Nick:
Hasło:
FORUM
Strona Główna >> O grze Cities in Motion >> CiM2 - pierwsze wrażenia po streamie
qamil
Użytkownik
Dołączył: 12 listopada 2011
Wiek: 23
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Ulubiony pojazd: Jelcz 120
Stary post 2 kwietnia 2013 20:26
Ogólnoświatowa premiera gry za nami, na twitchu zaczęły się pojawiać streamy. Ogólnie to jestem zachęcony do gry, wydaje się ona być ulepszoną częścią pierwszą, na ile ulepszoną - to jeszcze nam przyjdzie się przekonać. Poniżej kilka spostrzeżeń, które zebrałem oglądając live: http://www.twitch.tv/4ourty2
- Dźwięki zostały te same (stawianie i burzenie, również ukończenie misji), muzyka za to jest trochę inna.
- Wyznaczanie stref opłat za przejazd na zasadzie pędzla w paincie, zamalowuje się mapę na różne kolory - w teorii wydaje się to świetną opcją, jak będzie działało w praktyce - zobaczymy.
- Stawianie przystanków usprawinione, nie trzeba trzymać się siatki lecz można je stawiać w dowolnych miejscach na drodze, w dodatku przy budowaniu podświetla się na zielono miejsce gdzie można go postawić - nie będzie trzeba się mordować szukając działającego miejsca na przystanek, hura!
- Dodawanie przystanków do rozkładu jazdy wydaje się niestety tak samo toporne jak w jedynce, ale to trzeba będzie sprawdzić - na livie tego się nie da przetestować.
- POJEDYNCZE TORY METRA I TRAMWAJU!!!
- Budowa torów tramwajowych jest zmodyfikowana, teraz nie "zamalowujemy" drogi jak w jedynce lecz widzimy przy budowie wizualizację toru, jak dokładnie będzie wyglądał. Wrażenie z oglądania: będzie więcej klikania przy budowie (prawdopodobnie nie da się przeciągać: [4ourty2] i cant seem to build it by clicking and draggin, its annoying), ale nie będzie usuwania błędnie ułożonych torów (bo widzimy co kładziemy). Rozwiązanie inne, ale czy wygodniejsze? To trzeba będzie sprawdzić samemu.
- Da się budować tor tramwajowy na każdej ulicy, jeśli droga ma 3 pasy możemy postawić 3 tory, co jest bezsensowne, ale umożliwia ściganie się tramwajów
- Zamiast oznaczenia budynków kolorami (zielony w zasięgu, pomarańczowy też ale dalej, czerwony nie w zasięgu), na mapie widać kółko wokół każdego przystanku oznaczające zasięg. Jednak dostępny jest też filtr malujący budynki na mapie, także tutaj raczej bez zmian - dostępne są obie opcje, każdy wybierze co woli
- Każdy pojazd ma swoje okienko, na pewno można z tego okienka przepisać go do innej zajezdni, co jeszcze się da zrobić poza tym - przekonamy się

