Nick:
Hasło:
FORUM
Strona Główna >> Offtopic >> Tygodniki Komunikacji Miejskiej [PASAŻER] cz.4 (od 14 IX 2014)
kriskolo2013
Użytkownik
Dołączył: 20 grudnia 2013
Skąd: Wrocław
Ulubiony pojazd: Każdy stary :P
Stary post 14 września 2014 13:03
Oto czwarta już część najpopularniejszego tematu na forum. Zachęcam do ciągłego tworzenia Pasażerów.

"Pasażer Polslandzki - Radnice nr 7" oraz "Pasażer - Atlantix nr 2" są jeszcze w poprzedniej części tematu.

Proszę adminów o usuwanie postów niezwiązanych z tym tematem (np. pisząc [del] w poście)
mati8261
Użytkownik
Dołączył: 22 marca 2012
Skąd: Poznań
Ulubiony pojazd: KTM 8 i inne rosyjskie tramy
Stary post 16 września 2014 21:07
Pasażer MTE Esgaroth nr. 6
10.03.1967r.

Rok 1966 dla MTE Esgaroth był ważnym rokiem, ponieważ zakupiono pokaźną ilość przegubowych Ikarusów 180, które kursują na liniach 5,6,11,14,15. Wycofano też prawie wszystkie Skody 706RTO, na rzecz Skód SM11. W tym roku wybudowano i uruchomiono pierwszą trasę tramwajową w sąsiednim mieście Dale. Na razie jest to tylko jedna linia oznaczona nr.10, ale planowane jest jej rozbudowa o kolejne trasy. Niestety uległa likwidacji pierwsza linia tramwajowa nr.4 została zastąpiona przez autobusy linii 15. Uruchomiono też 3 nowe linie autobusowe, a linia 5 ma zmienioną trasę

Stan linii tramwajowych na 10.03.1967:
Linie 1,3,4,5,6,8,9 bez zmian
Nowa linia 10:
10. Hipermarket - Aleja Barda - Dworzec Dale Główne - Aleja Barda - Saurona ( miasto Dale )

Stan linii autobusowych na 10.03.1967:
linie 1,2,3,4,6,7,8,9,10,11,12,13,14 bez zmian
nowa linie 15,16,17 i zmieniona 5:

5. Gdańska/Grunwaldzka - Gdańska - Warszawska - Przemysłowa - Lublińska - Radomska - Przemysłowa- Warszawska - Gdańska (Wilda)
15. Dworzec Centralny - Al. Thorina - Piekary - Staromiejska - Rynek Staromiejski - Szkolna - Niepodległości - Zielona - Strażacka - Ogrodowa - Piekary - Al. Thorina - Dworzec Centralny (Wyspa Strarmiejska)
16. Dworzec Centralny - Al. Thorina - Węnetrzna (Wyspa Satromiejska)
17. Dworcowa - Lotnicza - Kościelna/Rynek - Polna ( miasto Poznań)

Plany:
- Rozwój komunikacji o kolejne dzielnice
- Rozwbudowa tramwajów w Dale
- zwiększenie brygad na liniach tramwajowych 3,7
- uruchomienie pośpiesznych linii tramwajowych na trasach 3,7
kriskolo2013
Użytkownik
Dołączył: 20 grudnia 2013
Skąd: Wrocław
Ulubiony pojazd: Każdy stary :P
Stary post 21 września 2014 09:38
Pasażer - Atlantix nr 3
28 IX 2014

Do miasta przybyła ostatnia już partia Konstali 105N. Teraz jeżdżą na liniach 2,3,5,6,7,8. Motorniczy zaczęli się skarżyć na zły stan torowisk na całej trasie linii 1. Najgorzej się jeździ stopiątkami. Hamulce z wszystkich tramwajów podczas ostrego hamowania od razu mają awarię. Wkrótce rozpocznie się remont całej tej trasy.

Remont?
Tak! Zostanie przeprowadzony w 3 etapach, a na wszystkie 3 tramlinia 1 zostanie zawieszona. Powód? Wszystkie 3 etapy zostaną przeprowadzone na trasie jedynki.
Na pierwszy ogień pójdzie odcinek Uniwersytet Albertyński - Galeria Ujazd. Plac przy tejże galerii nie będzie remontowany.
Linia tramwajowa nr 5 będzie wahadłowo jeździć na Os. Powstańców, tam gdzie kończy 7. Na odcinku remontowanym ruch samochodowy będzie odbywał się płynnie - tylko tory zostaną wymienione. Zostanie uruchomiona zastępcza trasa autobusowa 701, w realacji Galeria Ujazd - Uniwerek Albertyński.

Więcej metra, więcej tramwajów, więcej pasażerów!!!
Zbudowano kilka nowych linii:
Autobusy 1-4 bez zmian
Nowa buslinia 5: Politechnika - Garnki (wieś na południu miasta)

Tramwaje 1-7 narazie bez zmian
Nowa tramlinia 8: Przemysłowa - Atlantixowy Park Biurowy (APB)

Metro 1 bez zmian
Nowa trasa 2!: Os. Przemysł Północny - Os. II Pułku

Tabor:
Autobusy - Jelcz PR100 oraz Setra 328DT
Tramwaje - Konstal 13N, Konstal 102Na, Konstal 105N
Metro - 1975 Stock

Produkcja kriskolo2013 2014 (R)
mati8261
Użytkownik
Dołączył: 22 marca 2012
Skąd: Poznań
Ulubiony pojazd: KTM 8 i inne rosyjskie tramy
Stary post 25 września 2014 19:24
Pasażer MTE Esgaroth nr. 7
06.01.1968r.

W naszym mieście pojawia się coraz większa ilość tramwajów, powodem tego są wielkie przęciążenia systemu tramwajowego w szczególności na liniach 3,5,7. Tych linii najlepiej unikać, bo zatłoczenie jest ogromne, a cały czas są dokupywane nowe tramwaje na te linie. Ale nie długo to się zmieni! Ponieważ niedługo zostaną zakupione nowe tramwaje typu LM68, które mozna łączyć w składy! MTE już zamówiło partię 25 składów LM68, teraz się nie liczą pieniądze, ale zadowolenie pasażerów.

Lnie tramwajowe i autobusowe bez zmian

Plany:
- Zakup wielkiej parti LM68
- wycofanie RVZ6 i MTB82 z linii 6
- rozwój sieci tramwajowej w Dale
- kolejna reorganizacja linii na pętli Dworzec Zachodni
- zakup kolejnych Ikarusów 180
mati8261
Użytkownik
Dołączył: 22 marca 2012
Skąd: Poznań
Ulubiony pojazd: KTM 8 i inne rosyjskie tramy
Stary post 1 października 2014 21:50
Pasażer MTE Esgaroth nr. 8
06.01.1972r.

Po długiej przerwie została znowiona gazetka naszego przedisęrbiorstwa. Po wilkim kryzysie wynikający z dużego zakupu nowych tramwajów typy LM68 i KTM5 połączone w składy. Przeznaczone do obsługi najbardziej obciążonych linii. Aktualnie wycofano z Esgaroth prawie wszytkie wagony typu LM57, ostatnie kursują na linii 8, ale ich dni sa policzone. Uruchomino nową komunikację tramwajową w Murowanej Goślinie. Jest to jedna linia jadąca z Browaru do osiedla Zielone Wzgórza przez centrum, linia ta otrzymała numer 12 i kursuje na niej 6 wagonów typu LM57 wycofanych z Esgaroth. Jeszcze utworzono linię autobusową kursującą z Kombinatu do osiedla Zielone Wzgórza. Linia ma numer 21 i obsługiwana jest trzema Ikarusami 556. W Dale wybudowano nową odnogę tramwajową, po której kursuje linia 4 i uruchomiono dwie linie autobusowe 20 i 22. W Esgaroth zawieszono linię tramwajową 7, a uruchomino autobusową linią 18 na lotnisko i zmieniono trasy linii 1 i 3. W następnym numerze pojawi się dokładny spis tras komunikacjyjnych i tabor je obsługujący.
kriskolo2013
Użytkownik
Dołączył: 20 grudnia 2013
Skąd: Wrocław
Ulubiony pojazd: Każdy stary :P
Stary post 9 października 2014 17:06
Pasażer MPK Wiedeń nr 1
21 VI 1924


1 I 1920 był przełomowym dniem dla Wiednia. Uruchomiono w końcu, wreszcie po 25 latach obietnic i oczekiwania, komunikację miejską! Po 4,5 latach działalności firmy mamy 4 buslinie, 5 tramlinii i 1 metrolinię

Autobusy:
A1 Tivoli - Industriel Land 3 (U-Bahn station)
A2 Sudbahnhof - Industriel Land 2
A3 Tivoli - Industriel Land 2
A4 Hofburg Kirchen - Gaaden
Obsługa Ikarusami 20
Tramwaje:
T1 Sudbahnhof - Zentrum
T2 Tivoli - Zentrum
T3 Sudbanhof - Hofburg Kirchen
T4 Universitat Wien - Hofburg Kirchen
T5 Zentrum - Schloss Hofburg
Obsługa składami Ringhoffer DSM + 2x trailer car
Metro, tzw. "uban":
U1 Universitat Wien - Industriel Land 3

Produkcja kriskolo2013 2014
kriskolo2013
Użytkownik
Dołączył: 20 grudnia 2013
Skąd: Wrocław
Ulubiony pojazd: Każdy stary :P
Stary post 10 października 2014 21:02
Pasażer MPK Wiedeń nr.2
18 IX 1932


8 lat minęło, a MPK Wiedeń zmieniło się nie do poznania. Ringhofery DSM mogły zostać zastąpione przez nowsze pojazdy, a Ikarusy 20 mogły zastapić pojazdy White Motor Company 706. Większość słupów przystankowych została zastąpiona przez nowe przystanki z wiatą. Stworzono również kilka nowych tras:
A5 Uniwersitat Wien - Haselbach
A6 Uniwersitat Wien - In der Au
(wsiobusy)
A7 Sudbanhof - Hofburg Kirchen (kursuje inną trasą niż tramlinia 3)
A8 Karlsplatz - Museumstrasse
A9 Nordkino - Wippilinger Strasse
T6 Universitat Wien - Industriel Land 3
T7 Universitat Wien - Tivoli
M1 Flughafen - Tivoli

Poprzednia linia metra 1 została zlikwidowana bo była za bardzo rentowna. Doszukajcie się sensu w tych słowach

Tabor:
Autobusy: WMC 706
Tramwaje: Tramcar Kh+X+X - linia 2
Wagon KM+KP - linia 6
Wagon KM+KP+KP - linie 1,3,4,5,7
Metro: Berlin U-Bahn A-I

Produkcja kriskolo2013 2014 (R)
kriskolo2013
Użytkownik
Dołączył: 20 grudnia 2013
Skąd: Wrocław
Ulubiony pojazd: Każdy stary :P
Stary post 12 października 2014 11:19
Pasażer MPK Wiedeń nr.3
20 XI 1955

Przez ostatnie 23 lata udało się wiele zrobić. Lista zmian jest tak olbrzymia, że podzielimy ją na 3 części: autobusową, tramwajową i metra. Dzięki wielu inwestycjom reputacja firmy sięga niemalże perfekcji, a wiedeński system transportowy został ogłoszony jednym z największych w historii. Gazety z dumą informują o tym, że "Dzięki transportowi publicznemu można dotrzeć wszędzie, mieszkańcy nie posiadają się z radości!".

