Nick:
Hasło:
FORUM
Strona Główna >> Mody >> Time Slow Down Mod 1.0
Mackai
Użytkownik
Dołączył: 17 lipca 2011
Stary post 17 lipca 2011 18:06
Witam. Znalazłem świetny jak dla mnie mod zmieniający prędkość gry z 8,64 sekundy na jeden dzień na 24 lub 60 sekund na dzień.

Time Slow Down Mod 1.1
http://www.cimexchange.com/index.php?/files/file/143-time-slow-down-mod/


Korzystam, jestem zachwycony, mam tylko jeden problem. Gdy rozpoczynam nową grę (czy wczytuję savea), to rzeczywiście dzień trwa 24 sekundy. Jednak, gdy zapauzuję, albo przyśpieszę i wrócę do normalnej prędkości, to już jest po staremu - 8,64 sekundy na dzień.
Może ktoś mi pomóc rozszyfrować, co jest nie tak? Dodam, że z wywalonymi wszystkimi innymi modami, pozostawionym tylko tym, również mam ten błąd. Wersja gry 1.19.
Daniel0794
Użytkownik
Dołączył: 15 lipca 2011
Stary post 17 lipca 2011 22:30
Wiesz, co, że u mnie ten mod działał na początku. Fajnie było bo mój przychód wynosil czasem ok. 60 000 $ za jeden srodek transportu. a tak normalnie bez wciskania F1 raz na jakis czas to nie da sie utrzymac Juz po prostu przestałem zwracac uwage, ale u mnei tez takie cos wystapilo
Daniel0794
Użytkownik
Dołączył: 15 lipca 2011
Stary post 18 lipca 2011 18:27
Zgadzam się z Tobą, zwrocilem uwage teraz na to w trakcie gry. Jak robisz cos z czasem (spowlaniasz, przyspieszasz )to juz zaburza dzialanie ten mod
Mackai
Użytkownik
Dołączył: 17 lipca 2011
Stary post 19 lipca 2011 19:44
No właśnie. Próbowałem przeanalizować plik metro/scripts/engine.script (który modem jest) i nie znalazłem nic, co byłoby za to "nietrzymanie" czasu odpowiedzialne.

Zmieniając XX w linijce (z domyślnego "0")

with (MAIN.$sceneClock = $sceneClock = clock($time, $date)) {
.speed = XX.0;
}

można włączyć cykl dnia (dzień - noc) w danej prędkości.

W XXXX w linijkach

with (MAIN.$mainClock = $mainClock = clock($time, $date)) {
.speed = XXXX.0;
.paused = true;
}

zawarta jest prędkość (3600 to 24 sekundy). Tylko czemu ta wybrana przez nas prędkość działa do pierwszego zapauzowania/przyspieszenia?

Próbowałem znaleźć jakąś dokumentację do tego pliku, ale mi się to nie udało, a żadne intuicyjne działania nie pomogły...
Daniel0794
Użytkownik
Dołączył: 15 lipca 2011
Stary post 24 lipca 2011 13:34
tzn powiem Ci ze mi nie zależy na tym zeby to sie walilo, po prostu wchodze i gram. A przyspieszenie gry naprawde nie daje duzego turbo. ;/
krakus98
Użytkownik
Dołączył: 13 lipca 2011
Stary post 26 lipca 2011 13:55
stary i właśnie tego szukałem. mi nie zależy na powiększaniu pojemności autobusów i innych ale własnie na tym aby czas leciał wolniej, bo to jest bez sensu że jeden autobus jedzie całą trase w miesiąc przez co zyski można o kant d**y roztrzaskać. bardzo by mi zależało jakbyś doszedł do tego jak to naprawić.
jeszcze nie zainstalowałem tego moda ale dziś sie zapewne w to pobawie.
@daniel0794 piszesz że przyspieszenie nie daje dużego turbo. jak to nie? czasem jest tak że tworzysz linie no i niestety musisz nic tylko poczekać na zyski, ale to wymaga czasu, więc sobie przyspieszasz i od razu pieniążki na konto przychodzą, dla mnie przyspieszenie dużo daje bardzo
Mackai
Użytkownik
Dołączył: 17 lipca 2011
Stary post 26 lipca 2011 18:55
Myślę ciągle nad tym, już przerobiłem pół tego pliku engine.script na zupełnie inny i do wielu rzeczy doszedłem, ale jak to unormalizować to już nie. Nie wiem, co może powodować ten błąd, że gra wraca do oryginalnego tempa po przyspieszeniu lub pauzie...
Gram na 1.19, może spróbowałby jeszcze na 1.20...
krakus98
Użytkownik
Dołączył: 13 lipca 2011
Stary post 26 lipca 2011 23:19
a gdzie sprawdzić jaką wersje gry mam ? czy to chodzi o wersje patcha ?
a jak sie już bawicie w tym pliku, to gdzieś gdzie są dane zmodyfikowanego czasu, to może są też i osobno dane czasu przyspieszonego i spauzowanego i wtedy to też jakoś odpowiednio zmodyfikować ? tak tylko na logike coś proponuje bo sie nie znam
a i jeszcze jedno, bo próbowałem kilku sposobów aby gdzieś ten plik wrzucić i nie wiem gdzie. napiszcie prosze ścieżkę docelową tych plików od czasu !
________
grrrrr bd edytowac ten post milion razy, ale musze mieć wszystko dopracowane.
ca najważniejsze: UDAŁO mi sie wkońcu po 3 h walki i czytania wszyskich postów na tym forum jak odpaliłem mape z modem 60 sek, to dzień trwał u mnie 1,5 minuty (może przez to że odpaliłem na mapie zrobionej przez kogoś, a może poprostu tak), bo np czas normalny leci mi 12 sekund a nie 8 i chyba na oryginalnej mapie też (nie pamiętam). no i oczywiście szkoda że po pauza/szybciej czas wraca do normy.
chłopaki BŁAGAM spróbujcie to naprawić, tak wdzięczny byłbym.
no i teraz to gra mnie naprawde wciągnie
Mackai
Użytkownik
Dołączył: 17 lipca 2011
Stary post 27 lipca 2011 15:59
Chodzi o wersje gry (patcha, którego ostatniego zainstalowałeś). Zainstalowałem tego 1.0.20 i sprawdzę jak to wygląda. Właśnie, że za ten czas odpowiedzialna jest tylko jedna linijka:

