkę\\\" i \\\"dwójkę\\\" oraz wybrane DLC ? wszystkie gry objęte ofertą są dostępn
ARTYKUŁY
e-SimCity.pl - polski fansite serii Sim City! EuroTruck-SIM.pl - polski fansite Euro Truck Simulator 2
SONDA
Czy kupiłeś/kupisz drugą część Cities in Motion?
Tak, kupiłem/kupię od razu w chwili premiery 46%
Tak, planuję niebawem kupić 16%
Kupię, gdy nieco stanieje 15%
Nie zamierzam, ukradłem piracką wersję 11%
W ogóle nie zamierzam grać w CiM2 12%
Łącznie głosów 222
Zaloguj się lub zarejestruj, by oddać głos
© 2011-2012 Cities-in-Motion.pl gfx by LESZ3u