Autobusy:
Komunikacja autobusowa przeżywa złoty wiek. Pojawienie się pierwszego po wojnie autobusu Skoda 706RO zrewolucjonizowało wiedeński system transportu autobusowego, a pojawienie się na początku lat 50-tych niemieckiego Henschela HS 160 USL dosłownie postawiło samochodziarzy na nogi i zmusiło ich do korzystania z komunikacji miejskiej. Oczywiście w prężnie rozwijającym się mieście nie mogło zabraknąć nowych buslinii. Mowa tu o trasach:
A10 Tivoli - Industriell Land 2 - Elida - Tivoli (linia okólna),
A11 Hofburg Kirchen - Flughafen - Industriell Land 1.
Zdublowanie trójki zmusiło MPK do zamknięcia tej trasy.

Tabor:
Linie 5,8 - Skoda 706RO
Linie 1,2,4,6,7,9,10,11 - Henschel HS 160 USL

Tramwaje:
Sprzeczne są opinie na temat "rozwoju" tramwajów we Wiedniu. Jedni mówią, że jest lepiej, a inni - że gorzej. Mowa tu o niedawno przeprowadzonej remaszturyzacji. Złączono linie 1 i 2, 2 i 5 oraz 4 i 6, wydłużono linię 3, a 7 pozostawiono bez żadnych zmian. Powstały nastepujące trasy:
T1 Sudbanhof (SBF) - Tivoli
T2 Hauptbanhof (HBF) - Tivoli
T3 SBF - Universitat Wien
T4 HBF - Industriell Land 3
T7 bez zmian, czyli Tivoli - Universitat Wien
Zwolennicy remaszturyzacji twierdzą, że nie trzeba się już przesiadać z tramwaju do tramwaju i nie powoduje to chaosu. Przeciwnicy - że czasem nie da się wsiąść do tramwaju bo trasa długa i wszyscy chcą jechać.

Tabor:
Minusem MPK Wiedeń jest niezmienianie taboru tramwajowego od lat trzydziestych. Ciągle mamy ten sam: sowieckie trójskłady KM+KP+KP. Austria nie należy do UW, tylko do NATO, więc ZSRR nie chce żeby tabor wyprodukowany w krajach UW trafiał do Wiednia. Problemem jest również oczekiwanie na pojemniejsze tramwaje z polskiego Konstalu. Jak przedostaną się przez żelazną kurtynę do Wiednia? Inżynierzy z Chorzowa głowią się zarówno nad tym, jak i nad projektem nowego sztrazenbana.

Metro:
Na horyzoncie pojawił się lepszy pojazd od niemieckiego BUB-a, tzw. "bubla", czyli angielski pociąg futurystyczny. Zakupienie jednego na metrolinię dało początek masowej wymianie taboru podziemnego, bo już wkrótce pojawił się nowy pociąg metra, francuski Piloto M50. Był lepszy od "anglika" więc pojawił się na metrolinii i obecnie tylko on przewozi pasażerów na M1.

Produkcja kriskolo2013 2014 (R)
kriskolo2013
Użytkownik
Dołączył: 20 grudnia 2013
Skąd: Wrocław
Ulubiony pojazd: Każdy stary :P
Stary post 14 października 2014 16:31
Pasażer MPK Wiedeń nr 4
27 IV 1961


Mieszkańcy miasta uważają, że MPK faworyzuje autobusy. A to dlatego, że każdy nowy teren w mieście od razu dostaje przystanek, ale autobusowy, nie tramwajowy! A więc ogłaszamy, że prawda jest taka, że to nie jest prawda!

Zmiany na torach:
Ostatnio wszystkie trasy tramwajowe otrzymały nowy tabor polskiej produkcji - Konstale 13N. Na zachodzie, żeby nie wzbudzić podejrzeń, jest ten tramwaj sprzedawany jako Duewag 13L. Duewagi L kursują tylko na jedynce i to też są nowe tramwaje. Uroczyste pożegnanie trójskładów wagonów KM nastąpiło na początku 1961 roku. Sowieckie pociągi kursowały od 1932 do 1961 roku, w tym ostatnie 2 lata wyłącznie na tramlinii 7. Obecnie kursują na niej "parówki" (13N). W planach jest wydłużenie linii T1 do Wyspy Biurowej - nowej dzielnicy biurowej zlokalizowanej na wyspie. Obecnie docierają tam tylko autobusy z linii 10.
Uruchomiono nową trasę T5, o trasie Nordbahnhof (NBF) - SBF.

Produkcja kriskolo2013 2014 (R)
kriskolo2013
Użytkownik
Dołączył: 20 grudnia 2013
Skąd: Wrocław
Ulubiony pojazd: Każdy stary :P
Stary post 17 października 2014 21:25
Pasażer MPK Wiedeń nr 5
31 I 1971


Nowe dziesięciolecie prezentuje nowe zmiany. I chodź reputacja firmy jest mniejsza niż dawniej, komunikacja rozwinęła się. Naszą listę zmian znów podzielimy na 3 części.

Autobusy:
Niestety Henschele zniknęły ze sklepu z pojazdami tak szybko, jak się tam pojawiły. Jednak i tak te autobusy oraz ich przegubowa odmiana Henschel HS 160 USL G są najliczniejsze w mieście. Utworzono nową linię autobusową, kursującą po centrum - linię A12.

Tabor:
Henschel HS 160 USL - linia 1
Henschel HS 160 USL G - linie 1,2,4,5,7,9,10,11
Skoda 706 RTO - linie 6,8
Nowy autobus na rynku - Karosa SM11 1608 - linie 2,8,12

Tramwaje:
Przybyło do sklepu z pojazdami kilkanaściedziesiąt tramów. Nie zmieniła się ilość linii, a wciąż dominującym tramwajem jest Konstal 13N.

Tabor:
Konstal 13N solówka - linia 4
Konstal 13N skład - linie 3,7
Nowy tramwaj Konstal 102Na - parówka przegubowa - linia 2
Nowy tramwaj LM-68 skład - linie 1,5

Metro:
Firma Duwag zaprezentowała nowy tramwaj - przegubowego Duwaga GT6. W MPK Wiedeń "helmut" służy jako pociąg metra, a właściwie skład Duwagów. Pomieści on aż 132 pasażerów, to rekordowa pojemność w historii metra wiedeńskiego.

Statystyki firmy:
Od 5 numeru Pasażera, co 2 kolejne numery będą przedstawiane statystyki MPK Wiedeń.
Zasięg: 87%
Popularność usług: 48%
Dochód miesięczny: +5 489,53 (tak, to jest stan na 31 I)
Reputacja firmy: 78%
Łączne zadłużenie: 0,00
Wartość firmy: 369 712,48 (stan na 31 I)

Produkcja kriskolo2013 2014 (R)
kriskolo2013
Użytkownik
Dołączył: 20 grudnia 2013
Skąd: Wrocław
Ulubiony pojazd: Każdy stary :P
Stary post 19 października 2014 17:26
Pasazer MPK Wiedeń nr 6
13 IX 1974


Nowe autobusy:
MPK Wiedeń ogłosiło w styczniu 1974 przetarg na nowy tabor autobusowy dla Wiednia. Miał on zastąpić wysłużone już bardzo Henschele z lat pięćdziesiątych. Firma podkreśliła, że najbardziej będą brane pod uwagę przegubowce. Przetarg wygrały firmy Ikarus, Jelcz oraz MAN. Nie wszystkie linie otrzymały nowe pojazdy. A oto obecny tabor na liniach:
MAN SG192 VOV - linie 2,10,12
Henschel HS 160 USL G - linie 4,5,7,9,11
Ikarus 280.01 - linie 1,8
Jelcz PR100 - linia 6

Plany:
Referendum w sprawie zastąpienia buslinii 11 tramwajem.
Zakup najnowszych tramwajów Konstal 105N
Zastąpienie ostatnich przegubowych Henscheli czymś pojemniejszym, jeśli to coś pojawi się na rynku.

Produkcja kriskolo2013 2014 (R)
kriskolo2013
Użytkownik
Dołączył: 20 grudnia 2013
Skąd: Wrocław
Ulubiony pojazd: Każdy stary :P
Stary post 9 listopada 2014 10:34
Pasażer MPK Wiedeń nr 7
1 IV 1976


To nie prima aprilis! Powraca Pasażer MPK Wiedeń oraz dział z gazetkami komunikacyjnymi! Z tej okazji przedstawimy w tym i kolejnych numerach trasy wszystkich linii wraz z ulicami.

Ale najpierw zmiany:
A ich jest trochę. Ostatnie Henschele HS 160 USL G zniknęły z miasta, ku uciesze mieszkańców. Linie 4,5,7 i 9 otrzymały MANy SG 192 VOV, a buslinia 11 została zlikwidowana.

Do Wiednia trafiła pierwsza partia nowych wagonów 105N z Konstalu. Duewag sprzedaje te tramy w N.A.T.O. pod nazwą 105L. "Stopiątki" kursują na trasach 3,5,6 (nowa linia) i mają pojawić się jeszcze na czwórce i siódemce. Tramlinia 6 zastąpiła buslinię 11 i kursuje na podobnej trasie.

Spis linii cz.1:
AUTOBUSY 1-4

A1 TIVOLI - Trabenstr. - Handelskai - Angerner Bunderstr. - Leonard Bernstein Str. - WYSPA BIUROWA - Angerner Bundenstr. - Walchenstr. - Engerthstr. -INDUSTRIELL LAND 3 - Hollubstr. - Wallensteinstr. - Griegstr. - Obere Donaustr. - Wallensteinstr. - Heinestr. - Wasnergasse - Salztorgasse - Untere Donaustr. - Praterstern - TIVOLI (linia okólna)

A2 INDUSTRIELL LAND 1 - Margetinstr. - Zinnergasse - Weissgelberlande - Zinnergasse - Finsterbuschstr. - Dechantweg - Primavesigasse - INDUSTRIELL LAND 2 - Kobegasse - Rafineriestr. - Zinnergasse - Weissgerberlande - Zollamstr. - Arsenalstr. - SUDBAHNHOF - Trubelgasse - Kolbgasse - Weissgelberlande - Margetinstr. - INDUSTRIELL LAND 1 (linia okólna)

A4 HOFBURG KIRSCHE - Karlsplatz - Wiedner Hauptstr. - Gaadner Str. - GAADNER (wieś)

TRAMWAJE 1,2

T1 SUDBAHNHOF - Arsenalstr. - Marxergasse - Seilerstatte - Franz Josefs Kai - Praterstr. - Praterstern - Lasallestr. - Angerner Bunderstr. - Leonard Bernstein Str. - WYSPA BIUROWA

T2 HAUPTBAHNHOF - Wienzeile - Operning - Karnter Str. - Rotenturmstr. - Praterstr. - Untere Donaustr. - Praterstern - TIVOLI

Statystyk nie będzie bo post mi ucięło. Będą przy każdym mniejszym numerze.

Produkcja kriskolo2013 2014 (R)
damiankk1997
Użytkownik
Dołączył: 18 września 2011
Wiek: 21
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Ulubiony pojazd: Solaris Urbino 12
Stary post 31 stycznia 2015 20:23
Pasażer Paris Transport Co. - Wydanie 1
Sierpień 1995r.

W imieniu wszystkich pracowników firmy przewozowej miasta Paryż pragnę zaprezentować pierwsze wydanie informacji o Naszej firmie.