with (MAIN.$mainClock = $mainClock = clock($time, $date)) {
.speed = XXXX.0;
.paused = true;
}

gdzie to XXXX ustawione jako 3600 daje 24 sekundy na dzień. Wartości domyślnej nie pamiętam, jest większa (zależność im mniej, tym wolniej, im więcej, tym szybciej).
I tyle, może jestem ślepy, może spróbuj i Ty otworzyć ten plik jakimś Notepad++ albo zwykłym Notatnikiem i rozkminić, co może być nie tak, co odpowiada za powrót oryginalnego czasu po przyśpieszeniu/zapauzowaniu, bo ja już wymiękam, ani nie jestem programistą, ani nie znam budowy tego pliku, w życiu żadnego moda nie zrobiłem, ani nigdzie nie widzę dokumentacji...
krakus98
Użytkownik
Dołączył: 13 lipca 2011
Stary post 28 lipca 2011 12:38
a nie wiesz też w jakim to języku jest chociaż ? skończyłem technikum informatyczne ale nic z tego nie wyniosłem, za to pozostały mi znajomości w świecie dobrych informatyków to zagadam z kolegą może coś pokombinujemy wspólnie. bo z czasem 60 sek (u mnie 90 nawet wychodzi), gra się świetnie, tylko brakuje mi tego przyspieszenia czasu, czasem musze czekać 30 minut aż budżet wejdzie na + dzięki zyskom
ja mam te wersje 1.0.19 chyba
krakus98
Użytkownik
Dołączył: 13 lipca 2011
Stary post 28 lipca 2011 15:39
mackai
póki co patrzyłem po plikach jakie informacje w sobie zawierają i w pliku "main" znalazłem taką frazę:
$playTimeClock = clock(MAIN.$score.$playTime, MAIN.$score.$playDate);
$playTimeClock.paused = true;
event $playTimeClock.onHour:) {
if (.date != 0 || .time >= 10800000) MAIN.$achievement.unlock(33);
if (.date != 0 || .time >= 72000000) MAIN.$achievement.unlock(32);
saveScore();
wieczorem zaczne patrzeć do czego służy ale póki co to chciałem Cie o niej poinformować. byanjmniej wygląda podejrzanie
krakus98
Użytkownik
Dołączył: 13 lipca 2011
Stary post 29 lipca 2011 10:00
jednak co informatyk to informatyk, 10 minut mu zajęło dojście do tego
____________________________________________
a więc tak, podam na swoim przykładzie bo ja wole grac na 60 sekund:

...metroscriptsengine.scritp
with (MAIN.$mainClock = $mainClock = clock($time, $date)) {
.speed = 1440.0;
.paused = true;
}

to już wiadomo. teraz druga sprawa

...metrouiminimapminimap.script
i tutaj musisz znaleźć taki ciąg w połowie pliku

$buttonNames = ["pause", "play", "fast", "faster"];
$gameSpeeds = [0.0, 1.0, 4.0, 10.0];

to jest rodzaj przyspieszenia gry, ja osobiście zmieniłem na proporcjonalnie do szybkości jazdy pojazdów i dałem odpowiednio 0, 1, 2, 4 bo nie wydaje mi sie żeby na max pojazdy jeździły 10 razy szybciej ale raczej tylko 4 ewentualnie 5 razy szybciej !!

