Nick:
Hasło:
FORUM
Strona Główna >> Mody >> Jelcze
junix96
Użytkownik
Dołączył: 30 listopada 2011
Stary post 23 września 2012 20:24
Witam
Mam pytanie czy nikt nie stworzył jeszcze żadnego Jelcza do gry?
Mam program do tworzenia obiektów 3D (Bryce 7.1) ale nie wiem czy on się do tego nadaje. Poza tym nie mam pojęcia jak zrobić żeby stworzony model pojawiał się w grze.
vanedek
Użytkownik
Dołączył: 27 lipca 2012
Stary post 23 września 2012 20:44
Xsoner zrobił Jelcze
junix96
Użytkownik
Dołączył: 30 listopada 2011
Stary post 23 września 2012 20:46
Widziałem pojazdy Xonera ale mi się jakoś nie podobają
was38
Administrator
Dołączył: 18 marca 2011
Wiek: 33
Skąd: Warszawa
Ulubiony pojazd: pesa 120na
Stary post 23 września 2012 21:45
@vanedek
cytat:
Xsoner zrobił Jelcze

Xsoner ich nie zrobił, tylko nałożył nowe tekstyry na pojazdy z podstawki i dlc.
Hlodz
Użytkownik
Dołączył: 21 września 2012
Wiek: 21
Skąd: Łódź
Ulubiony pojazd: Bombardier Cityrunner
Stary post 24 września 2012 16:05
z kąd pobrać te jelcze ?
pozko
Użytkownik
Dołączył: 13 listopada 2011
Ulubiony pojazd: PCC
Stary post 24 września 2012 16:23
xsonertrainz.hpu.pl/news.php
Hlodz
Użytkownik
Dołączył: 21 września 2012
Wiek: 21
Skąd: Łódź
Ulubiony pojazd: Bombardier Cityrunner
Stary post 24 września 2012 21:16
dzięęki
Hlodz
Użytkownik
Dołączył: 21 września 2012
Wiek: 21
Skąd: Łódź
Ulubiony pojazd: Bombardier Cityrunner
Stary post 25 września 2012 19:57
Może ktoś jeszcze zna inne strony z których można pobrać autobusy lub tramwaje ?
pozko
Użytkownik
Dołączył: 13 listopada 2011
Ulubiony pojazd: PCC
Stary post 26 września 2012 07:57
Po niemiecku:
citiesinmotion.net

Po angielsku:
cimexchange


Po rosyjsku:
citiesinmotion RU

Niektóre modele występują na wszystkich stronach (np. Tatra T3)
Jeśli miałbyś problemy językowe, to oczywiście jest translator Google. A poza tym koledzy na pewno służą w tym względzie pomocą. Ponadto wszystkie te strony mają bogate katalogi map, różnych dodatków itd itp. Strona rosyjska zawiera tabelkę porównawczą charakterystyk większości modeli, tzn pojemności, ceny, prędkości, lat występowania, zużycia energii i... uwaga, uwaga: przyspieszenia. Znajdziesz ją w małym linku nad ikoną każdego pojazdu.
Powodzenia i dobrej zabawy.

PS: do części modeli (szczególnie ze strony rosyjskiej) nie musisz dodawać polskiego pliku językowego.
Hlodz
Użytkownik
Dołączył: 21 września 2012
Wiek: 21
Skąd: Łódź
Ulubiony pojazd: Bombardier Cityrunner
Stary post 26 września 2012 08:53
Dzięki za linki pozko
was38
Administrator
Dołączył: 18 marca 2011
Wiek: 33
Skąd: Warszawa
Ulubiony pojazd: pesa 120na
Stary post 26 września 2012 16:18
@pozko
cytat:
Strona rosyjska zawiera tabelkę porównawczą charakterystyk większości modeli, tzn pojemności, ceny, prędkości, lat występowania, zużycia energii (...)

Na naszej stronie takowe informacje również się niebawem pojawią

cytat:
PS: do części modeli (szczególnie ze strony rosyjskiej) nie musisz dodawać polskiego pliku językowego.