Na chwilę obecną live wciąż trwa, więc jeśli ktoś chce obejrzeć jak wygląda CiM2 w akcji to polecam. Ja muszę kończyć, więc resztę wrażeń sobie pozostawię raczej na czas dojścia licznika "Odliczanie do polskiej premiery" do zera
Aleksander010
Użytkownik
Dołączył: 23 stycznia 2013
Skąd: Warszawa
Ulubiony pojazd: Solbus sm 12
Stary post 3 kwietnia 2013 16:04
Co do trakcji trolejbusowej to ją się robi tak samo jak tory tramwajowe.
Mati15
Użytkownik
Dołączył: 14 lutego 2013
Wiek: 23
Skąd: Warszawa
Ulubiony pojazd: Mercedes Conecto i Pesa 120Na
Stary post 3 kwietnia 2013 16:15
Aleksander010 grasz już w CiM 2? Jeśli tak to mam pytanie co do trolejbusów.
Czy krzyżówki trakcji są takie same jak w przypadku torów tramwajowych? [Edit] Znalazłem odpowiedź.
(A tak w ogóle największe wrażenie robi na mnie wielkośc map [ulice są takie malutkie ])
was38
Administrator
Dołączył: 18 marca 2011
Wiek: 33
Skąd: Warszawa
Ulubiony pojazd: pesa 120na
Stary post 3 kwietnia 2013 16:40
Jestem zniesmaczony rozwiązaniem wejść na stacje metra (podziemne i naziemne), są to jakby "kioski" bez schodów. Pasażer wchodzi do jednej gdzie następuje teleportacja () i znajduje się w drugiej.
pozko
Użytkownik
Dołączył: 13 listopada 2011
Ulubiony pojazd: PCC
Stary post 3 kwietnia 2013 16:57
Tjaa, do tego metro musi mieć krańcówkę w postaci pętli , a nie jak było w CiM1 żeberka. Poprzeglądałem sobie opinie na forach paradoxu i cimexchange i do entuzjazmu daleko. Powtarza się narzekanie na słabą grafikę, mało pojemne zajezdnie (ktoś wyliczył, że np. 1 zajezdnia wystarcza tylko na 2 ,,średnie'' linie autobusowe) , mało pojazdów, zacinanie się gry co ok. 10 sek. na czas ok. 1 sekundy (pisał to użytkownik, który miał dobry sprzęt z zapasem spełniający wymagania), nawigację tylko ASWD, kiepski i słabo czytelny panel... dalej nie piszę, bo mnie zlinczujecie. Dodam, że sam kupiłem już grę w na muve...
was38
Administrator
Dołączył: 18 marca 2011
Wiek: 33
Skąd: Warszawa
Ulubiony pojazd: pesa 120na
Stary post 3 kwietnia 2013 17:25
Nikt nikogo nie będzie tu linczować
W pełni się z Tobą zgadzam jest sporo niedociągnięć, lecz nie zaprzeczysz w stosunku do jedynki skok jest bardzo duży. Interfejs ma bardzo dużo opcji co może wprowadzać w zakłopotanie. Co do grafiki to ja bym nie marudził jest o niebo lepsza niż w sim city.
Zauważmy iż CiM 2 staje się poważnym konkurentem dla sim city. Zespół 10 osób jest wstanie zrobić lepszą grę niż zespół kilkuset osób! Szczegółowymi odczuciami na pewno się podzielę po otrzymaniu egzemplarza.
Mati15
Użytkownik
Dołączył: 14 lutego 2013
Wiek: 23
Skąd: Warszawa
Ulubiony pojazd: Mercedes Conecto i Pesa 120Na
Stary post 3 kwietnia 2013 17:30
Zgadzam się z administratorem!

CiM 2 jest o niebo lepsza od tego rocznej wersji Sim City (nawet od CXL)

Biorąc pod uwagę przyszłościową symulację życia codziennego w CiM 2 będzie byc może dorównywac serii The Sims. Niewiadome, niewidome...
damiankk1997
Użytkownik
Dołączył: 18 września 2011
Wiek: 21
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Ulubiony pojazd: Solaris Urbino 12
Stary post 3 kwietnia 2013 17:33
Ja niestety zakupię grę dopiero we wtorek/środę gdyż aktualnie nie mam środków pieniężnych
Ale się nie doczekam ,aż zagram w tą grę .
Jedynka bardzo fajna była i już się boję stawiania torów tramwajowych w dwójce .Przyzwyczaiłem się do ciągnięcia torowisk aby je postawić
pozko
Użytkownik
Dołączył: 13 listopada 2011
Ulubiony pojazd: PCC
Stary post 3 kwietnia 2013 17:35
Wiem, wiem, dojdą jeszcze patche, mody, DLC i choroby wieku dziecięcego da się zaleczyć, ale
po prostu oczekiwania były tak bardzo napompowane, że w konfrontacji z rzeczywistością jest lekki niedosyt. A wiadomo już, jak działa multiplayer? Bo z tego, co mi się udało dowiedzieć, to wszyscy piszą, że albo nie próbowali, albo z różnych względów nie mogą się zalogować do serwerów.
Mati15
Użytkownik
Dołączył: 14 lutego 2013
Wiek: 23
Skąd: Warszawa
Ulubiony pojazd: Mercedes Conecto i Pesa 120Na
Stary post 3 kwietnia 2013 17:36
cytat:
Jedynka bardzo fajna była i już się boję stawiania torów tramwajowych w dwójce .Przyzwyczaiłem się do ciągnięcia torowisk aby je postawić

