Nick:
Hasło:
FORUM
Strona Główna >> Mody >> Repainty
beniek122
Użytkownik
Dołączył: 18 lipca 2011
Stary post 5 lipca 2013 14:56
Czy ktoś mógłby wytłumaczyć mi jak się robi repainty? Byłbym wdzięczny
was38
Administrator
Dołączył: 18 marca 2011
Wiek: 33
Skąd: Warszawa
Ulubiony pojazd: pesa 120na
Stary post 6 lipca 2013 18:56
Po pierwsze jaki program graficzny posiadasz Gimp czy Adobe Photoshop?
beniek122
Użytkownik
Dołączył: 18 lipca 2011
Stary post 7 lipca 2013 19:51
Gimp ;d
beniek122
Użytkownik
Dołączył: 18 lipca 2011
Stary post 17 lipca 2013 20:00
to jak wytłumaczysz czy co? ;D
kabexxx
Użytkownik
Dołączył: 25 lipca 2012
Wiek: 20
Skąd: Wrocław
Ulubiony pojazd: Skoda 19T, MB Citaro 2
Stary post 17 lipca 2013 22:04
Musisz po prostu przemalować pojazd w pliku graficznym.

Jeśli chcesz zmienić wygląd jakiegoś modelu 3D, to musisz zrobić nowe tekstury...
beniek122
Użytkownik
Dołączył: 18 lipca 2011
Stary post 18 lipca 2013 11:56
ooo dużo mi pomogłeś
beniek122
Użytkownik
Dołączył: 18 lipca 2011
Stary post 18 lipca 2013 11:57
a jakieś informacje jak ten plik otworzyć, jak się nim posługiwać?
beniek122
Użytkownik
Dołączył: 18 lipca 2011
Stary post 18 lipca 2013 12:00
bo jak szukam go po plikach to nic nie wyskakuje żaden plik z rozszerzeniem graficznym ;p
kabexxx
Użytkownik
Dołączył: 25 lipca 2012
Wiek: 20
Skąd: Wrocław
Ulubiony pojazd: Skoda 19T, MB Citaro 2
Stary post 18 lipca 2013 15:04
Dla CIM1 ?
Musisz pobrać program (poszukaj w Google, ew. niech ktoś poda nazwę, bo od dawna go nie mam), który przekonwertuje plik objectna plik dae.
Potem otwórz ten plik w programie do robienia modeli 3D - narysuj tekstury od nowa (tak najłatwiej), przekonwertuj plik DAE razem z plikami tekstur na format gry i sprawdź, czy ścieżki w skrypcie będą się zgadzać z nowymi i uruchom grę.
Obsługi programu do tworzenia modeli 3D nie będę Cię uczył (i nikt na forum), bo masz od tego setki forów , czy stron internetowych z pomocą, czy różne blogi...
was38
Administrator
Dołączył: 18 marca 2011
Wiek: 33
Skąd: Warszawa
Ulubiony pojazd: pesa 120na
Stary post 18 lipca 2013 18:39
cytat:
Musisz pobrać program (poszukaj w Google, ew. niech ktoś poda nazwę, bo od dawna go nie mam), który przekonwertuje plik objectna plik dae.
Potem otwórz ten plik w programie do robienia modeli 3D - narysuj tekstury od nowa (tak najłatwiej), przekonwertuj plik DAE razem z plikami tekstur na format gry i sprawdź, czy ścieżki w skrypcie będą się zgadzać z nowymi i uruchom grę.
Obsługi programu do tworzenia modeli 3D nie będę Cię uczył (i nikt na forum), bo masz od tego setki forów , czy stron internetowych z pomocą, czy różne blogi...


Po co tak kombinować?
Wystarczy wypakować pliki gs do postaci folderu. Następnym krokiem będzie tylko wyszukanie pliku dds i otworzyć go w programie graficznym, zapisać i gotowe.

Szczegółowy opis postaram się wykonać w weekend
beniek122
Użytkownik
Dołączył: 18 lipca 2011
Stary post 18 lipca 2013 21:05
was38 dziękuje bardzo spróbuje ogarnąć to jutro ale żebym niczego nie spieprzył to na wszelki wypadek bardzo bym prosił o ten opisik ;D
beniek122
Użytkownik
Dołączył: 18 lipca 2011
Stary post 19 lipca 2013 13:20
w sumie to nawet ogarniam tylko mam problem z przekształceniem z powrotem pliku do postaci dds ponieważ wyskakuje error ;/
was38
Administrator
Dołączył: 18 marca 2011
Wiek: 33
Skąd: Warszawa
Ulubiony pojazd: pesa 120na
Stary post 22 lipca 2013 18:55
1. Pojazdy z gry znajdują się w pliku objects.gs.
2. Aby otworzyć ów plik posługujemy się programem GSFileViewer.
3. W programie postępujemy tak
a) otwiramy plik *.gs
b) "rozwijamy" zawartość pliku
c) wybieramy folder vehicles i go otwieramy
d) wybieramy pojazd w którym chcemy zmienić tekstury
4. Za tekstury odpowiadają trzy pliki: xyz.dds, xyz_n.dds, xyz_s.dds
5. Aby otworzyć pliki dds musimy się posłużyć jednym z programów graficznych -> Photoshop lub Gimp
6. Jeśli już mamy jeden z powyższych programów musimy ściągnąć plugin (wtyczkę) do edycji plików dds.

