Nick:
Hasło:
FORUM
Strona Główna >> Offtopic >> Sim City 5 - newsy
was38
Administrator
Dołączył: 18 marca 2011
Wiek: 33
Skąd: Warszawa
Ulubiony pojazd: pesa 120na
Stary post 2 marca 2012 18:09
SimCity 5 nadchodzi! Premiera w 2013 roku

Niemiecki magazyn Gamestar ujawnił mnóstwo nowych informacji o nadchodzącej grze studia Maxis. Gra wchodzi w zaawansowany etap produkcji, a jej premiera jest przewidywana na rok 2013.

Już za rok wszyscy miłośnicy SimCity będą mogli ponownie oddać się pasji budowania i tworzenia nowych miast. Studio Maxis nie szczędzi wysiłków, aby nowa odsłona serii zadowoliła jak najbardziej wybrednych fanów, nawet jeśli nad nowym tytułem nie pracuje jej legendarny twórca Will Wright.

Co takiego przyniesie SimCity 5? Z informacji zamieszczonych przez niemiecki serwis Gamestar i opublikowanych na łamach forum NeoGAF wynika, że nowości jest wiele. Przede wszystkim nowa odsłona symulatora ekonomicznego będzie oparta na nowym silniku Glassbox, który pozwoli na swobodne poruszanie kamerą i bardzo duże zbliżanie widoku, nawet do poziomu zwykłego przechodnia. Z wyjątkiem paru obrazków koncepcyjnych, rzeczywistych możliwości silnika nikt nie widział, ale twórcy zapewniają, że jeżeli od zawsze chciałeś przyjrzeć się, co takiego dzieje się za rogiem drapacza chmur albo zajrzeć do witryny jednego ze sklepów, w końcu będziesz mógł to zrobić.



Silnik będzie także oferował zupełnie nowe rozwiązania graficzne. Po raz pierwszy w historii serii pozwoli na budowę krętych dróg, a także ożywi każdy etap rozwoju miasta tysiącem detali. Gracz będzie mógł przyglądać się jak robotnicy wznoszą kolejne piętra budynków, simowie mieszkający na przedmieściach pakują manatki przed przeprowadzką do centrum, a pracownicy wychodzą rano z domów, aby udać się do pracy w fabryce lub miejskich biurowcach. Glassbox wprowadzi także nowe efekty graficzne, jak na przykład dynamiczne światła, które sprawią, że w nocy ulice miast ożyją blaskiem migających neonów i świateł w oknach mieszkań.



SimCity 5 to także ulepszony system rozgrywki. Tradycyjny podział na trzy rodzaje dzielnic ? mieszkalną, usługową i przemysłową ? pozostanie bez zmian. Według głównego projektanta gry Stone?a Librande, filozofia twórców najnowszej odsłony serii jest prosta: stworzyć jak najwięcej elementów, które będzie można łączyć w sposób całkowicie dowolny, tak aby gra była jak najbardziej urozmaicona. Co to konkretnie oznacza? Po pierwsze, rozgrywka w SimCity 5 będzie dostosowywać się do indywidualnego stylu każdego z graczy. Po drugie, będzie łączyć intuicyjny interfejs ze szczegółowymi informacjami na temat budowanej metropolii, jak chociażby związek między gęstością zaludnienia a wartościami nieruchomości lub zanieczyszczeniem powietrza. Librande, który przed przejściem do Maxis pracował między innymi nad Diablo III, podkreśla jak duże znaczenie dla przyszłości miasta będą miały każdorazowe decyzje gracza:

?Z czego będzie musiał zrezygnować burmistrz? Zrzec się prywatnego helikoptera czy zamknąć kilka szkół? Czy będzie mógł przymknąć oko na samopoczucie lokalnej społeczności, tak aby bogaci turyści mogli bawić się do późna w nocy na ulicach miasta??

Krótko mówiąc, trzeba będzie brać pod uwagę nie tylko główne cele i ogólne wskaźniki produkcji, ale także skupić się na wielu aspektach o mniejszym znaczeniu.