Spis linii:
AUTOBUS:
1- Quai Francois Mitterrand - Saint Germain l'Auxerrais
2- Bd du Montparnasse - Rue de Tournon
3- Bd du Montparnasse - Rue de Vangirard
4- Av. Jean Jaures - Rue Henri Hurger
5- Cours des Marechaux - Av. des Minimes
6- Rue de New York - Av. de Flandre
7- Bd Saint-Martin - Rue d'Enghien
8- Av. de Verdun - Rue Aristide Briand
9- Av. de l'Union - Rue des Malassis
10- Rue Moliere - Browar
11- Rue de Bassin - Główny budynek rafinerii
12- Rue Pasteur - Rue de Verdun
13- Rue Jules Ferry - Av. de la Grande Armee
14- Aeroport Charles-de-Gaulle - Av. Niel
15- Bd Camelinat - Bd de Verdun
16- Pant d'Austerlitz - Quai de la Rapee
17- Rue de la Barre - Rue de l'Avenir
18- Av. de l'Union - Budynek Ministerstwa
19- Rue Gosset - Rue de l'Yser
20- Rue Raspail Pd. - Bd du Montparnasse
21- Rue Marat - Rue Saint-Just
22- Rue Coquilliere - Av. Gambetta
E1 - Rue Maurice Gredat - Rue Marcel Chacin

Linie E - linie Ekspresowe

TRAMWAJ:
1- Pl. des Invalides - Rue Marcel Chacin
2- Rue Marcel Chacin - Av. Jean Jaures
3- Av. Jean Jaures - Rue de Berulle
4- Rue de Berulle - Bd du General Leclerc
5- Av. de l'Aeroport - Rue Saint Honore
6- Av. de l'Aeroport - Rue de Berulle

METRO:
1- Rue Guy Moquet - Cimetiere du Montparnasse
2- Quai de Seine - Aeroport Charles-de-Gaulle
3- Jardins du Trocadero - Gare de Paris-Es
4- Rue Marcel Allegot - Militaire de Vincennes
5- Av. de l'Aeroport - Aeroport Charles-de-Gaulle
6- Av. de Suffren - Rue Lavoisier
7- Rue Jean Jaures - Gare de Paris-Es
8- Gare de Paris-Es - Stade Charlety

BALON:
1- Rue de Lourmel - Bd Saint-Michel - Bd de Menilmonat

TABOR:
AUTOBUS:
-Ikarus 435 (18 szt.)
-Stern-Berger 1200 (1 szt.)
-Jubilee Turtle (4 szt.)
-Pavlov Stretch (40 szt.)
-Arnauld Supra (25 szt.)
-Ikarus 260 (11 szt.)
-Ikarus 280 (22 szt.)
-Jubilee Blim (11 szt.)
-Pavlov 677m (6 szt.)

TRAMWAJ:
-Espen 1 (22 szt.)
-Vogabondo Satellite (2 szt.)
-Tatra T600 (12 szt.)
-Tramwaj TTS (9 szt.)

METRO:
-Capitol W700 Automatic (5 szt.)
-Galaxie Berliner (10 szt.)
-Asparagus-Thomson (26 szt.)
-MF-69 (5 szt.)

BALON (1 szt.)

PLAN TRANSPORTOWY NA LATA 1996-2002
-Zakup nowych pojazdów
-Poprawa jakości usług dla pasażerów
-Obniżka cen biletów
-Utworzenie kolejnej linii tramwajowej

Statystyki podamy w następnym numerze.
kriskolo2013
Użytkownik
Dołączył: 20 grudnia 2013
Skąd: Wrocław
Ulubiony pojazd: Każdy stary :P
Stary post 1 lutego 2015 14:34
Gazetka wraca do łask

Pasażer ZTM Przydębie - nr 1
1965

Zaczynamy!:
Już od pierwszego wejrzenia Przydębie nie gwarantowało prostego w zarządzaniu komunikacją miasta. 120 tys. mieszkańców w samochodach w mieście o przerażajaco wysokiej gęstości zaludnienia. Niektóre linie od samego początku musiały dostać wielkopojemne wozy Ikarusy 190, inne doczekały się ich po jakimś czasie.

Istniejące linie:
Autobusy:
1 Strażacka - Dworzec
3 Stadion - Al. Główna
4 Wieś Palice - Dworzec (przez fabryki koncernów ZREMB i Konstal)
Tramwaje:
1 Strażacka - Zany Targ

Zlikwidowane linie:
Autobusowa 2 Strażacka - Zany Targ
Linia została zastąpiona tramwajem z powodu zbytnich opóźnień na linii. Tramwaj nie spóźnia się tak bo jeździ po wydzielonym środowisku.

Plany:
Nowe linie, głównie do Zanów i w ogóle.

Tabor:
Autobusy:
Ikarus 190 x4
LAZ 695E x2
Tramwaje
Duewag L+Duewag L x2


Produkcja kriskolo2013 2015 (R)
kriskolo2013
Użytkownik
Dołączył: 20 grudnia 2013
Skąd: Wrocław
Ulubiony pojazd: Każdy stary :P
Stary post 5 lutego 2015 21:50
Pasażer MPK Wiedeń nr 8
17 VIII 1984


Wiedeń rozwija się. Nowe osiedla, nowi mieszkańcy i... tak, nowe autobusy i tramwaje! MPK Wiedeń nadal rozwija się wraz z miastem. Do dyspozycji oddano mieszkańcom ostatnio kilka nowych linii, a kierowcy dostali nowe autobusy. Podzielimy gazetkę na 3 części.

Autobusy:
Ten środek transportu nie jest już tak rozwijany we Wiedniu jak dawniej, ale jednak stworzono nową, krótką trasę wspomagającą kursowanie po północnych osiedlach.
A13 Kreindlgasse - Griegdorf
Obsługa: Ikarus 256
Ogarnięto również trochę tabor, teraz przedstawia się następująco:
Ikarus 256 (1 sztuka; linia 13)
Ikarus 280 (4 sztuki; linie 1,4,5,10)
LAZ 677M (2 sztuki; linie 2,8 )
LAZ 695N (2 sztuki; linie 6,7)
MAN SG192VOV (2 sztuki; linie 5,12)
Mercedes O307 (1 sztuka; linia 9)

Tramwaje:
Od powstania MPK Wiedeń w 1920 jeszcze nigdy dotąd nie obserwawaliśmy tak dużego rozwoju linii tramwajowych. Stworzono bowiem aż 4 nowe linie:
T9 Zentrum - Flughafen
T10 Fischof - Grundsteinhof
T11 Blumenhof - Am Fasaganten
T12 Alaudahof - Industriell Land 3
Jak przypadku autobusów, linie dostały nowy tabor.
Duewag Pt (6 sztuk; linie 5,9,12)
Konstal 105N (4 wagony (2 dwuskłady); linia 3)
Tatra K2 (2 sztuki; linia 4)
Tatra KT4 (6 sztuk; linie 1,10,11)
Tatra T3 (8 wagonów; linie 2,6,7,8 )
Tatra B3 (3 sztuki jeżdżące jako doczepki do T3; linie 6,7)

Metro:
T9 wykolegowało metro i tyle. Mieszkańcy trochę żałowali, ale szybko im przeszło.

Produkcja kriskolo2013 2015 (R)
kabexxx
Użytkownik
Dołączył: 25 lipca 2012
Wiek: 20
Skąd: Wrocław
Ulubiony pojazd: Skoda 19T, MB Citaro 2
Stary post 23 lutego 2015 01:11

Tematy
- Wydział Transportu Dessau-Roßlau
- Najważniejsze kierunki rozwoju
- Obecnie w mieście
- Klasyfikacja linii
- Spis linii
Wrzucę gdy skończę "mapo-schemat" połączeń. Mam nadzieję, że jutro
Wrzucam post z wyprzedzeniem, aby "pobudzić" ten temat Wrzucajcie (jeśli nie chcecie wynieść się z tego forum) swoje dzieła
rl156
Użytkownik
Dołączył: 14 maja 2013
Skąd: Słupsk
Ulubiony pojazd: MAN Lion\'s City G
Stary post 2 marca 2015 16:21
I co z gazetką Dessau?. Już minął ponad tydzień i nic :x.
kabexxx
Użytkownik
Dołączył: 25 lipca 2012
Wiek: 20
Skąd: Wrocław
Ulubiony pojazd: Skoda 19T, MB Citaro 2
Stary post 2 marca 2015 17:53
Ej, no Ta strona coś mało żyje. Nikt nie udostępnia swoich, nikt ich nie czyta
Kriskolo też swoją przerwał...
kriskolo2013
Użytkownik
Dołączył: 20 grudnia 2013
Skąd: Wrocław
Ulubiony pojazd: Każdy stary :P
Stary post 2 marca 2015 18:25
Dlatego że mam dopiero 1990 a gazetki są wydawane co kilkanaście, nawet kilkadziesiąt lat CiMowych. Poza tym za dużo gram w OMSI bo wreszcie okiełznałem tą grę. Ale dziś zamierzam pograć trochę na zapisie z wiednia.
autobusik
Użytkownik
Dołączył: 14 marca 2013
Skąd: Kraków
Ulubiony pojazd: krakowskie autobusy i tramwaje
Stary post 2 kwietnia 2015 09:16
Ostatnio nie miałem dużo czasu na granie w CiM, ale udało mi się pograć jeszcze trochę i prezentuję...

PASAŻER PATBURSKI nr. 1
Z przyjemnością informujemy o tym, że nasze przedsiębiorstwo komunikacyjne wydaje pierwszy numer gazetki, która będzie informować o zmianach w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej, oraz aktualnościach. Zaczynamy.

Obecny spis linii:
Metro:
U1: Huta - Plac Północny

Tramwaj:
1: Pogorzelice - Złocin
3: Krynica - Bulwary
4: Tarczyn - Os. Lipowe
5: Stoki - Wójtowice
6: Skalsko - Dworzec Miłowski
7: Grabiszyn - Stoki
9: Tarczyn - Wójtowice
10: Tarczyn - Skalsko

Autobus:
103: Ujazd - Fryderyków
114: Skalsko - Stare Miasto
128: Karasin - Złocin
133: Ujazd - Cmentarz Skalski
135: Kętrzyn - Port
138: Wójtowice - Botswiny
139: IKEA - Os. Tatrzańskie
148: Wójtowice - Fryderyków/Zielin Fabryka
159: IKEA - Cmentarz Skalski
168: Wójtowice - Skalsko
172: Kętrzyn - Os. Tatrzańskie
179: IKEA - Kętrzyn
198: Traczyn - Zielin/Zielin Fabryka

Trolejbusy:
201: Traczyn - Ciszyn

Czekajcie na kolejne aktualności.
autobusik
Użytkownik
Dołączył: 14 marca 2013
Skąd: Kraków
Ulubiony pojazd: krakowskie autobusy i tramwaje
Stary post 2 kwietnia 2015 09:19
PASAŻER PATBURSKI nr. 2

Zapraszamy do przeczytania drugiego numeru naszej gazetki.

Wszechobecne korki:
Największym zmartwieniem Patburga są korki tworzące się we wszystkich częściach miasta. Ostatnio urząd miasta przyznał PZKM dwa miliony euro na budowę bus pasów. Najgorszym miejscem w mieście jest aleja Centralna na odcinku między Centrum a Kętrzynem. Kursują tam linie 172, 175 i 179. Czasem zdarza się, że na tym odcinku zamiast 2 minut, czasem jedzie się prawie 20!