Wówczas gra będzie wyświetlać nazwy i opis angielski.

pozko prosiłbym Cię byś również korzystał z takich funkcji strona jak linki, Jak korzystać z tej funkcji jest dostępna po kliknięciu w "Pokaż/ukryj pomoc"
pozko
Użytkownik
Dołączył: 13 listopada 2011
Ulubiony pojazd: PCC
Stary post 26 września 2012 20:12
Was, dzięki za przeedytowanie postu. Próbowałem wstawić linka, ale mi nie wychodziło. Teraz już wiem. Uwagi przyjęte i zaakceptowane
junix96
Użytkownik
Dołączył: 30 listopada 2011
Stary post 29 września 2012 12:57
Ponawiam moje pytanie. Czy jest możliwość żebym zrobił model pojazdu a ktoś inny zrobiłby resztę?
Hlodz
Użytkownik
Dołączył: 21 września 2012
Wiek: 21
Skąd: Łódź
Ulubiony pojazd: Bombardier Cityrunner
Stary post 29 września 2012 15:36
Czyli ???
junix96
Użytkownik
Dołączył: 30 listopada 2011
Stary post 29 września 2012 16:45
Hlodz, chodzi mi o to, że moge zrobić model pojazdu ale sam model to za mało. Musi się pojawiać w grze, przewozić pasażerów itp.
Hlodz
Użytkownik
Dołączył: 21 września 2012
Wiek: 21
Skąd: Łódź
Ulubiony pojazd: Bombardier Cityrunner
Stary post 29 września 2012 19:47
acha.... to ja sie odwołuje
kabexxx
Użytkownik
Dołączył: 25 lipca 2012
Wiek: 20
Skąd: Wrocław
Ulubiony pojazd: Skoda 19T, MB Citaro 2
Stary post 24 listopada 2012 19:21
Ja mogę zrobić resztę, jeżeli aktualne
was38
Administrator
Dołączył: 18 marca 2011
Wiek: 33
Skąd: Warszawa
Ulubiony pojazd: pesa 120na
Stary post 24 listopada 2012 19:57
junix96 w jakim programie robiłbyś ów pojazdy?
czy model już skonwertowany do formatu gry?

kabexxx
prawdopodobnie masz na myśli tylko wykonanie skryptów?
kabexxx
Użytkownik
Dołączył: 25 lipca 2012
Wiek: 20
Skąd: Wrocław
Ulubiony pojazd: Skoda 19T, MB Citaro 2
Stary post 25 listopada 2012 16:37
TAK, miałem na myśli wykonanie skryptów.
was38
Administrator
Dołączył: 18 marca 2011
Wiek: 33
Skąd: Warszawa
Ulubiony pojazd: pesa 120na
Stary post 25 listopada 2012 16:41
skrypty to nie jest problem
największy problem jest w ukazaniu się modelu w grze (tekstury pojazdu)
kabexxx
Użytkownik
Dołączył: 25 lipca 2012
Wiek: 20
Skąd: Wrocław
Ulubiony pojazd: Skoda 19T, MB Citaro 2
Stary post 25 listopada 2012 16:51
Myślę, że też to mog zrobić... Jedyną moją słaba stroną jest właśnie tworzenie modeli [ ] - tekstury to nie problem
was38
Administrator
Dołączył: 18 marca 2011
Wiek: 33
Skąd: Warszawa
Ulubiony pojazd: pesa 120na
Stary post 25 listopada 2012 16:57
Może napiszę tak, wykonałem model i o teksturowałem go. Eksport do formatu gry przebiegł poprawnie, skrypty wykonane zostały poprawnie.
Model w grze jest, lecz nie posiada tekstur czego skutkiem jest jeżdżące "widmo".
kabexxx
Użytkownik
Dołączył: 25 lipca 2012
Wiek: 20
Skąd: Wrocław
Ulubiony pojazd: Skoda 19T, MB Citaro 2
Stary post 25 listopada 2012 16:59
A dałeś do obiektu pliki *.DDS, *.MTL i *.MATERIAL?
was38
Administrator
Dołączył: 18 marca 2011
Wiek: 33
Skąd: Warszawa
Ulubiony pojazd: pesa 120na
Stary post 25 listopada 2012 17:02
tak, z tego co wyczytałem na zagranicznych forach to plik *.MATERIAL należy modyfikować programem hex-edytorem.
kabexxx
Użytkownik
Dołączył: 25 lipca 2012
Wiek: 20
Skąd: Wrocław
Ulubiony pojazd: Skoda 19T, MB Citaro 2
Stary post 25 listopada 2012 17:22
no... ale musi być, bez tego obiekt nie da rady... Też tego nie mogę rozgryźć, ale metodą prób i błędów idzie mi coraz lepiej, zwłaszcza, że połowa zawartości (ścieżki) jest tekstowa.
kabexxx
Użytkownik
Dołączył: 25 lipca 2012
Wiek: 20
Skąd: Wrocław
Ulubiony pojazd: Skoda 19T, MB Citaro 2
Stary post 26 listopada 2012 11:46
Znalazłem, że pliki .material można zrobić w C, bodajże ++ - przypadkiem plik "material" nie jest napisany w assemblerze (a nie w kodzie szesnastkowym?)
was38
Administrator
Dołączył: 18 marca 2011
Wiek: 33
Skąd: Warszawa
Ulubiony pojazd: pesa 120na
Stary post 26 listopada 2012 17:42
plik .material jest wynikiem konwertowania z pliku .mtl, programem gsobj_import.exe