I choć Lucy Bradshaw, wiceprezydent ds. produkcji w studiu Maxis, wyklucza możliwość importowania domów zaprojektowanych w grach z serii The Sims do nowej odsłony serii SimCity, to jednak nie można oprzeć się wrażeniu, że różnice między tytułami z obu tych serii stają się coraz mniej widoczne. Weźmy na przykład reakcje simów. W SimCity 5 zyskają oni pewne cechy indywidualne. Dzięki silnikowi Glassbox, gracz będzie mógł usłyszeć jakiego heavymetalowego kawałka słucha kierowca ciężarówki stojącej na światłach. Szczególnie przykładający się do swoich obowiązków policjanci zyskają więcej środków finansowych na prowadzenie lokalnej komendy. W mieście będą grasować piromani. Jeżeli uda im się seria podpaleń, mogą spowodować zamknięcie niektórych zakładów, przez co wielu mieszkańców straci pracę, miasto zapełni się bezdomnymi, a wspomniani wyżej stróże prawa zamiast uganiać się za przestępcami będą musieli ochraniać uliczne demostracje. Wzrost niepokojów społecznych i przestępczości obniży wartość terenów, przez co ponowny wybór kochającego loty helikopterem burmistrza nie będzie już wcale taki pewny? Innymi słowy, powołując się ponownie na Stone?a Librande, głębia rozgrywki w SimCity 5 ma być oszałamiająca!

W końcu pozostaje wspomnieć o trybie rozgrywki wieloosobowej? a właściwie o trybach, bo ma być ich kilka. Nowe SimCity powróci do rozwiązań znanych chociażby z SimCity 2000 Network Edition. Umożliwi zarządzanie regionem wraz z przyjaciółmi, współdzielenie się surowcami, współpracę w rozwoju miast, no i oczywiście czystą rywalizację o wpływy. I tak na przykład, możliwe, że aby zbudować nową dzielnicę podmiejską, będziesz potrzebował surowców, które udostępni ci inny gracz. Być może uda ci się go nawet nakłonić, abyście razem zbudowali największą na świecie metropolię? Rozgrywka wieloosobowa będzie oparta na tabelach rankingowych i systemie osiągnięć, który pozwoli na odblokowywanie nowych rozwiązań strukturalnych i architektonicznych.



Na SimCity 5 trzeba będzie poczekać jeszcze rok. Tajemnicą poliszynela wydaje się kwestia zapowiedzi gry, która już niemal na pewno będzie miała miejsce podczas nadchodzących targów Game Developers Conference, o czym pisaliśmy wczoraj. Miłośnikom serii nie pozostaje nic innego jak czekać? i wypowiedzieć się w komentarzach, co sądzą o zmianach szykowanych w nowej odsłonie kultowego symulatora budowy miasta.

//Artykuł pochodzi ze strony gry online.pl

Jak Wam się podoba zapowiedź?
MatMn
Użytkownik
Dołączył: 21 czerwca 2011
Stary post 31 marca 2012 19:44
Nie mogę się doczekać ^^

http://www.youtube.com/watch?v=dtr44vtCKWk

Warto obejrzeć i zobaczyć jak to bedzie działać

Aleksander010
Użytkownik
Dołączył: 23 stycznia 2013
Skąd: Warszawa
Ulubiony pojazd: Solbus sm 12
Stary post 28 lutego 2013 18:38
Premiera będzie 7 marca 2013 roku.
was38
Administrator
Dołączył: 18 marca 2011
Wiek: 33
Skąd: Warszawa
Ulubiony pojazd: pesa 120na
Stary post 28 lutego 2013 18:43
Ktoś uczestniczył w ostatnich beta testach? Zamierza kupić lub już kupił SC 2013?
Aleksander010
Użytkownik
Dołączył: 23 stycznia 2013
Skąd: Warszawa
Ulubiony pojazd: Solbus sm 12
Stary post 28 lutego 2013 19:31
Do Was38 uczestniczyłem w testach beta i gra naprawdę jest super i zachęcam wszystkich do kupna i to szczerze. Grę już kupiłem.
gulgor0
Użytkownik
Dołączył: 25 lipca 2011
Wiek: 18
Skąd: Warszawa
Ulubiony pojazd: Mercedes Conecto G
Stary post 7 marca 2013 22:11
No i co? Dzisiaj planowana premiera SimCity (2013).
I moje pytania na temat gry:
1. Czy gra rzeczywiście wydana? (czy ktoś widział grę na półkach?)
2. Jak się gra w grę? (może jakieś screeny )
3. Jakie są wymagania sprzętowe gry? (pytanie głównie dla grających ale ci co nie grają też mogą odpowiadać)
was38
Administrator
Dołączył: 18 marca 2011
Wiek: 33
Skąd: Warszawa
Ulubiony pojazd: pesa 120na
Stary post 7 marca 2013 22:57
cytat:
No i co? Dzisiaj planowana premiera SimCity (2013).