Jak dla mnie w CiM 2 na starych zasadach tworzenia torów tramwajowych ciężko zrobiłoby się tory o dł. ok.1-2 km. Nowy sposób jest bardzo łatwy (dzięki niemu tory "same się budują")
was38
Administrator
Dołączył: 18 marca 2011
Wiek: 33
Skąd: Warszawa
Ulubiony pojazd: pesa 120na
Stary post 3 kwietnia 2013 17:40
Przy dużych odległościach map ten system jak najbardziej adekwatny.

edit
cytat:
A wiadomo już, jak działa multiplayer? Bo z tego, co mi się udało dowiedzieć, to wszyscy piszą, że albo nie próbowali, albo z różnych względów nie mogą się zalogować do serwerów.

Z tego co wiem to były jakieś problemy z połączeniem się. CO już za to przepraszało

Gdy pojawi się pierwszy mod wykonany przez użytkowników to rozwój dwójki będzie już tylko różowy
Mati15
Użytkownik
Dołączył: 14 lutego 2013
Wiek: 23
Skąd: Warszawa
Ulubiony pojazd: Mercedes Conecto i Pesa 120Na
Stary post 3 kwietnia 2013 17:43
Tak, Tak mam takie same zdanie (pewnie jak większośc)
qamil
Użytkownik
Dołączył: 12 listopada 2011
Wiek: 23
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Ulubiony pojazd: Jelcz 120
Stary post 3 kwietnia 2013 17:47
Metro zamiast pętli może mieć też zajezdnię na każdym końcu - info z forum paradoxu. Cóż, na cimexchange i forum paradoxu gra raczej zbiera baty, głównie za sprawą - ponownie - skali pojemności (zarówno pojazdy, budynki, jak i zajezdnie). Niestety, zajezdnia zdaje się działać tak, jak krańcówka linii (czyli jedna linia na jedną zajezdnię), co by uzasadniało konieczność dodawania zajezdni do rozkładu każdej linii. Ponoć są też problemy z AI (zakorkowanie jednego pasa gdy drugi wolny), chociaż najnowsze SimCity również pod tym względem leży... Jedynie nadzieję dają wypowiedzi Co_Karoliina - praktycznie każdy jej post to info o dodaniu czegoś do listy "do poprawienia". Cóż, lepiej żeby zajmowali się tym testerzy, ale fakt że gra z empika dojdzie jeszcze za jakiś czas daje nadzieję na wyjście patcha zanim będę w nią grał Oczekiwania były ogromne, zdaje się w większości się nie sprawdziły, ale jeśli gra nie będzie gorsza od jedynki (a na to się nie zanosi, kilka porządnych usprawnień i nadzieja na patche i mody to jednak coś) to i tak będziemy przy niej zarywać godziny
Aleksander010
Użytkownik
Dołączył: 23 stycznia 2013
Skąd: Warszawa
Ulubiony pojazd: Solbus sm 12
Stary post 3 kwietnia 2013 17:49
Jeszcze nie grałem, ale na YouTube są filmiki, które obejrzałem.
Mati15
Użytkownik
Dołączył: 14 lutego 2013
Wiek: 23
Skąd: Warszawa
Ulubiony pojazd: Mercedes Conecto i Pesa 120Na
Stary post 3 kwietnia 2013 17:53
Aleksander010
Dokładnie jakie, bo ja oglądałem w szkole samouczki i edytory? :p
pozko
Użytkownik
Dołączył: 13 listopada 2011
Ulubiony pojazd: PCC
Stary post 3 kwietnia 2013 17:54
Dobra panowie, ponarzekaliśmy a jeśli multiplayer zadziała, to może mały, próbny duell w sobotę na przykład?
was38
Administrator
Dołączył: 18 marca 2011
Wiek: 33
Skąd: Warszawa
Ulubiony pojazd: pesa 120na
Stary post 3 kwietnia 2013 18:12
Cieszy również budowy takich węzłów
Mati15
Użytkownik
Dołączył: 14 lutego 2013
Wiek: 23
Skąd: Warszawa
Ulubiony pojazd: Mercedes Conecto i Pesa 120Na
Stary post 3 kwietnia 2013 18:15
Brak słów