Przy tworzeniu własnego modelu należy użyć innego oryginalnego pliku .material i hex-editorem wymienić nazwy tekstur na własne.
kabexxx
Użytkownik
Dołączył: 25 lipca 2012
Wiek: 20
Skąd: Wrocław
Ulubiony pojazd: Skoda 19T, MB Citaro 2
Stary post 26 listopada 2012 18:44
http://www.gamedev.pl/forum/jak-eksportowac-tekstury-do-ogrea

Pliki .material to nie tylko informacje do tej gry - można, jak widać w temacie napisać własne pliki .material, trzeba tylko znać funkcje dla programu używającego tekstur, w tym forum - jako przyklad - jest plik Blendera.
kabexxx
Użytkownik
Dołączył: 25 lipca 2012
Wiek: 20
Skąd: Wrocław
Ulubiony pojazd: Skoda 19T, MB Citaro 2
Stary post 26 listopada 2012 18:47
Potem plik oczywiście skompilować - chyba że ktoś koniecznie chce bawić się w Assemblerze.
was38
Administrator
Dołączył: 18 marca 2011
Wiek: 33
Skąd: Warszawa
Ulubiony pojazd: pesa 120na
Stary post 26 listopada 2012 19:06
Spróbuje jeszcze trochę pogrzebać w tym temacie

PS.
prosiłbym o używanie opcji "edytuj post" i nie pisanie kilku postów pod rząd tego samego dnia
kabexxx
Użytkownik
Dołączył: 25 lipca 2012
Wiek: 20
Skąd: Wrocław
Ulubiony pojazd: Skoda 19T, MB Citaro 2
Stary post 26 listopada 2012 19:15
Jeżeli chodzi o dwa powyższe - ten pierwszy edytowałem już dwa razy.
Jeżeli chodzi o cały dzień - lepiej będzie wyglądał temat, gdy wypowiedzi będą w kolejności napisania
kabexxx
Użytkownik
Dołączył: 25 lipca 2012
Wiek: 20
Skąd: Wrocław
Ulubiony pojazd: Skoda 19T, MB Citaro 2
Stary post 26 listopada 2012 19:29
kabexxx
Użytkownik
Dołączył: 25 lipca 2012
Wiek: 20
Skąd: Wrocław
Ulubiony pojazd: Skoda 19T, MB Citaro 2
Stary post 19 grudnia 2012 14:32
Wracając do sprawy:
plik .MTL można wyeksportować narzędziem gs_tools do pliku .MATERIAL (pierwszy raz przeczytałem ten plik README dokładnie:


gsobj_import has limited multi material support.
This means a file with serveral materials won't create an error,
however a mesh needs to be sorted by material (Blender does this)
so a material won't be used twice!