Nowe linie autobusowe
Ostatnio PZKM skupiło się na komunikacji w rejonie Tarczyna. Efektem tego jest uruchomienie dwóch nowych linii autobusowych ze Stoków do Tarczyna
124: Stoki - Pętlin
184: Stoki - Os. Białe

Kolejną inwestycją jest stworzenie komunikacji autobusowo-trolejbusowej w rejonie Traczyna i Cieszyna. Pierwszym krokiem do tego jest uruchomienie nowej linii kursującej z Kętrzyna przez Hutę (taką samą trasą jak 172), Bagna do pętli Cieszyn (gdzie kończy trasę również trolejbusowa linia 201)
175: Kętrzyn - Cieszyn

Plany na przyszłość:
- uruchomienie nowych linii:
123: Ujazd - Port
145 Złocin - Os. Tatrzańskie
182: Hotel Delux - Os. Tatrzańskie
205: Traczyn - Os. Traczyńskie
- rozbudowa komunikacji tramwajowej
- wydłużenie linii metra U1 do Stoków

Czekajcie na kolejne aktualności.
autobusik
Użytkownik
Dołączył: 14 marca 2013
Skąd: Kraków
Ulubiony pojazd: krakowskie autobusy i tramwaje
Stary post 8 kwietnia 2015 22:18
PASAŻER PATBURSKI nr. 3

Nowe linie tramwajow i autobusowe:
Ostatnie tygodnie to czas intenstywnego rozwoju komunikacji miejskiej, zwłaszcza autobusów. Na razie jednak opowiemy o sytuacji tramwajowej. Uruchomiono linie 11 (wspomaga 7), 12, 13 (wspomaga trójkę) i 14 (wspomaga 9)
11: Grabiszyn - Os. Wschodnie
12: Pogorzelec - Os. Tatrzańskie
13: Stoki - Złocin
14: Wójtowice - Bulwary

W związku z uruchomieniem nowej, półtora kilometrowej trasy tramwajowej do Os. Tatrzańskiego przedłużono linię 172 i skrócono linię 139 do nowej pętli w Gabinie.
139: IKEA - Gabin
172: Kętrzyn - Gabin

Kolejną nowością jest pierwsza linia przyspieszona otworzona w Patburgu. Zaczyna swoją trasę przy IKEI, potem przez Rondo Tarczyńskie, Trasę Tarczyńską, Most Patriotów, Aleję Hucką do Huty.
509: IKEA - Huta

Przedmieścia:
Pasażerowie ostatnio skarżyli się na to, że komunikacja miejska kursuje tylko w centrum. PZKM zdradziło temu i otworzyło kilka nowych linii na przedmieściach. Niektóre nawet wyjeżdżają poza teren miasta.
188: Traczyn - Fryderyków Pętla
192: Skalsko - Wolica Pętla
195: Os. Traczyńskie - Skoczyn
Z przykrością oznajmiamy, że nie zostanie uruchomiona druga linia trolejbusowa (205), przynajmniej nie w najbliższym czasie. W zamian za to Traczyn doczekał się własnej linii autobusowej nr 195.

Czekajcie na kolejne aktualności
kriskolo2013
Użytkownik
Dołączył: 20 grudnia 2013
Skąd: Wrocław
Ulubiony pojazd: Każdy stary :P
Stary post 12 kwietnia 2015 09:59
Oto nowy nr gazetki, na który wszyscy czekali
Pasażer MPK Wiedeń nr 9
3.1.1991


Mroźno, szaruboro i śnieżnie. Okropna pogoda. Dobrze chociaż, że tramwaje przyjeżdżają punkntualnie. W nr 9 przedstawię wszystkie linie tramwajowe i autobusowe utworzone dotychczas. Buslinie doczekały się zmian w numerach.

Tramwaje
1 Schwarzeweg Supermarket - Bure Insel
Tabor: Tatra KT4
2 Hauptbahnhof - Tivoli (wkrótce zostanie wydłużona do Bure Insel)
Tabor: Konstal 105Na x3
3 Sudbahnhof - Universitat Nord
Tabor: Konstal 105Na x3
4 Hauptbahnhof - Industriell Land III
Tabor: Duewag Pt
5 Nordbahnhof - Stadion (przez Sudbahnhof)
Tabor: Duewag Pt
6 Hauptbahnhof - Flughafen
Tabor: Tatra T6A2 x2
7 Neuehof - Stadion
Tabor: Tatra T6A2 x2
8 Fasangarten - Tivoli
Tabor: Tatra T6A2 solo
9 Flughafen - Zentrum (przez Stadion)
Tabor: Tatra KT4
10 Neuehof - Schwarzeweg Supermarket
Tabor: Tatra T6A2 x2
11 Fasaganten - Blumengasse
Tabor: Tatra KT4
12 Studenthof - Industriell Land III
Tabor: Tatra KT4

Autobusy:
127 (d.1) Grundorf - Industriell Land III
Tabor: Ikarus 280.01 (przeznaczony do wycofania z eksploatacji)
103 (d.2) Sudbahnhof - Industriell Land I (przez Industriell Land II)
Tabor: LAZ 695N
142 (d.4) Gaadenhof - Hofburg Kirsche (przez Studenthof)
Tabor: Ikarus 435
108 (d.5) Nordbahnhof - Schmarzaudorf
Tabor: Ikarus 435
117 (d.6) Neuehof - Mistdorf
Tabor: LAZ 695N
115 (d.7) Panasonic Bure Land - Sudbahnhof
Tabor: LiAZ 677M
136 (d.8 ) Neuehof - Einsteinhof Krankenhaus
Tabor: Mercedes O307
116 (d.9) Nordbahnhof - Blumengasse
Tabor: Mercedes O307
120 (d.10) Tivoli - Industriell Land II
Tabor: Mercedes O307
105 (d.12) Nordbahnhof - Zentrum
Tabor: Ikarus 435
143 (d.13) Golfpole - Blumengasse
Tabor: LAZ 695N

Chociaż we Wiedniu nie kursuje żaden tramwaj z obszarem niskiej podłogi, w tej sekcji wymiany odbędą się dopiero pod koniec lat 90. Przetargi na nowe autobusy zamiast Mercedesów O307 oraz Ikarusów 280.01 zostały już ogłoszone. MPK potrzebuje podobnych pojemnością, ale znacznie lepszych w innych aspektach (w tym zawiera się konieczność posiadania niskiej podłogi) autobusów: przegubowego i midi) Wymian taborowych mogą spodziewać się buslinie 105, 116, 120, 127.
Udało też się pozbyć wszystkich wozów Tatra T3 i doczepek B3, zastępując je nowszymi, ale wykonanymi wg starej myśli technologicznej Tatrami T6A2 i Konstalami 105Na.

Produkcja kriskolo2013 2015 (R)
autobusik
Użytkownik
Dołączył: 14 marca 2013
Skąd: Kraków
Ulubiony pojazd: krakowskie autobusy i tramwaje
Stary post 12 kwietnia 2015 11:17
PASAŻER PATBURSKI nr. 4

Pierwszy S-Bahn:
Zbigniew Wójtowicz - prezydent Patburga dzisiaj rano o godzinie 8:13, przeciął wstęgę i oficjalnie otworzył nowy, piąty rodzaj środka komunikacji miejskiej w Patburgu. Linia S1 zaczyna się na głównym dworcu kolejowym - Dworcu Miłowskim. Potem prowadzi przez Plac Północny, Galerię Wertadzką, Skalsko, Stoki, aż do podmiejskiego Kalinowa
S1: Dworzec Miłowski - Kalinów
W planach jest uruchomienie kolejnych dwóch linii S-Bahnu.

Kolejna linia przyspieszona:
Równolegle z uruchomieniem S-Bahnu powstała nowa linia przyspieszona. Oto lista przystanków:
501: Stoki - Os. Wojskowe - Plac Północny - Czerniawiecka - Stare Miasto - Kętrzyn
Aktualnie Kętrzyn to największa pętla autobusowa (linie 132, 172, 175, 179, 501 - 5 linii). Pięć linii (124, 174, 184, 194, 501) kończy również swoją trasę na Stokach.. Następną co do ilości linii to IKEA (139, 159, 179, 509 - 4 linie), Wójtowice (138, 148, 158, 168 - 4 linie).

Port wzywa!
Robotnicy pracujący w Porcie Patburskim poprosili prezesa PZKM o uruchomienie kilku linii dojeżdżających do ich miejsca pracy. Prezes zlecił uruchomienie dwóch nowych linii - regularnek ze Stoków i wspomagającej ze Skalska.
174: Port Patburski - Stoki
414: Port Patburski - Skalsko (wspomaga 114)

Co ciekawe linia 414 to pierwsza linia obsługiwana regularnie autobusami piętrowymi - MANami SD202.

Kolejne nowe linie:
15: Osiedle Tatrzańskie - Krynica
16: Pogorzelec - Akademia Miłowska
158: Wójtowice - Os. Czerwone
182: Złocin - Stare Miasto
194: Stoki - Bankowa

Zmiany nazw przystanków:
Osiedle Lipowe -> Akademia Miłowska
Port (pętla linii 135) -> Port Magazyny

Plany na przyszłość:
- nowe linie tramwajowe (17, 18, 19, 20)
- nowe linie autobusowe przyspieszone (502, 503, 504, 505)
- wydłużenie linii U1 do Stoków
- nowe linie S-Bahnu (S2, S3, S4)

Czekajcie na kolejne aktualności w numerze 5. W nim przeczytacie m.in. obecny spis linii i taboru.
kriskolo2013
Użytkownik
Dołączył: 20 grudnia 2013
Skąd: Wrocław
Ulubiony pojazd: Każdy stary :P
Stary post 19 kwietnia 2015 13:00
Pasażer MPK Wiedeń nr 10
4 III 1995


Modernizacja taboru zaczęła się... i już widać tego efekty! Z których najważniejszymi są wymiany taborowe podyktowane niewystarczającą lub zbyt wysoką pojemnością lub też stanem wozów.

Przez 4 lata (1990-1994) pasażerowie linii 115 mieli i nie mieli powody/ów do radości. Chociaż linia została wydłużona do nowego osiedla biurowego, to zapomniano o zwiększeniu pojemności taboru obsługującego tą trasę. LiAZ 677M przestawał wystarczać, zwłaszcza iż linia przejeżdżała po zmianach przez dworzec główny. Autobus midi został zastąpiony więc nieco większym Mercedesem O405N i wszystko wróciło do normy.

Wspomniany wcześniej LiAZ trafił na linię 116, zastępując Mercedesa O307. Pasażerowie nie odczuli zmian, choć nowy tabor był mniejszy od starego.

Mercedesa O405 dostała również stodwudziestka. Jego starszy brat, O307, był niewystarczający pojemnościowo.

Zaś Ikarusa 280.01, trupa na kółkach, zastąpił całkowicie nowy MAN Lion's City DD. Podobny pojemnościowo, ale lepszy w innych kwestiach.

Skok pojemnościowy miał również miejsce w przypadku linii 136 i polegał na tej samej wymianie taboru co w 115.

Lecz najbardziej rzucającą się w oczy zmianą był "Projekt usprawnienia komunikacji miejskiej w rejonie IL 1", który zakładał doprowadzenie do pierwszego Industriell Landu linii tramwajowej i autobusowej. Od rozbicia dawnej A10 na linie dzisiejszą A10 (czyli 120) i A14 (ob. nie istnieje) IL 1 był wyłącznie obsługiwany przez buslinię 103. Powstała jednak całkowicie nowa linia o nr 139, która kursuje między Studenthof, IL 2, lotniskiem, IL 1 i wsią Grundorf. Bardzo pomogło to ludziom, którzy mieszkają/pracują w tamtych rejonach. Jak nowa linia to i nowy tabor, więc 139 otrzymała MANa Lion's City DD.

Ostatnią autobusową zmianą było zastąpienia LAZa 695N z linii 143 nieco większym LiAZem 677M (nie mylić ze sobą firm).

Ze względu na coraz większą ilość pracowników Bure Insel, linia tramwajowa nr 1 dostała nowszy i pojemniejszy tabor - Siemensy R zamiast Tatr KT4.

Linie 116 oraz 117 doczekały się też zmian w trasach, ale polegały one tylko na dodaniu 1 lub 2 przystanków do tych linii w związku z rozwojem miasta i dodawaniem krok po kroku nowych uliczek z domkami jednorodzinnymi.