Trafnym pomysłem było stworzenie dróg jednokierunkowych.
pola98
Użytkownik
Dołączył: 25 grudnia 2012
Ulubiony pojazd: 105Na
Stary post 3 kwietnia 2013 18:31
cytat:
Poniżej kilka spostrzeżeń, które zebrałem oglądając live

Dziwnie to zabrzmi ale dlaczego tam nic nie ma
was38
Administrator
Dołączył: 18 marca 2011
Wiek: 33
Skąd: Warszawa
Ulubiony pojazd: pesa 120na
Stary post 3 kwietnia 2013 18:35
bo live był wczoraj
pola98
Użytkownik
Dołączył: 25 grudnia 2012
Ulubiony pojazd: 105Na
Stary post 3 kwietnia 2013 18:37
A wytłumaczycie mi co to ten live
was38
Administrator
Dołączył: 18 marca 2011
Wiek: 33
Skąd: Warszawa
Ulubiony pojazd: pesa 120na
Stary post 3 kwietnia 2013 18:43
relacja na żywo
--------------------------------------------

Co o tym sądzicie?
przewidziane czy nie przez twórców?
tramwaj + metro po tych samych torach.
qamil
Użytkownik
Dołączył: 12 listopada 2011
Wiek: 23
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Ulubiony pojazd: Jelcz 120
Stary post 3 kwietnia 2013 19:27
Jeśli ktoś chce sobie pooglądać grę w akcji właśnie poprzez streamy, twitch daje menu w którym widoczne są wszystkie aktualnie prowadzone audycje z gry: twitch
[OK, dzięki za edycję, już kilka razy miałem problemy z takimi dziwnymi linkami, szczególnie jeśli mają w sobie %%% ]

Co do jednych torów dla tramwaju i metra, to identycznie sprawa ma się w Simutrans, gdzie tramwaje i pociągi mogą jeździć po jednych torach. I choć obstawiam że w przypadku CiM2 jest to po prostu niedopatrzenie (czy tej gry nikt nie testował!?), to w rzeczywistości jest jak najbardziej możliwe. Zwłaszcza tramwaje po torach kolejowych (takie transporty zdarzały się w przeszłości), bo problemem jest chyba tylko napięcie w sieci trakcyjnej (której w CiM nie ma, a są też tramwaje dwusystemowe jeżdżące zarówno pod jak i na ziemi) oraz stan torowisk (pociąg po torach tramwajowych w złym stanie oraz takich w środku miasta raczej nie przejedzie).
pola98
Użytkownik
Dołączył: 25 grudnia 2012
Ulubiony pojazd: 105Na
Stary post 3 kwietnia 2013 19:31
qamil Bardzo Tobie dziękuje za pomoc
was38
Administrator
Dołączył: 18 marca 2011
Wiek: 33
Skąd: Warszawa
Ulubiony pojazd: pesa 120na
Stary post 3 kwietnia 2013 19:35
qamil poprawione, takich linków po prostu ten algorytm nie "łapie"
pozko
Użytkownik
Dołączył: 13 listopada 2011
Ulubiony pojazd: PCC
Stary post 3 kwietnia 2013 19:51
Jeśli chodzi o tramwaje i metro na jednym torze, to bardzo łatwo jest to zrobić także w jedynce , pod warunkiem, że i jedno i drugie będzie się poruszać po torze WYŁĄCZNIE metra (lub - jak ktoś lubi hardcore w postaci składu metra na zakorkowanej ulicy) - wyłącznie tramwaju. Nie zachęcam do takich zabaw, ale przyznam się, że poprzerabiałem niektóre frankfurckie s-bahny z paczki VGF (np. Duewag Ptb albo Bombardiera) na tramwaj i chodzi ekstra. A to w CiM2 to na pewno błąd?
Jordi
Użytkownik
Dołączył: 29 lutego 2012
Stary post 3 kwietnia 2013 20:10
Oglądałem już z 5 filmików na YT i wrażenie jest bardzo dobre - grę mam nadzieję dostać w piątek i wtedy coś więcej napiszę. Na pewno na minus i to wiele osób pisze jest pojemność - spodziewałem się, że nie będzie realna, ale żeby tramwaj miał tylko 30 miejsc to grube przegięcie. No i te zajezdnie jako pętle też mi nie do końca pasują.