.MATERIAL -> .MTL


Czyli można to także zrobić w drugą stronę

EDIT:
Wiem, wiem, zostało to już napisane...
Chodziło mi o to, że można stworzyć programem tworzącym modele 3D plik MTL i potem go skonwertować do pliku .MATERIAL
Eweintualnie wykonać w kompilatorze:

# Blender MTL File: 'None'
# Material Count: 2
newmtl 01_-_Default
Ns 96.078431
Ka 0.000000 0.000000 0.000000
Kd 0.401569 0.401569 0.401569
Ks 0.500000 0.500000 0.500000
Ni 1.000000
d 1.000000
illum 2
map_Kd C:Original_objectsvehiclesbus-02bus02.dds
map_Bump C:Original_objectsvehiclesbus-02bus02_n.dds
map_Ks C:Original_objectsvehiclesbus-02bus02_s.dds


newmtl Material
Ns 96.078431
Ka 0.000000 0.000000 0.000000
Kd 0.640000 0.640000 0.640000
Ks 0.500000 0.500000 0.500000
Ni 1.000000
d 1.000000
illum 2

(przykładowa wykonany przez Blendera plik MTL)
Poznikały niestety wszystkie slash'e
was38
Administrator
Dołączył: 18 marca 2011
Wiek: 33
Skąd: Warszawa
Ulubiony pojazd: pesa 120na
Stary post 19 grudnia 2012 19:11
cytat:
Czyli można to także zrobić w drugą stronę

Tak można

cytat:
Chodziło mi o to, że można stworzyć programem tworzącym modele 3D plik MTL i potem go skonwertować do pliku .MATERIAL

Zgadza się.

cytat:
# Blender MTL File: 'None'
# Material Count: 2
newmtl 01_-_Default
Ns 96.078431
Ka 0.000000 0.000000 0.000000
Kd 0.401569 0.401569 0.401569
Ks 0.500000 0.500000 0.500000
Ni 1.000000
d 1.000000
illum 2
map_Kd C:Original_objectsvehiclesbus-02bus02.dds
map_Bump C:Original_objectsvehiclesbus-02bus02_n.dds
map_Ks C:Original_objectsvehiclesbus-02bus02_s.dds

Wszystko się zgadza tylko plik mtl trzeba modyfikować do poniższej postaci:

# Blender MTL File: 'None'
# Material Count: 2
newmtl 01_-_Default
Ns 96.078431 <- to usuwamy
Ka 0.500000 0.500000 0.500000
Kd 0.401569 0.401569 0.401569
Ks 1.000000 1.000000 1.000000
Ni 1.000000 - do usunięcia
d 1.000000
- do usunięcia
illum 1
map_Kd bus02.dds
map_Bump bus02_n.dds
map_Ks bus02_s.dds
usuwamy ściężkę, pozostawiając tylko nazwę pliku i rozszeżenie.

PS. Jeden model może zawierać tylko 1 materiał.
kabexxx
Użytkownik
Dołączył: 25 lipca 2012
Wiek: 20
Skąd: Wrocław
Ulubiony pojazd: Skoda 19T, MB Citaro 2
Stary post 19 grudnia 2012 19:31
1. To nie ja pisałem ten plik, tylko Blender go wygenerował.
2. Różne tekstury są dla różnych metod mapowania.
3. Może lepiej zmienić metodę "linkowania" - w sumie w dodatkach i ogólnie plikach do gry odsyłacze to ścieżki względem katalogu gry, a nie nazwa pliku i rozszerzenie - tu mam wątpliwości, nie wiem jak zrobić
4. Wzoruję się na plikach oryginalnych modeli.
was38
Administrator
Dołączył: 18 marca 2011
Wiek: 33
Skąd: Warszawa
Ulubiony pojazd: pesa 120na
Stary post 19 grudnia 2012 19:56
cytat:
1. To nie ja pisałem ten plik, tylko Blender go wygenerował.

wiem, dlatego napisałem że należy go dodatkowo modyfikować.