Stworzenie linii 139 było realizacją 1. etapu "Projektu usprawnienia komunikacji miejskiej w rejonie IL 1". Drugi polega na doprowadzeniu tam tramlinii. Są trzy kandydatki - linia 5, 7 lub całkowicie nowa. 5 była już raz wydłużana, więc nie ma sensu tego znowu zrobić. 7 jest i tak już najdłuższą linią w mieście. Najbardziej sensownym wydaje się projekt nowej tramlinii 13, która miałaby być poprowadzona tak, by nie dublować się z innymi trasami. Kursowałaby ona z Hofburg Kirsche lub Zentrum do IL 1. Zdublowanie tej linii z dziewiątką nie jest zbyt poważne i wydaje się, że takie rozwiązanie byłoby sensowne. Można by też doprowadzić do IL 1 dziewiątke właśnie, lecz wiązało by się to z utratą najważniejszej funkcji tej linii - zastępowanie historycznej linii metra, odbiło by się to więc na reputacji firmy.

Produkcja kriskolo2013 2015 (R)
rl156
Użytkownik
Dołączył: 14 maja 2013
Skąd: Słupsk
Ulubiony pojazd: MAN Lion\'s City G
Stary post 19 kwietnia 2015 17:54
Wiener Linien Info nr 1

Witamy w pierwszym numerze naszej gazetki poświęconej nowopowstałej komunikacji wiedeńskiej!

Tak to się zaczęło...
Zaczęło się od marudzeń mieszkańców Wiednia (głównie tych, którzy nie posiadają samochodu) do Urzędu Miasta. Był to Luty 1995. Od tego czasu zbierano pieniądze na "wyposażenie" komunikacji (pojazdy, przystanki itp.). I tak 1 Stycznia 2000 wystartowała komunikacja. Uruchomiono cztery linie autobusowe przedstawione poniżej.

Spis linii:
1a Dworzec Główny - Lotnisko
2a Gochowo-Szpital - Dworzec Główny
3a Os. Batorego - Bęckowo
Linia dowozowa lotniska Lotnisko - Terminal 2 - Lotnisko

Tabor:
Solaris Urbino 18 (Linie 1, 3)
Solaris Urbino 15 (Linia 3)
Solaris Urbino 12 (Linia 2)
Mercedes-Benz O405 (Linia 2)
Mercedes-Benz O405G (Linia 1)
MA3 103 (Linia 3)
MA3 104/104C (Linie 2,3)
MA3 105 (Linia 1)
Mercedes-Benz O530 (Linia 2)
Mercedes-Benz O530UE (Linia 3)
Mercedes-Benz O530LUE (Linie 1, 3)
Mercedes-Benz O530L (Linia 1)
Mercedes-Benz O530G (Linia 1)
Pavlov Stretch (Linia 3)
Silberwolf 222G/222GN (Linia 2)
Mercedes-Benz O520 (Linia dowozowa lotniska)

Cennik biletów:
Autobus: 3,00

Plany na przyszłość:
- Utworzenie nowych linii (w tym zabytkową autobusową 0a)
- Bieżąca wymiana taboru

Poza gazetką: Cieszę się, że ten temat ożył! Zachęcam do pisania gazetek (lub ich kontynuacji). Pamiętam czasy, jak codziennie w temacie lądowały 2-3 gazetki dziennie.




kriskolo2013
Użytkownik
Dołączył: 20 grudnia 2013
Skąd: Wrocław
Ulubiony pojazd: Każdy stary :P
Stary post 19 kwietnia 2015 21:37
rl156 czy Twoja gazetka ma jakiś związek z moją?
rl156
Użytkownik
Dołączył: 14 maja 2013
Skąd: Słupsk
Ulubiony pojazd: MAN Lion\'s City G
Stary post 20 kwietnia 2015 14:34
@up: Nie ma żadnego związku. Po prostu Wiedeń jest moją ulubioną mapką, a na dodatek mapa jest "łatwa" w prowadzeniu komunikacji . Przecież 70% save'ów jest zapisana na tejże mapie.

Kolejny numer zostanie napisany w tym poście, aby nie robić dubli.
kriskolo2013
Użytkownik
Dołączył: 20 grudnia 2013
Skąd: Wrocław
Ulubiony pojazd: Każdy stary :P
Stary post 30 kwietnia 2015 17:26
Głosowanie: kto robi(ł) najlepsze gazetki?
Mój typ to wojtekrf10
wojtekrf10
Użytkownik
Dołączył: 27 lipca 2012
Skąd: Wałbrzych
Ulubiony pojazd: Neoplan N4016
Stary post 30 kwietnia 2015 20:21
@kriskolo2013, dzięki bardzo

Nawet nie przypuszczałbym, że ktoś jeszcze pamięta tak stare posty. Toż ja to pisałem jeszcze w 2012 roku! Gazetki już nie wydaję, bo w grę mało gram, a poza tym tamten save z Wiednia był totalną pomyłką jeśli chodzi o moje zaplanowanie zagospodarowania przestrzeni, którą dała mi gra. Ale w każdym razie dziekuję Ci jeszcze raz bardzo za uznanie
rl156
Użytkownik
Dołączył: 14 maja 2013
Skąd: Słupsk
Ulubiony pojazd: MAN Lion\'s City G
Stary post 1 maja 2015 06:56
Według mnie najlepsze robi autobusik.

PS: Nie głosujcie na swoje gazetki .
kriskolo2013
Użytkownik
Dołączył: 20 grudnia 2013
Skąd: Wrocław
Ulubiony pojazd: Każdy stary :P
Stary post 2 maja 2015 12:09
Stagebus Passenger No.1

W roku 2000 komunikację miejską w 3 miastach przejęła nowa firma Stagebus. Będą w nich kursować wyłącznie autobusy marki Solaris oraz Marcopolo, nie wykluczamy jednak, że kiedyś zakupimy też pojazdy innych firm.

Lakeviev:
Tutaj sytuacja wygląda najlepiej. Większość obszaru miasta zajmuje jezioro. W dzielnicy wschodniej jeżdżą autobusy na liniach niepazystych, a w zachodniej - parzystych.
SPIS LINII
1 Tereny przemysłowe Wschód - Port Wschód
2 Os. Marcinkowskie - Pasaż Wiktoriański
3 Dworzec Wschodni - Gierzwałt - Palowice
4 Mościce - Pasaż Wiktoriański
5 Głogowska - Port Wschód
Tabor:
Linie 2,3,5 - Solaris Urbino 12 (3)
Linia 1 - Solaris Urbino 15 (1)
Linia 4 - Solaris Urbino 18 (2)
Średnia ocena firmy: 5,7
Wypowiada się Maria Polańska, mieszkająca na wsi Gierzwałt:
Autobus zawsze przyjeżdża punktualnie, choć rzadko. Jestem bardzo zadowolona, bo mogę używać linii 3, by dotrzeć do pracy.
W planach jest połączenie wschodniej i zachodniej komunikacji jedną linią autobusową oraz skomunikowanie lotniska z resztą miasta.
Amsterdam:
Stagebus organizuje tu komunikację miejską pod jednym warunkiem - Pałac prezydencki musi być najważniejszym i największym punktem przesiadkowym. Musi odchodzić od niego największa ilość linii. Wyniki spełniania tego warunku widoczne są w spisie linii:
1 Pałac prezydencki - Rietland
2 Pałac prezydencki - Scholekster
3 Quellijn - Muiderstraatweg
4 Pałac prezydencki - Buiksloter
Wszystkie linie zaczynają lub przejażdżają obok pałacu.
Tabor:
Linia 3 - Solaris Urbino 15 (2)
Linie 2,4 - Solaris Urbino 18 (4)
Linia 1 - Marcopolo Tollino (2)
Średnia ocena firmy: 4,4
Wypowiada się Jan Łuczyński, turysta z Polski:
Jestem zawiedziony. Żadna linia autobusowa nie dociera do lotniska, a ten jeżdżący do mojego hotelu jest wiecznie zatłoczony. Mam nadzieję że wkrótce miasto dostanie więcej linii.
W planach jest doprowadzenie dwóch linii do lotniska. Jedna z nich będzie przejeżdżać obok pałacu prezydenckiego.
Sewans:
Tutejsza komunikacja przynosi największe zyski, mimo iż jest najmniej linii. Miasto ma dużą gestość zaludnienia, stąd też tylu pasażerów. Wszystkie linie są obsługiwane przez tabor wielkopojemny, czyli wozy Marcopolo Tollino, a jest ich łącznie 5.
SPIS LINII
1 Tereny Przemysłowe Południe - Szpital im. Św. Rodziny
2 Hotel Panorama - Os. Orbita
3 Małujczyce - Os. Orbita
Średnia ocena firmy: 5,2
Wypowiada się Katarzyna Polewska, mieszkanka Os. Orbita:
Na początku autobusy były zbyt zatłoczone, teraz jednak zawsze wcisnę się gdzieś i dojeżdżam pierwszym, a nie trzecim lub czwartym wozem. Dziękuję za powiększenie pojemności pojazdów.
W planach jest uruchamianie nowych linii.

Produkcja kriskolo2013 2015 (R)
kriskolo2013
Użytkownik
Dołączył: 20 grudnia 2013
Skąd: Wrocław
Ulubiony pojazd: Każdy stary :P
Stary post 2 maja 2015 19:11
Niespodzianka! Drugi nr tej samej gazetki w tym samym dniu!
Stagebus Passenger No.2
Stagebus skupił sie na pozostającym w tyle Sewansie i zaniedbał rozwój autobusów w innych miastach. Ale po kolei:

Amsterdam:
Dobry debiut firmy Stagebus Transport Corporation (Stagebus, STC) miał niezadowalający ending. W Amsterdamie od stworzenia 4 buslinii nie zadziało się NIC. Żadnych nowych linii autobusowych, żadnych wymian taborowych.
Wypowiada się Ernestine Peppe, pracowniczka umysłowa mieszkająca przy Brouwersgracht:
Ze względu na swoją pracę często latam samolotami w delegacje. STC obiecywał nam mleko i miód w postaci aż dwóch linii na lotnisko, a dostaliśmy ziarna gorczycy. Nic się nie stało i chyba nic się przez długi czas nie stanie, więc chyba kupię samochód.
Lakeviev:
Tu również nie jest najlepiej. STC nie stworzyło najgłośniej zapowiadanej linii łączącej dwa odrębne od siebie organizmy komunikacyjne - wschodni i zachodni. Firma twierdzi, że po zmianach w Sewansie firma skupi się na gromadzeniu środków na nową trasę. Ma ich dość dużo, więc co to będzie za trasa? Zobaczymy. Stagebus spełnił jednak inną obietnicę - doprowadził linię do lotniska, z pętli Rodowice. Nową trasę nr 6 obsługują 2 Solarisy Urbino 15.
Średnia ocena firmy: 6,1
Wypowiada się Marcin Bąk, bezrobotny mieszkaniec Rodowic:
Poszukuję nowej pracy. Wszystkie oferty napływają jednak z wschodniej części, gdzie obecnie nie ma dojazdu z mojego osiedla. Kiedy wreszcie STC stworzy linię W-Z?
W planach oczywiście stworzenie linii W-Z.
Sewans:
Dzisiaj nastąpił ekstremalny rozwój linii w tym mieście. Teraz jest 6.
TRASY NOWYCH LINII
4 Szpital im. Św. Rodziny - Adrychów
5 Małujczyce - Sewanskie Centrum Przemysłu Telefonicznego (SCPT)
6 Hotel Panorama - Os. Grunwaldzkie
Tabor:
Linie 1,2,3,6 Marcopolo Tollino (7)
Linie 4,5 Solaris Urbino 18 (4)
STC nie ma narazie planów dotyczących miasta. Po dynamiczynym rozwoju linii mieszkańcy oczekują uspokojenia sytuacji i tak też się stanie.