Plus to na pewno naprawdę ładna grafika dużo lepsza niż w wielokrotnie droższym Sim City 5, rozkłady jazdy, o wiele więcej wykresików, danych o pasażerach itp.
stanislawser
Użytkownik
Dołączył: 10 kwietnia 2012
Wiek: 42
Skąd: Warszawa
Ulubiony pojazd: Wszystkie Solarisy.
Stary post 3 kwietnia 2013 20:11
Czy linia może kończyć się w innej ?krańcówce?, niż się zaczęła, a potem wracać tą samą trasą?
was38
Administrator
Dołączył: 18 marca 2011
Wiek: 33
Skąd: Warszawa
Ulubiony pojazd: pesa 120na
Stary post 3 kwietnia 2013 20:15
Zachęcam do zapoznania się z tutorialem do edytora map
Mogę zapewnić po obejrzeniu tego materiału, że w tym temacie zapieli wszystko na ostatni guzik. Dopracowane na tip top
Strona Główna >> O grze Cities in Motion >> CiM2 - pierwsze wrażenia po streamie

Zaloguj się lub zarejestruj by dodać nowy post!

NEWSY
Premiera CSL już 10 marca
Premiera gry już niespełna za 2 tygodnie. Do wyboru są dwie edycje: standardowa lub delux.
Cities: Skylines zapowiedziane
W dniu wczorajszym na targach Gamescom 2014 Paradox Interactive ujawnił nową produkcję Cities: Skylines.
15 sierpnia
Cities In Motion 2: European Vehicle Pack DLC
Po długim czasie oczekiwania doczekaliśmy sie kolejnego DLC. Tym razem będzie to 5 pojazdów europejski w skłąd których wchodzą 2 autobusy, tramwaj i 2 składy metra.
Players Choice Vehicle Pack - premiera 17.06.2014
Players Choice Vehicle Pack to DLC do Cities In Motion 2, zawierające pięć nowych środków transportu, wybranych przez graczy drogą głosowania. Rozszerzenie zawiera: tramwaj Tatra 4m, pociąg metra Capi
12 czerwca
Premiera DLC Cities in Motion 2: European Cities. Przecena na CIM1 & CIM2 wraz z dodatkami
Dziś debiutuje nowe rozszerzenie do Cities in Motion 2 zatytułowane European Cities. Z tej okazji przeceniamy \\\"jedynkę\\\" i \\\"dwójkę\\\" oraz wybrane DLC ? wszystkie gry objęte ofertą są dostępn
ARTYKUŁY
e-SimCity.pl - polski fansite serii Sim City! EuroTruck-SIM.pl - polski fansite Euro Truck Simulator 2
SONDA
Czy kupiłeś/kupisz drugą część Cities in Motion?
Tak, kupiłem/kupię od razu w chwili premiery 45%
Tak, planuję niebawem kupić 16%
Kupię, gdy nieco stanieje 15%
Nie zamierzam, ukradłem piracką wersję 11%
W ogóle nie zamierzam grać w CiM2 13%
Łącznie głosów 229
Zaloguj się lub zarejestruj, by oddać głos
© 2011-2012 Cities-in-Motion.pl gfx by LESZ3u