cytat:
2. Różne tekstury są dla różnych metod mapowania.

tak wiem
- Tekstura
- normal maps
- specular maps
cytat:
3. Może lepiej zmienić metodę "linkowania" - w sumie w dodatkach i ogólnie plikach do gry odsyłacze to ścieżki względem katalogu gry, a nie nazwa pliku i rozszerzenie - tu mam wątpliwości, nie wiem jak zrobić

Tak jak wcześniej napisałem należy tak wykonywać
kabexxx
Użytkownik
Dołączył: 25 lipca 2012
Wiek: 20
Skąd: Wrocław
Ulubiony pojazd: Skoda 19T, MB Citaro 2
Stary post 19 grudnia 2012 20:11
Ale podobnie wyglądają pliki oryginalnych modeli...
cytat:
4. Wzoruję się na plikach oryginalnych modeli.


To w ogóle co to był za problem z tymi teksturami, bo już tego nie ogarniam...
was38
Administrator
Dołączył: 18 marca 2011
Wiek: 33
Skąd: Warszawa
Ulubiony pojazd: pesa 120na
Stary post 19 grudnia 2012 22:57
Problem może leżeć w nakładaniu tekstury w 3ds max i późniejszej konwersji...
Będę musiał się nauczyć blendera i zobaczymy.
kabexxx
Użytkownik
Dołączył: 25 lipca 2012
Wiek: 20
Skąd: Wrocław
Ulubiony pojazd: Skoda 19T, MB Citaro 2
Stary post 20 grudnia 2012 00:31
aha...
można robić tekstury w różnych programach, także np. w GIMPie (ale pewnie o tym wiesz)
koland3
Użytkownik
Dołączył: 17 lutego 2012
Stary post 30 grudnia 2012 13:56
Mogę mieć z gry msts model jelcz mexa przekonwenterowany do pliku OBJ. (3dmax)
Czy taki plik nadawał by się do wykorzystania aby stowrzyć mex w CIM?
Strona Główna >> Mody >> Jelcze

Zaloguj się lub zarejestruj by dodać nowy post!

NEWSY
Premiera CSL już 10 marca
Premiera gry już niespełna za 2 tygodnie. Do wyboru są dwie edycje: standardowa lub delux.
Cities: Skylines zapowiedziane
W dniu wczorajszym na targach Gamescom 2014 Paradox Interactive ujawnił nową produkcję Cities: Skylines.
15 sierpnia
Cities In Motion 2: European Vehicle Pack DLC
Po długim czasie oczekiwania doczekaliśmy sie kolejnego DLC. Tym razem będzie to 5 pojazdów europejski w skłąd których wchodzą 2 autobusy, tramwaj i 2 składy metra.
Players Choice Vehicle Pack - premiera 17.06.2014
Players Choice Vehicle Pack to DLC do Cities In Motion 2, zawierające pięć nowych środków transportu, wybranych przez graczy drogą głosowania. Rozszerzenie zawiera: tramwaj Tatra 4m, pociąg metra Capi
12 czerwca
Premiera DLC Cities in Motion 2: European Cities. Przecena na CIM1 & CIM2 wraz z dodatkami
Dziś debiutuje nowe rozszerzenie do Cities in Motion 2 zatytułowane European Cities. Z tej okazji przeceniamy \\\"jedynkę\\\" i \\\"dwójkę\\\" oraz wybrane DLC ? wszystkie gry objęte ofertą są dostępn
ARTYKUŁY
e-SimCity.pl - polski fansite serii Sim City! EuroTruck-SIM.pl - polski fansite Euro Truck Simulator 2
SONDA
Czy kupiłeś/kupisz drugą część Cities in Motion?
Tak, kupiłem/kupię od razu w chwili premiery 46%
Tak, planuję niebawem kupić 16%
Kupię, gdy nieco stanieje 15%
Nie zamierzam, ukradłem piracką wersję 11%
W ogóle nie zamierzam grać w CiM2 12%
Łącznie głosów 224
Zaloguj się lub zarejestruj, by oddać głos
© 2011-2012 Cities-in-Motion.pl gfx by LESZ3u