Produkcja kriskolo2013 2015 (R)
autobusik
Użytkownik
Dołączył: 14 marca 2013
Skąd: Kraków
Ulubiony pojazd: krakowskie autobusy i tramwaje
Stary post 3 maja 2015 08:52
kriskolo2013, KONDZIORRO2, wojtekrf10, mati8261 = moje ulubione gazetki
kriskolo2013
Użytkownik
Dołączył: 20 grudnia 2013
Skąd: Wrocław
Ulubiony pojazd: Każdy stary :P
Stary post 3 maja 2015 11:44
Dzięki za uznanie
mati8261
Użytkownik
Dołączył: 22 marca 2012
Skąd: Poznań
Ulubiony pojazd: KTM 8 i inne rosyjskie tramy
Stary post 3 maja 2015 13:40
Też dziękuję za to wyróżnienie, a według mnie wszytskie gazetki są najlepsze, bo każda inna w przyszłym tygodniu ruszam z nową gazetką, bo zapis gry z mapy Esgaroth przepadł
autobusik
Użytkownik
Dołączył: 14 marca 2013
Skąd: Kraków
Ulubiony pojazd: krakowskie autobusy i tramwaje
Stary post 3 maja 2015 15:36
PASAŻER PATBURSKI: nr 5

Spis wszystkich linii:
Autobusy:
101: Ujazd - Stare Miasto
102: Os. Tatrzańskie - Bulwarowa
103: Ujazd - Fryderyków Pętla
104: Stoki - Kalinów S-B
105: Stare Miasto -
111: Stoki - Ujazd
114: Skalsko - Dagmarzyn
117: Miłów -
118: Wójtowice - Pyjdzyń
124: Stoki - Pętlin
127: Miłów - Pętlin
128: Karasin - Złocin
133: Ujazd - Cmentarz Skalski
134: Stoki - Skalsko
135: Kętrzyn - Port Magazyny
138: Wójtowice - Botswiny
139: IKEA - Gabin
143: Ujazd - Port Magazyny
145: Złocin - Os. Tatrzańskie
148: Wójtowice - Fryderyków Pętla/Zielin Fabryka
149: IKEA - Dobrzyń
158: Wójtowice - Kiełdzyń
159: IKEA - Cmentarz Skalski
168: Wójtowice - Skalsko
172: Kętrzyn - Gabin
174: Stoki - Port Patburski
175: Kętrzyn - Cieszyn
179: Kętrzyn - IKEA
182: Złocin - Stare Miasto
184: Stoki - Os. Białe
188: Traczyn - Fryderyków
192: Skalsko - Wolica Pętla
194: Stoki - Bankowa
195: Graniec - Strączyn
198: Traczyn - Zielin Fabryka
414: Skalsko - Port Patburski
472: Kętrzyn - Huta
501: Kętrzyn - Stoki
502: Kętrzyn - Wójtowice
509: IKEA - Huta

Tramwaje:
1: Pogorzelec - Złocin
3: Krynica - Bulwary
4: Tarczyn - Akademia Miłowska
5: Stoki - Wójtowice
6: Skalsko - Dworzec Główny
7: Grabiszyn - Stoki
8: Pogorzelec - Hotel Delux
9: Tarczyn - Wójtowice
10: Tarczyn - Skalsko
11: Grabiszyn - Os. Wschodnie
12: Pogorzelec - Os. Tatrzańskie
13: Stoki - Złocin
14: Wójtowice - Bulwary
15: Krynica - Akademia Miłowska
16: Pogorzelec - Grabiszyn
17: Skalsko - Dagmarzyn
18: Os. Tatrzańskie - Złocin

Trolejbusy:
201: Traczyn - Cieszyn
202: Traczyn - Os. Traczyńskie

Metro:
U1: Huta - Plac Północny

S-Bahn:
S1: Dworzec Główny - Kalinów
S2: Dworzec Główny - Źarczyn
autobusik
Użytkownik
Dołączył: 14 marca 2013
Skąd: Kraków
Ulubiony pojazd: krakowskie autobusy i tramwaje
Stary post 3 maja 2015 15:36
[del]
mati8261
Użytkownik
Dołączył: 22 marca 2012
Skąd: Poznań
Ulubiony pojazd: KTM 8 i inne rosyjskie tramy
Stary post 3 maja 2015 19:22
MTE Helsinki nr. 1 rok 1980

Z okazji dziesięciolecia firmy MTE Helsinki, zarząd firmy zdecydował wydać pierwszą gazetkę komunikacyjną typu ,,Pasażer". W tym wyjątkowym numerze, przedtawiony jest spis wszytkich linii oraz z ilością i typem pojazdów je obsługujące. Przez całe 10 lat istnienia było wiele zmian, nie zawsze na lepsze. Tabor był sukcesywnie wymianiany na nowszy, teraz dominują autobusy typu MAN i Mercedes Benz, a wcześniej były to Skody i Ikarusy 556, które się niestety nie zachowały, a na tramwajach z solowych wagonów LM56 i RVZ 6 prześliśmy na nowoczesne składy i wagony solowe typu LM68 i KTM 5. Po pięciu latach istnienia uruchomione zostało metro (ok. 1975), co do dzisiaj powoduje problemy finansowe przewoźnika, ale też najważniejsza trasa trawmwajowa (Ratusz -> Stadion Miejski) po któej poruszają się najważniejsze linie tramwajowe (1,2,4), oznaczone odpowiednim wyróżnieniem (MetroTram).
Teraz ukazujemy spisz wszytkich tras komunikacyjnych

TRAMWAJE:
1MetroTram: Dworzec Centralny - Kombinat ( 6 składów KTM 5 )
2MetroTram: Stadion Miejski - Kanavakatu ( 5 skłądów KTM 5)
3: Kaisaniemi - Biblioteka Prom ( 2 składy LM68 i 2 składy KTM 5)
4MetroTram: Uniwersytet - Szpital Miejski nr 2 ( 5 składów KTM 5)
5: Kaisaniemi - Sklep Wielobranżowy ( 2 solowe LM68 )
6: Kumpula Metro - Stadion Miejski ( 3 solowe KTM 5 i 1 skład KTM 5)
7: Kanavakatu - Ehrenstromintie ( 2 solowe KTM 5, 1 skład KTM 5 i 1 skład LM6
8: Ehrenstromintie - Biblioteka Prom ( 2 solowe KTM 5 i 2 składy LM6

AUTOBUSY:
1: Tamminimentie - Szpital Miejski nr.1 (LINIA OKRĘŻNA) ( 1 MAN SL202 )
2: Ratusz - Puistokatu (LINIA OKRĘŻNA) ( 3 MAM SG220)
3: Szpital Miejski nr.1 - Remiza (LINIA OKRĘŻNA) ( 1 MAM SG220, 1 MAN SL202)
4: Helsiński Port Przeładunkowy Hakaniemi Metro (LINIA OKRĘŻNA) ( 2 MB O305 )
5: Toolonlahti - Cyrk (2 MAN SG220, 1 MB O305G)
6: Remiza Metro - Cyrk ( LINIA OKRĘŻNA) (3 MAN SG220)
7: Stadion Miejski - Seurasaarante (LINIA OKRĘŻNA) (1 MAN SL202)
8: Heidehofintie - Pasila ( 1 MAN SL202, 2 MB O305)
9: Kumpula Metro - Leinikkitie ( 1 MAN SU202, 2 MAN SL202)
10: Hameenlinnanvagla - Dzielnica Biurowa ( 2 MAN SL202)
11: Kumpula Metro - Lansimaenti (1 Ikarus 280, 1 MB O30G, 1 MAN SG202)
12: Laakso - Kannettie ( 3 MAN SL202)
13: Postipuuntie - Myyrmaki ( 1 MAM SL202, 2 MB O305)
14: Lansivayla - Lauttasaari Prom ( 2 MAN SL202)

METRO:
M1: Kumpula - Hakaniemi ( 5 składów Brghton Roller 72)

TRAMWAJ WODNY:
F1: Lauttasaari - Biblioteka ( 1 statek Ciapada Lontra)

PLANY:
- dalszy rozwój systemu transportowego
- dalsza wymiana straszych tramwajów
- zwiększenie częstotliwości na nie których liniach
- wydłużenie metra do lotniska i przeniesienie tam węzłą komunikacyjnego ze stacji Kumpula
- próba polepszenia sytuacji finansowej przewoźnika
kriskolo2013
Użytkownik
Dołączył: 20 grudnia 2013
Skąd: Wrocław
Ulubiony pojazd: Każdy stary :P
Stary post 6 maja 2015 18:22
It's finally done! (Passenger group) No.1
Amsterdam


W tej gazetce będę przedstawiał ukończone systemy transportowe. Na początek Amsterdam (1935-1952)

Autobusy:
SPIS LINII
106 Noordkaper - Vendelstraat (Metro 5) (p. Quellijn (Metro 1))
Tabor: White Motor Company 706
107 Oosterpark (Metro 4) - Diemen (Metro 3) (p. Kneppel)
Tabor: Skoda 706RO
120 Herengracht (Metro 2,5) - Stromsteeg (Metro 1,4)
Tabor: Mercedes O6600 + PA5
145 Nieuwendijk - Stoutenburg (Metro 3,5)
Tabor: Mercedes O3500
151 Main Station - Rietland
Tabor: Mercedes O6600 + PA5
153 Main Station (Metro 1,3) - Diemen (Metro 3)
Tabor: Mercedes O6600
201 Scholekster - Riethalm
Tabor: Mercedes O6600
204 wewnętrzna linia małego osiedla Buiksloter (łączy się z: Metro 4)
Tabor: GAZ 03-30

Od 4.01.1952 nowe numery linii autobusowych pomogą pasażerom w orientowaniu się podczas podróży przez miasto. Podobną pomoc przyniesiono pasażerom metra. Każdy nr linii podziemnej ma prefiks "M". Do końca 1952 roku oryginalne numery linii autobusowych będą na tablicach kierunkowych w autobusach obok nowych numerów.

Pasażerowie na temat autobusów:
Niedawno autobusy w Amsterdamie to był skandal, bo były zmyt małe na linie, które obsługiwały. Teraz jest dużo lepiej i nawet mój szef, dawniej właściciel luksusowego Mercedesa, teraz używa autobusu by dojechać do swojej firmy!

Tramwaje:
SPIS LINII
1 Koninklijk Huis - Main Station
Tabor: Swiss Standard Tram BE 4/4
2 Bloem - Stromsteeg (Metro 1,4)
Tabor: KH+M+M
3 okólna wokół centrum miasta
Tabor: KH+M
4 Halfweg (Metro 3) - Main Station
Tabor: KH+M
5 Rokin - Kerk
Tabor: Gothaer Waggonfabrik T1 (linia zabytkowa)
6 Kloweniersburgwal (Metro 5) - Koninklijk Huis
Tabor: Swiss Standard Tram BE 4/4

Pasażerowie na temat tramwajów:
W 1949 cieszyłem się, gdyż dostałem wreszcie bezpośrednie połączenie mojego domu z miejscem pracy. Co z tego, skoro tramwaj jest zawsze tak zatłoczony, że nie można do niego wsiąść.

Metro:
SPIS LINII
M1 Rietland - Quellijn
Tabor: 1935 Stock
M2 Noordkaper - Schiphol
Tabor: 1935 Stock
M3 Diemen - Schiphol
Tabor: Berlin U-Bahn A-1
M4 Buiksloter - Oosterpark
Tabor: 1935 Stock
M5 Stoutenburg - Stoutenburg (linia okólna południowo - centralna)
Tabor: Berlin U-Bahn A-1

Pasażerowie na temat metra:
Dzięki metrze nawet mieszkaniec odległego Rietland może znaleźć pracę na drugim końcu Amsterdamu! Dziękuję firmie za świetne metro!