Zgadza sie dziś premiera.

cytat:
1. Czy gra rzeczywiście wydana? (czy ktoś widział grę na półkach?)

Wydana, na półkach zapewne jest.

cytat:
2. Jak się gra w grę? (może jakieś screeny )

Mi dobrze, potrafi wciągnąć.
Dziś największym problemem były zapchane serwery...
EA z serwerami dała ciała.

cytat:
3. Jakie są wymagania sprzętowe gry?

Procesor: AMD Athlon 64 X2 4000+ lub Intel Core 2 Duo (2,0 GHz)
System operacyjny: XP / Vista/ 7 / 8
Pamięć: 2 GB RAM
Dysk twardy: 10 GB miejsca na dysku twardym
Karta graficzna: Radeon HD 2400, GeForce 7800 lub zintegrowana Intel Series 4 (256 MB, Shader Model 3.0)
Internet - warunek konieczny: (pobieranie 256 kb/s, wysyłanie 64 kb/s)
gulgor0
Użytkownik
Dołączył: 25 lipca 2011
Wiek: 18
Skąd: Warszawa
Ulubiony pojazd: Mercedes Conecto G
Stary post 9 marca 2013 22:16
A i jeszcze zapomniałem jednego pytania:
4. Ile gra kosztuje?
Mati15
Użytkownik
Dołączył: 14 lutego 2013
Wiek: 23
Skąd: Warszawa
Ulubiony pojazd: Mercedes Conecto i Pesa 120Na
Stary post 9 marca 2013 22:19
120 zł w mediamarkt
was38
Administrator
Dołączył: 18 marca 2011
Wiek: 33
Skąd: Warszawa
Ulubiony pojazd: pesa 120na
Stary post 9 marca 2013 23:28
Za edycję kolekcjonerską
robsach
Użytkownik
Dołączył: 29 grudnia 2011
Skąd: Łódź
Ulubiony pojazd: Ikarus 280
Stary post 10 marca 2013 08:36
Pozwólcie, że podzielę się krótko swoimi spostrzeżeniami:
gra jest do d..py!
1. na początku nie można było w ogóle się zalogować do Origina (dopiero wczoraj mi się udało - po 2 dniach od zakupu);
2. miasteczka są malutkie - liczyłem, że uda się w końcu zbudować metropolię, a tu ledwie miasteczko da się zbudować;
3. grywalność - mizerna. wczoraj posiedziałem z 2h i już mi się nie chce do niej waracać. już lepsze jest Cities XL 2012;
4. cena - 149 zł (czy ileś tam w innych sklepach) - za to, co zaoferowali, to niestety 5x za dużo. 30 zł to max, ile to powinno kosztować.
Owszem, gra ma ładną oprawę, ładnie wygląda, ale to nie jest zabawa dla dzieci (choć wygląda, jak miasteczko lego, to nie jest, to moim, zdaniem wada).
Generalnie gra poszła mocno nie w tym kierunku, co powinna. W końcu nowe możliwości po ponad dekadzie do czegoś zobowiązują.
Moja ocena: 1 (niedostateczna)!
I żałuję, że ją kupiłem :-( Czekam na CiM 2 i liczę, żę się nie rozczaruję :-)
Mati15
Użytkownik
Dołączył: 14 lutego 2013
Wiek: 23
Skąd: Warszawa
Ulubiony pojazd: Mercedes Conecto i Pesa 120Na
Stary post 11 marca 2013 08:53
Zgadzam się z robsach.
Gra jest bezużyteczna. Uważam, że CXL 2012 jest o niebo lepsze od tej tandetniej wersji Sim City (biorąc pod uwagę, że CiM jest 5 albo 10x lepsza od tej gry ).
No tak a w sprawie budowy ulic. Niema aż tak dużych ograniczeń jak CXL. Ulice można stwożyc pod kątem nawet 10-15 stopni co wygląda ohydnie a grafika też jest nie do opisania. Błee
Nie polecam gry użytkownikom mobilnego internetu
Na filmikach to pokazali chyba grę która wyjdzie dopiero za 5 lat bo EA nie może zrobic porządnej symulacji po 10 latach przerwy (SC4) (Bardziej teraz dbają o The Sims (4!).
Moja ocena podobnie jak robsach 1 a nawet 0 bo inaczej nie można ocenic takiej gry!!!