Teraz przejdę do zapisu:
Plik DDS
-> DXT3 z kanałem alfa
Plik _n.DDS
-> DXT1 4bpp (bez kanału alfa)
Plik _s.DDS
-> DXT1 4bpp (bez kanału alfa)

Gotowe
beniek122
Użytkownik
Dołączył: 18 lipca 2011
Stary post 22 lipca 2013 23:34
jeden problem że ja mam zupełnie inne te kanały
BC1/DXT1
BC2/DXT3
BC3/DXT5
BC3n/DXT5n
a z kanałem alfa mam tylko (DXT5)
was38
Administrator
Dołączył: 18 marca 2011
Wiek: 33
Skąd: Warszawa
Ulubiony pojazd: pesa 120na
Stary post 23 lipca 2013 18:03
Ciebie interesuje tylko to
- BC1/DXT1
- BC2/DXT3

Ja korzystam z photoshopa, w gimpie za bardzo nie pomogę.
beniek122
Użytkownik
Dołączył: 18 lipca 2011
Stary post 25 lipca 2013 18:24
ok wielkie dzięki pobawię się, może mi się uda coś fajnego zrobić
beniek122
Użytkownik
Dołączył: 18 lipca 2011
Stary post 29 lipca 2013 19:16
a co zrobić jak model wyszedł cały na czerwono? ;d
was38
Administrator
Dołączył: 18 marca 2011
Wiek: 33
Skąd: Warszawa
Ulubiony pojazd: pesa 120na
Stary post 29 lipca 2013 21:01
Możesz wrzucić screen tego modelu?
beniek122
Użytkownik
Dołączył: 18 lipca 2011
Stary post 30 lipca 2013 15:16
niestety usunąłem już go, ale dałem kolor ciemnożółty zapisałem go jak należy i wyszedł cały czerwony xd
Strona Główna >> Mody >> Repainty

Zaloguj się lub zarejestruj by dodać nowy post!

NEWSY
Premiera CSL już 10 marca
Premiera gry już niespełna za 2 tygodnie. Do wyboru są dwie edycje: standardowa lub delux.
Cities: Skylines zapowiedziane
W dniu wczorajszym na targach Gamescom 2014 Paradox Interactive ujawnił nową produkcję Cities: Skylines.
15 sierpnia
Cities In Motion 2: European Vehicle Pack DLC
Po długim czasie oczekiwania doczekaliśmy sie kolejnego DLC. Tym razem będzie to 5 pojazdów europejski w skłąd których wchodzą 2 autobusy, tramwaj i 2 składy metra.
Players Choice Vehicle Pack - premiera 17.06.2014
Players Choice Vehicle Pack to DLC do Cities In Motion 2, zawierające pięć nowych środków transportu, wybranych przez graczy drogą głosowania. Rozszerzenie zawiera: tramwaj Tatra 4m, pociąg metra Capi
12 czerwca
Premiera DLC Cities in Motion 2: European Cities. Przecena na CIM1 & CIM2 wraz z dodatkami
Dziś debiutuje nowe rozszerzenie do Cities in Motion 2 zatytułowane European Cities. Z tej okazji przeceniamy \\\"jedynkę\\\" i \\\"dwójkę\\\" oraz wybrane DLC ? wszystkie gry objęte ofertą są dostępn
ARTYKUŁY
e-SimCity.pl - polski fansite serii Sim City! EuroTruck-SIM.pl - polski fansite Euro Truck Simulator 2
SONDA
Czy kupiłeś/kupisz drugą część Cities in Motion?
Tak, kupiłem/kupię od razu w chwili premiery 46%
Tak, planuję niebawem kupić 16%
Kupię, gdy nieco stanieje 15%
Nie zamierzam, ukradłem piracką wersję 11%
W ogóle nie zamierzam grać w CiM2 12%
Łącznie głosów 224
Zaloguj się lub zarejestruj, by oddać głos
© 2011-2012 Cities-in-Motion.pl gfx by LESZ3u