Produkcja kriskolo2013 2015 (R)
mati8261
Użytkownik
Dołączył: 22 marca 2012
Skąd: Poznań
Ulubiony pojazd: KTM 8 i inne rosyjskie tramy
Stary post 15 maja 2015 21:09
MTE Helsinki nr. 2 rok 1990

W komunikacji miejskiej dużo się pozminieniało. Wycofano wszystkie starsze autobusy marki MAN i Mercedes Benz, na rzecz nowszych autobusów też tych samych marek, ale na helsińskie ulice wyjechało sporo nowych autobusów węgierskiego producenta Ikarus. Powstałą też nowa trasa tramwajowa do osiedla Kontulantie, gdzie powstał nowy węzeł komunikacyjny. Na tej trasie kursują wyłącznie tramwaje dwukierunkowe z powodu braku pętli. Została też uruchomiona nowa linia tramwajowa nr. 9 oraz na liniach 2, 5, 6, 7, 8, 9 kursują wyłącznie wagony przegubowe. Zostałą też utworzona nowa linia tramwaju wodnego oraz kilka linii autobusowych.
Przez 10 lat firma MTE wyszła z zadłużenia i teraz na pewno nie upadnie i nie nastąpią żadne ograniczenia i cięcia kursów i wypłat, ale i podwyżki biletów. Z czego powinni cieszyć się pasażerowie. Teraz zostanie przedstawiony spis wszytkich linii oraz tabor jaki na nich jeździ.

LINIE TRAMWAJOWE:
1MetroTram: Dworzec Centralny - Kombinat ( 6 składów KTM 8 )
2MetroTram:Stadion Miejski - Kanavakatu ( 5 LVS 89 )
3: Kaisaniemi - Biblioteka Prom ( 4 składy KTM 5)
4MetroTram: Uniwersytet - Szpital Miejski nr 2 ( 5 składów KTM 5)
5: Kaisaniemi - Karamzininkatu ( 2 LVS 86 )
6: Kontulantie - Stadion Miejski ( 6 Tatr KT8D5)
7: Kanavakatu - Ehrenstromintie ( 2 LVS 86 )
8: Ehrenstromintie - Biblioteka Prom ( 4 LVS 86)
9: Kombinat ? Kontulantie ( 7 Tatr KT8D5)

LINIE AUTOBUSOWE:
1: Tamminimentie - Szpital Miejski nr.1 (LINIA OKRĘŻNA) ( 2 MANy SL202 )
2: Ratusz - Puistokatu (LINIA OKRĘŻNA) ( 2 MANy SG242, 1 Ikarus 435)
3: Szpital Miejski nr.1 - Remiza (LINIA OKRĘŻNA) ( 1 MAM SG242)
4: Helsiński Port Przeładunkowy - Hakaniemi Metro (LINIA OKRĘŻNA) ( 2 MB O405 )
5: Toolonlahti - Cyrk (4 Iakrusy 435)
6: Remiza Metro - Cyrk ( LINIA OKRĘŻNA) (Ikarus 435, 2 Ikarusy 280.64)
7: Stadion Miejski - Seurasaarante (LINIA OKRĘŻNA) (2 MANy SL202)
8: Lotnisko Międzynarodowe - Pasila ( 2 MANy SG242, 2 MB O405G)
9: Kumpula Metro - Leinikkitie ( 2 MANy SG242)
10: Hameenlinnanvagla - Dzielnica Biurowa ( 2 MB O405)
11: Pelottomanpolku ? Poppelitie ( 1 MAN SL202, Ikarus 263.10)
12: Laakso - Kannettie ( 1 MAN SL202, 1 MB O405)
13: Postipuuntie - Myyrmaki ( 1 MAN SL202, 1 MB O405, 1 MB O407)
14: Lansivayla ? Lauttasaari Prom ( 2 MAN SL202)
15: Kulosaarentie Prom ? Gospodarstwa Rolne ( 2 Ikarusy 415)
16: Kulosaarentie Prom ? Baza Wojskowa ( 2 Ikarusy 415)
17: Kontulantie ? Tapanila ( 2 MANy SL202, 1 MB O405)
18: Kontulantie ? Tapanila ( 2 MANy SL202, 1 Ikarus 263.10)
19: Kontulantie ( Linia okrężna, osiedlowa), ( 1 Ikarus 415, 1 MB O405)
20: Lotnisko Międzynarodowe ? Veturitie ( 4 MB O405G)
21: Hakaniemi Metro ? Katedra ( 3 MANy SL202)

LINIA METRA:
M1: Kumpula - Hakaniemi ( 5 składów Brghton Roller 72)

LINIE TRAMWAJU WODNEGO:
F1: Lauttasaari - Biblioteka ( 1 statek Ciapada Lontra)
F2: Kaisaniemi - Kulosaarentie ( 1 statek Ciapada Lontra)

PLANY:
- Dalszy rozwój komunikacji
- Ciągła modernizacja taboru
- Wydłużenie metra do Lotniska Międzynarodowego
kriskolo2013
Użytkownik
Dołączył: 20 grudnia 2013
Skąd: Wrocław
Ulubiony pojazd: Każdy stary :P
Stary post 28 czerwca 2015 10:19
Pasażer SCC nr 1
24 VI 1923


Sheffield to trudne miasto, gdy tworzymy komunikację. Do 1920 roku jedynym środkiem transportu były drogie i powolne dorożki konne. Teraz, gdy oddano do dyspozycji tańsze i szybsze tramwaje i autobusy, ludzie masowo zaczęli z nich korzystać, przez co komunikacja przestała zachwycać jak na początku, a stała się przykrym codziennym rytuałem.

Zatłoczone = wszystkie linie:

TRAMWAJE

1 Hillsbrough Stadium - Furnival Gt. - Arundal Gt. - Eyre St. - St. Mary's Gt. - Bramall Stadium

2 Sheffield University - Cumberland St. - Sheaf St. - Centre Tram Way - Sheaf St. - Station Rd. - Midland Station

3 Sheffield University - Cumberland St. - Debbienams Tram Way - Furnival Gt. - Pinstone St. - Bridge St. - Cathedral

4 Industrial Area - Penistone Rd. - Chemical Rd. - Derek Doodley Way - Barker's Pool - Bridge St. - Arundal Gt. - Eyre St. - Sheaf St. - Centre Tram Way - Green Tram Way - Greenpool
Najdłuższa linia w mieście

Tabor: Ringhoffer DSM (silnikowy) + 2 TC (doczepne) x8 (po 2 składy na każdą linię)
a więc 8x Ringhoffer DSM
16x TC

AUTOBUSY

102 Sheaf Square - Sheaf St. - Park Hill Rd. - Sheaf St. - Station Rd. - Midland Station

106 Hillsbrough Stadium - Divison St. - Devonshire Rd. - Charter Row - Hanover Way - Lane Top Rd. - Village Rd. - Clarkhouse Rd. - Clarkhouse Hospital

Tabor: Ikarus 20 4x (po 2 na każdą linię)

Średnia ocena firmy: 3,2
Ashleigh Phillips, mieszkanka osiedla Clarkhouse:
Zazwyczaj 106 się nie spóźnia, to dobrze, bo mogę nim szybko dojechać do aż dwóch pętli tramwajowych i dojechać niemal wszędzie tramwajem. Akurat! 106 oraz tramwaje 1-3 są zatłoczone niemal codziennie! Ta komunikacja to skandal, zwłaszcza dla osoby, która nie ma wystarczającej ilości gotówki by kupić sobie samochód.

Produkcja kriskolo2013 2015 (R)
SCC is a trademark made by kriskolo2013 and it's (R) by kriskolo2013
kriskolo2013
Użytkownik
Dołączył: 20 grudnia 2013
Skąd: Wrocław
Ulubiony pojazd: Każdy stary :P
Stary post 10 lipca 2015 19:06
co jest? czemu nikt nie publikuje gazet? wrzuciłem to żeby pobudzić temat, ale nikt nie jest skory do tego. szkoda, jest to temat z 3 - letnią, czteroczęściową tradycją
autobusik
Użytkownik
Dołączył: 14 marca 2013
Skąd: Kraków
Ulubiony pojazd: krakowskie autobusy i tramwaje
Stary post 11 lipca 2015 11:09
Wielki COMEBACK

Wienna Comunication Zetung nr 4:
październik 1954


POWRÓT:
Z przyczyn technicznych, gazetka nie była publikowana przez ostatnie 10 lat. Teraz jednak możemy z dumą wydać kolejny numer.

LIKWIDACJA METRA:
Na początku zeszłego roku, przeprowadzono testy, podczas których badano, ile pasażerów podróżuje daną linią. Okazuje się, że najbardziej obleganą linią, jest linia autobusowa 5A kursująca z Westbahnhof do Industriestraße. Metro jednak przewoziło zbyt mało pasażerów, a jego utrzymanie było zbyt wysokie. 14 lipca 1954 r., ostatni wagon metra wyjechał na swój ostatni kurs.

DOJAZD DO SIMMERING:
Na początku tego roku, rozpoczęła się budowa nowej strefy hutniczej - Simmering. Gdy tylko otworzono nową fabrykę, nasza firma przedłużyła linię autobusową 3A do pętli przy Simmeringbahnhof.

Następny numer gazetki już w przyszłym tygodniu
kriskolo2013
Użytkownik
Dołączył: 20 grudnia 2013
Skąd: Wrocław
Ulubiony pojazd: Każdy stary :P
Stary post 28 sierpnia 2015 23:18
Odgrzewam kotleta, bo jest co pisać.
Pasażer KSA Alphaville nr 1 - 28 VIII 2015

Dziwna sytuacja:
Alphaville to spore miasto, a mimo to dopiero dziś oficjalnie rozpoczęto przewóz pasażerów w tym mieście. Wszystkim opiekuje się Komunikacyjna Spółka Akcyjna.

Linie:
1 (tramlinia) Mały Paszów - Bronek Fałęcki, obsługiwana przez zajezdnię T1 Pogórze - Łagiewnice
2 (tramlinia) Plesniów - Mistrzykowice, obsługiwana przez zajezdnię T2 Dworzec PKS
101 (xxx to buslinie) Zajezdnia A1 - Korodzka Górka, obsługiwana przez zajezdnię A1 Pogórze - Łagiewnice
102 Bronek Fałęcki - Os. Piastów, obsługiwana przez zajezdnię A2 Bronek Fałęcki
103 Zajezdnia A1 - Os. Piastów, obsługiwana przez ta samą zajezdnie co 101
Tabor:
Zajezdnia A1
2x Ikarus 280.74NE
2x Solaris Urbino 18 MetroStyle
Zajezdnia A2
2x MB O530GL CapaCity
1x MAN Lion's City DD
Zajezdnia T1
2x Tatra KT4Dt-M
2x Siemens Combino
Zajezdnia T2
4x Skoda 16T
2x Pesa 120Na

MPA chce sukcesywnie rozwijać komunikację. W planach jest wybudowanie tras do Pokocimia, Bieńczyków i Dużego Paszowa

Produkcja kriskolo2013 2015 (R)
kriskolo2013
Użytkownik
Dołączył: 20 grudnia 2013
Skąd: Wrocław
Ulubiony pojazd: Każdy stary :P
Stary post 28 sierpnia 2015 23:18
Pasażer KSA Alphaville nr 2 - 31 VIII 2015

Poważne problemy z ilością pasażerów:
Zatłoczenie autobusów to problem, z którym trzeba walczyć. Niestety jakkolwiek próbujemy to robić, pasażerów jest więcej i więcej. Co prawda daje to większy zysk ze sprzedaży biletów, ale także niezadowolonych pasażerów upchanych w pojeździe. Największe problemy odnotowano na liniach 2,3,103,702. Część z tych tras jest nowa i wspomnimy o nich w dalszej części gazetki. Problem tłoku dotyczy jednak wszystkich linii. Następstwem jest zwiększanie częstotliwości (na liniach 2 i 3 tramwaje jeżdżą już co 55 minut) i zakup dużych partii wielkopojemnych Pes 120Na.