?Jak wkleic zdjęcia chętnie bym się podzielił?
was38
Administrator
Dołączył: 18 marca 2011
Wiek: 33
Skąd: Warszawa
Ulubiony pojazd: pesa 120na
Stary post 11 marca 2013 11:33
Nie wiem dlaczego u was taki duży sceptycyzm.

@robsach
cytat:
1. na początku nie można było w ogóle się zalogować do Origina (dopiero wczoraj mi się udało - po 2 dniach od zakupu);

Początki są zawsze trudne, i terez nie ma już z tym problemów. Serwerów przybyło, wydajność podniesiona. Mi się udawało wbić na serwer każdego dnia (po odczekaniu w kolejce 20 minut).

cytat:
2. miasteczka są malutkie - liczyłem, że uda się w końcu zbudować metropolię, a tu ledwie miasteczko da się zbudować;

Z tym się zgadzam i żałuje że od początku są małe mapy Ale,... zauważmy iż mapy są wielkości średnich map w SC4, jednocześnie twórcy nie wykluczyli dodania większych map w późniejszym czasie - na co liczę.

cytat:
3. grywalność - mizerna. wczoraj posiedziałem z 2h i już mi się nie chce do niej waracać. już lepsze jest Cities XL 2012;

Ja na grywalność nie narzekam jest w porządku. Gdy będzie możliwość dodawania modyfikacji to gra zacznie być ceniona jak SC4. Każda tego typu "czysta" gra jest mniej atrakcyjna. Cities XL 2012 bez modów jest beznadziejna...

cytat:
4. cena - 149 zł (czy ileś tam w innych sklepach) - za to, co zaoferowali, to niestety 5x za dużo. 30 zł to max, ile to powinno kosztować.

Cena jest adekwatna do produktu wydanego pzez EA. Tym bardziej iż np. w Niemczech koszt SC waha się w granicach 50 euro!!!

@Mati15
cytat:
No tak a w sprawie budowy ulic. Niema aż tak dużych ograniczeń jak CXL. Ulice można stwożyc pod kątem nawet 10-15 stopni co wygląda ohydnie a grafika też jest nie do opisania.

W SC nie można budować dróg pod kątek 10-15 stopni, ciekawe. Grafika jest jaka jest, będzie możliwość tworzenia modów to grafika będzie lepsza.

Podsumowując uważam, że ma swój przyszłościowy potencjał. Cim bez dodatków również nie wyglądała tak dobrze jak teraz
robsach
Użytkownik
Dołączył: 29 grudnia 2011
Skąd: Łódź
Ulubiony pojazd: Ikarus 280
Stary post 11 marca 2013 14:20
cytat:

Nie wiem dlaczego u was taki duży sceptycyzm.

Naprawdę nie wiesz? Przecież SC 5 naprawdę nie nadaje się do dłuższego grania. Myślę, że głównie za sprawą potwornie małych map. To chyba powoduje, że gra szybko się nudzi. Bo ile zajmie wykorzystanie mapki? Wprawdzie wieżowce mi nie powstały, ale chyba czegoś innego oczekiwałem od SC. Napradę szkoda, bo myślę, że gdyby mogły być mapy znacznie większe (dowolnej wielkości??) to gra mogła by zyskać.
A wyobrażacie sobie, gdyby udało się zaimplementować / stworzyć w SC (mieście, które budujesz , rozwijasz) moduł komunikacji miejskiej jak w CiM? Mam głeboką nadzieję, że właśnie CiM2 spełni moje (czy tylko moje) oczekiwania, bo tam chyba uda się połączyć rozwój miasta z komunikacją.
Fakt - SC to nieco inna gra, ale chyba ją jednak schrzanili. Szkoda... i czekamy na CiM2 :-)
Aleksander010
Użytkownik
Dołączył: 23 stycznia 2013
Skąd: Warszawa
Ulubiony pojazd: Solbus sm 12
Stary post 11 marca 2013 16:16
Według mnie gra jest OK. Nie rozumiem rozgoryczenia wielkością miast. W 4 godziny zbudowalem miasto ze 115 000 populacja i jeszcze może być wiecej mieszkańców. Grafika jest dobra. Prawie cały weekend spędziłem przy SimCity 5 i dałbym ocenę 5.
was38
Administrator
Dołączył: 18 marca 2011
Wiek: 33
Skąd: Warszawa
Ulubiony pojazd: pesa 120na
Stary post 11 marca 2013 16:19
Ja grałem już 20 godzin, małe mapy są rzeczywiście frustrujące + brak możliwości tworzenia własnych regionów (przynajmniej w opcji prywatnej). U mnie wieżowce powstały, SC ma coś takiego jak "Wielkie dzieła" a to już jest czasochłonne do wybudowania. Ów "Wielkie dzieła" mają według mnie małą niedogodność ponieważ na 1 etap budowy nie mogą się zrzucać wszystkie miasta tylko jedno.
cytat:
A wyobrażacie sobie, gdyby udało się zaimplementować / stworzyć w SC (mieście, które budujesz , rozwijasz) moduł komunikacji miejskiej

Komunikacja miejska jest dostępna (autobusy, tramwaje,..).
cytat:
Fakt - SC to nieco inna gra, ale chyba ją jednak schrzanili.

Nie schrzanili tylko jest jeszcze niedopracowana...

Na CiM 2 również czekam, chodź też mam obiekcje do przymusu wykorzystania zajezdni jako początek i koniec trasy linii.
Mati15
Użytkownik
Dołączył: 14 lutego 2013
Wiek: 23
Skąd: Warszawa
Ulubiony pojazd: Mercedes Conecto i Pesa 120Na
Stary post 11 marca 2013 18:21
Dla mnie zajezdnie w CiM2 jest dobrym rozwiązaniem ale nie zaczynając i kończąc trasę. Przydałaby się podobna symulacja jak w życiu codziennym czyli autobus wyjeżdża z zajezdni jeździ po ustalonej trasie i wraca znów do zajezdni na odpoczynek. Powinni to dopracowac.
Citiesinmotion
Użytkownik
Dołączył: 28 września 2012
Wiek: 24
Skąd: Łódź
Ulubiony pojazd: 805N
Stary post 16 marca 2013 10:17
Ja juz grałem w tą grę 3 godziny i mogę podać zalety i wady tej gry.
Zalety: Duzo nowych rzeczy.
Wady: Małe miasta. Moga byc XXXL
Niedopracowana grafika
Strona Główna >> Offtopic >> Sim City 5 - newsy

Zaloguj się lub zarejestruj by dodać nowy post!

NEWSY
Premiera CSL już 10 marca
Premiera gry już niespełna za 2 tygodnie. Do wyboru są dwie edycje: standardowa lub delux.
Cities: Skylines zapowiedziane
W dniu wczorajszym na targach Gamescom 2014 Paradox Interactive ujawnił nową produkcję Cities: Skylines.
15 sierpnia
Cities In Motion 2: European Vehicle Pack DLC
Po długim czasie oczekiwania doczekaliśmy sie kolejnego DLC. Tym razem będzie to 5 pojazdów europejski w skłąd których wchodzą 2 autobusy, tramwaj i 2 składy metra.
Players Choice Vehicle Pack - premiera 17.06.2014
Players Choice Vehicle Pack to DLC do Cities In Motion 2, zawierające pięć nowych środków transportu, wybranych przez graczy drogą głosowania. Rozszerzenie zawiera: tramwaj Tatra 4m, pociąg metra Capi
12 czerwca
Premiera DLC Cities in Motion 2: European Cities. Przecena na CIM1 & CIM2 wraz z dodatkami
Dziś debiutuje nowe rozszerzenie do Cities in Motion 2 zatytułowane European Cities. Z tej okazji przeceniamy \\\"jedynkę\\\" i \\\"dwójkę\\\" oraz wybrane DLC ? wszystkie gry objęte ofertą są dostępn
ARTYKUŁY
e-SimCity.pl - polski fansite serii Sim City! EuroTruck-SIM.pl - polski fansite Euro Truck Simulator 2
SONDA
Czy kupiłeś/kupisz drugą część Cities in Motion?
Tak, kupiłem/kupię od razu w chwili premiery 46%
Tak, planuję niebawem kupić 16%
Kupię, gdy nieco stanieje 15%
Nie zamierzam, ukradłem piracką wersję 11%
W ogóle nie zamierzam grać w CiM2 12%
Łącznie głosów 225
Zaloguj się lub zarejestruj, by oddać głos
© 2011-2012 Cities-in-Motion.pl gfx by LESZ3u