Lepsze informacje:
Niedawno stworzyliśmy 2 nowe linie tramwajowe
3 Pokocim - Krzesłowice, obsługiwany przez zaj. T2 Dworzec PKS
4 Krudwany - Bronek Fałęcki

Kontrola sanepidu... znaczy Wydziału Dróg i Transportu przy Urzędzie Miasta Alphaville:
WDiTpUMA przeprowadził 29 VIII 2015 kontrolę nowopowstałej sieci. Zakończyła się ona pomyślnie, z jednym tylko zastrzeżeniem: pojazdy zjeżdżające do zajezdnii musza być w dobrym stanie (50% i więcej). Pojazdami, które kończyły z niższym stanem, były tramwaje na linii 2. W związku z tym linię 2 skrócono z Pleśniowa do Koparkowni. Na trasie Koparkownia - Plesniów uruchomiono linię zastępczą 702. Ilość pasażerów korzystających z tej trasy przerosła najśmiejsze oczekiwania KSA. Torowisko zostało, gdyż pojedzie po nim jedna z planowanych linii tramwajowych.

Plany:
Nowa linia tramwajowa 5 o trasie Pleśniów - Zajezdnia T1 Pogórze - Łagiewnice. Jeśli starczy pieniędzy, to KSA stworzy też linię 6, która będzie kursować pomiędzy Małym Paszowem a Mistrzykowicami. Najpewniejszą inwestycją jest powstanie linii autobusowej 110, która będzie kursować między Bronkiem Fałęckim a Dworcem PKS przez osiedla Czerwone Kotary i Brygadki.

Przetarg:
Miasteczko Świnica na północ od Alphaville ogłosiło przetarg na otwarcie komunikacji miejskiej w miescie. W warunkach przetargu jest zaznaczone stworzenie transportu autobusowego lub trolejbusowego na terenie miasta i poprowadzenie linii tramwaju metropolitarnego lub metra łączącej Świnicę z większym miastem (np. Alphaville). MPA za stosunkowo niską opłatą wybierze tą najdroższą opcję (trolejbusy i metro), podczas gdy wiele innych firm biorących udział w przetargu oferuje tańsze w budowie usługi po wyższych cenach. Czy to oznacza, że nasza firma ma wygraną w kieszni? Zobaczymy.

Ocena i Głos Pasażera:
Średnia ocena firmy: 5,0
Pytamy Agnieszkę Kwaśniewską, pracownika fizycznego mieszkającego na Plesniowie:
Po znamiach komunikacja na plesniowie to skandal! Zamiast dużych, klimatyzowanych i wygodnych tramwajów kursujących co godzinę, mamy wiecznie zatłoczony autobus co dwie. Czekam z niecierpliwością na powrót tramwajów na nasze osiedle.

Produkcja kriskolo2013 2015 (R)
kriskolo2013
Użytkownik
Dołączył: 20 grudnia 2013
Skąd: Wrocław
Ulubiony pojazd: Każdy stary :P
Stary post 28 sierpnia 2015 23:18
Pasażer KSA Alphaville nr 3 - 1 IX 2015

Więcej linii... i większe zatłoczenie:
KSA tworzy więcej nowych linii, niż przewidywano:
5 Dworzec PKS - Plesniów, obsługa przez zaj. T3 Starewiśle, podobnie jak 4
6 Rakowiec - Mistrzykowice, obsługa przez zaj. T1 Pogórze - Łagiewnice. Początkowo jeździła do Małego Paszowa, ale okazała się za długa. Linia jeździ dość okrężnie obok drapaczy chmur Petronas Towers, co zapewnia jej pasażerów.
108 Pleśniów - Pokocim, obsługa przez zaj. A3 Pleśniów
110 Bronek Fałęcki - Dworzec PKS przez Czerwone Kotary i Brygidki, obsługa przez zaj. A2 Bronek Fałęcki
702 ZLIKWIDOWANA

Teraz najbardziej zatłoczonymi liniami w mieście są 1,5 i 6. Sukcesywnie jest zwiększana ich częstotliwość w celu dorównania masom pasażerskim. Następstwem są zakupy kolejnych partii Pes 120Na.

Zwycięstwo!:
Udało się! KSA będzie świadczyć przewozy komunikacyjne także w Świnicy! Póki co zbieramy pieniądze na zakup taboru. Skorzystamy z usług firm Solaris oraz Marcopolo. Wstępnie ustalono trasy pierwszych dwóch linii: 801 Zarzecze - Os. Starszych i 802 Świnicka Kolonia - Os. Słowiańskie. Przy pętli Zarzecze zostanie zbudowana prawdopodobnie stacja metra.

Problemy z zajezdnią T2:
Linie, które obsługuje ta zajezdnia (2,3) wymagają częstego kursowania (40 minut) i wielkopojemnego taboru, ale z jakiegoś niewiadomego powodu czasami tych wozów wyjeżdża za dużo na trasę. Następstwem sa tworzące się "dziury", spóźniające się pojazdy i zjeżdżające do zajezdni w zbyt złym stanie (49% i >). Możliwe iż roblem dotyczy tłoku wewnątrz dworca. Planujemy więc przenieść pętlę tramlinii 5, tylko nie wiemy gdzie. Prawdopodobnie na Pl. Południowy lub nawet Bronek Fałęcki (chyba że trasa będzie za długa).

Plany:
Więcej komunikacji do Petronas Towers - obecnie nowa linia 7 jest w projekcie. Wstępnie ustalono jesj trasę: Petronas Towers - Krzesłowice. Trasę obsługiwałaby wtedy zajezdnia T3.
Nowa linia autobusowa 117 jeżdżąca między Bronkiem Fałęckim a Pl. Wschodnim, kręcąca się po południowo - wschodnich osiedlach domków jednorodzinnych.
Nowa linia autobusowa 105, wewnętrzna Małego Paszowa.
No i oczywiście komuniakcja w Świnicy.

Ocena i Głos Pasażera:
Średnia ocena firmy: 5,9
Pytamy Marię Lewandowską, uczennicę mieszkającą na Małym Paszowie:
Komunikacja miejska jest świetna. Zamiast płacić za drogie paliwo moge szybko i wygodnie przemieszczać się między uniwersytetem a akademikiem. Niestety, najlepszy klub nocny w okolicy znajduje się w Świnicy, gdzie żadna komunikacja nie dojeżdża. Miasto nie ma też żadnych własnych linii. Proponuję coś z tym zrobić, bo koleżanki mają już dosyć podwożenia mnie.

Produkcja kriskolo2013 2015 (R)
kriskolo2013
Użytkownik
Dołączył: 20 grudnia 2013
Skąd: Wrocław
Ulubiony pojazd: Każdy stary :P
Stary post 28 sierpnia 2015 23:18
[del]
kriskolo2013
Użytkownik
Dołączył: 20 grudnia 2013
Skąd: Wrocław
Ulubiony pojazd: Każdy stary :P
Stary post 5 września 2015 12:41
Pasażer KSA Alphaville nr 4 - 5 IX 2015

Zatłoczenie znika:
Dzięki sukcesywnym zwiększaniu częstotliwości i zakupom kolejnych partii Pes 120Na, a w przypadku autobusów Mercedesów O530GL CapaCity i MANów Lion's City DD nareszcie sytuacja wróciła do normy. Z 30-40 pojazdów zatłoczonych na raz ilość zmniejszyła się do 5-10, co znajduje się w granicach normy.

Nowe linie:
A (metro) Domestos - Świnica - Alphaville Krudwany, obsługa przez zajezdnię M1 Domestos
100 wewnętrzna Małego Paszowa, obsługiwana przez zajezdnię A4 Mały Paszów
801 Zarzecze - Os. Starszych, obsługa przez zajezdnię R1 Świnica Łukasińskiego. Jeździ do stacji metra na Zarzeczu, przez co jest zatłoczona.

Trolejbusy w Świnicy:
Jak widać po planach komunikacyjnych, udało się zrobić aż nadto, i za mało. Tak samo w Świnicy, zamiast stworzyć 2 linie trolejbusowe, uruchomiono jedną oraz linię metra do Alphaville. Priorytetem będzie więc utworzenie linii 802, kursującej po trasie podanej w poprzednim numerze gazetki. Początkowo planowaliśmy zakup na linię trolejbusów Solaris Trollino 18 i Marcopolo Tollino T, ale ze względu na zainteresowanie linią, połączone z budową metra, musieliśmy zrezygnować z Solarisów i postawić wyłącznie na trolejbusy trójczłonowe. KSA Alphaville było pierwszym odbiorcą tych trolejbusów. Marcopolo określa je jako prototypy, ale jak na wersję niefinalną sprawują się bardzo dobrze. Mieszańcom nie podobało się równiez planu kolejnej tramlinii do Petronas Towers, ale na to będą musieli poczekać ze względu na średnie zainteresowanie trasą.

Ocena i Głos Pasażera:
Średnia ocena firmy: 6,5
Wypowiada się Monika Pleban, mieszkanka Domestosu:
Dziękujemy za transport z prawdziwego zdarzenia. Nie możemy uwierzyć, że zamiast drogich i powolnych PKSów będziemy mieli szybkie metro.

Produkcja kriskolo2013 2015 (R)
Strona Główna >> Offtopic >> Tygodniki Komunikacji Miejskiej [PASAŻER] cz.4 (od 14 IX 2014)

Zaloguj się lub zarejestruj by dodać nowy post!

NEWSY
Premiera CSL już 10 marca
Premiera gry już niespełna za 2 tygodnie. Do wyboru są dwie edycje: standardowa lub delux.
Cities: Skylines zapowiedziane
W dniu wczorajszym na targach Gamescom 2014 Paradox Interactive ujawnił nową produkcję Cities: Skylines.
15 sierpnia
Cities In Motion 2: European Vehicle Pack DLC
Po długim czasie oczekiwania doczekaliśmy sie kolejnego DLC. Tym razem będzie to 5 pojazdów europejski w skłąd których wchodzą 2 autobusy, tramwaj i 2 składy metra.
Players Choice Vehicle Pack - premiera 17.06.2014
Players Choice Vehicle Pack to DLC do Cities In Motion 2, zawierające pięć nowych środków transportu, wybranych przez graczy drogą głosowania. Rozszerzenie zawiera: tramwaj Tatra 4m, pociąg metra Capi
12 czerwca
Premiera DLC Cities in Motion 2: European Cities. Przecena na CIM1 & CIM2 wraz z dodatkami
Dziś debiutuje nowe rozszerzenie do Cities in Motion 2 zatytułowane European Cities. Z tej okazji przeceniamy \\\"jedynkę\\\" i \\\"dwójkę\\\" oraz wybrane DLC ? wszystkie gry objęte ofertą są dostępn
ARTYKUŁY
e-SimCity.pl - polski fansite serii Sim City! EuroTruck-SIM.pl - polski fansite Euro Truck Simulator 2
SONDA
Czy kupiłeś/kupisz drugą część Cities in Motion?
Tak, kupiłem/kupię od razu w chwili premiery 45%
Tak, planuję niebawem kupić 16%
Kupię, gdy nieco stanieje 16%
Nie zamierzam, ukradłem piracką wersję 11%
W ogóle nie zamierzam grać w CiM2 13%
Łącznie głosów 235
Zaloguj się lub zarejestruj, by oddać głos
© 2011-2012 Cities-in-Motion.pl gfx by LESZ3u