17 linijek niżej masz:

MAIN.$mainClock.speed = $gameSpeed * 10000.0;

i to jest ta cholerna linijka odpowiadająca za powrót starych ustawień. za 10000 podmieniamy naszą wartość z pliku engine.scritp, czyli u mnie 1440.
zapisujemy
i bawimy sie

dla tych co sie nie chcą bawić gotowe pliki na
http://www.megaupload.com/?d=DV1F52K6
Mackai
Użytkownik
Dołączył: 17 lipca 2011
Stary post 30 lipca 2011 11:57
Co Informatyk, to Informatyk! Dziękujemy ślicznie, dzięki krakus98! Nie potrafił autor moda, rozkminił kto inny.
Dzięki!
Ian
Użytkownik
Dołączył: 18 maja 2011
Skąd: Stargard
Ulubiony pojazd: Freightbus
Stary post 11 sierpnia 2011 19:59
Elegancko! Ja zmieniłem wartości w/w na 5500.0 i dzień trwa około 16 sec. (jak dla mnie bardzo dobrze).

Krakus pobrałem z Twojego linku plik rar i jest tam jeden błąd. Otóż masz złą nazwę katalogu jest *\metro\scritps\ a powinno być *\metro\scripts\.
krakus98
Użytkownik
Dołączył: 13 lipca 2011
Stary post 16 sierpnia 2011 11:58
patrz być może tak jest. myślałem, że i tak wszyscy podmieniają sam plik końcowy więc nie przywiązywałem do tego uwagi
MatMn
Użytkownik
Dołączył: 21 czerwca 2011
Stary post 3 września 2011 17:23
na trochę ponad 30 s. to jaka może być wartość ?
piotr1990
Użytkownik
Dołączył: 22 września 2011
Stary post 22 września 2011 22:56
ten mod nie działa. Mam to gdzieś skopiować czy podmienić za coś? dokładną lokalizacje proszę
was38
Administrator
Dołączył: 18 marca 2011
Wiek: 33
Skąd: Warszawa
Ulubiony pojazd: pesa 120na
Stary post 22 września 2011 23:19
Najpierw musisz mieć rozpakowany plik metro.gs
piotr1990
Użytkownik
Dołączył: 22 września 2011
Stary post 22 września 2011 23:36
gdzie on się znajduje?
piotr1990
Użytkownik
Dołączył: 22 września 2011
Stary post 23 września 2011 23:04
ten mod wogóle nie działa
piotr1990
Użytkownik
Dołączył: 22 września 2011
Stary post 23 września 2011 23:19
jak to zainstalować?
piotrekmkm
Użytkownik
Dołączył: 12 maja 2011
Wiek: 27
Skąd: Katowice
Ulubiony pojazd: MAN NL273 Lion\'s City
Stary post 24 września 2011 18:27
Tak jak pisał was38 musisz rozpakować plik metro.gs, który jest w folderze z grą, możesz to zrobić programem GSFileViewer1.8 który można pobrać z tej strony. Następnie z pobranego pliku kopiujesz folder metro i wrzucasz do folderu z grą i scalasz z rozpakowanym wcześniej plikiem metro.gs
piotr1990
Użytkownik
Dołączył: 22 września 2011
Stary post 24 września 2011 19:06
a jak to scalić?
piotr1990
Użytkownik
Dołączył: 22 września 2011
Stary post 24 września 2011 19:21
jak prubuje scalać to jakies durne bledy mi wyskakujuą
piotr1990
Użytkownik
Dołączył: 22 września 2011
Stary post 24 września 2011 19:29
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/dbb9998b37fd7d40.html
Takie gówno się wyświetla
piotrekmkm
Użytkownik
Dołączył: 12 maja 2011
Wiek: 27
Skąd: Katowice
Ulubiony pojazd: MAN NL273 Lion\'s City
Stary post 24 września 2011 21:00
Nie musisz tego scalać, rozpakowany plik zostaw w folderze z grą (byle tylko wypakowane pliki były w folderze o nazwie metro)
piotr1990
Użytkownik
Dołączył: 22 września 2011
Stary post 24 września 2011 21:04
wypakowałem tam i mod nie działa
was38
Administrator
Dołączył: 18 marca 2011
Wiek: 33
Skąd: Warszawa
Ulubiony pojazd: pesa 120na
Stary post 24 września 2011 21:39
piotr1990 nie chodzi o scalanie do pliki *.gs tylko scalenie folderów.

Wybierasz jedną z 4 opcji moda i przenosisz folder metro do głównego katalogu gdzie masz zainstalowaną grę. Wyskoczy komunikat czy scalić folder - klikasz na tak. Następnie pojawi się komunikat o podmianie plików, klikasz tak. (oczywiście wcześniej radzę zrobić backup folderów scritps i ui, dla swojego bezpieczeństwa gdyby mod Ci się nie spodobał). Gotowe
piotr1990
Użytkownik
Dołączył: 22 września 2011
Stary post 24 września 2011 22:44
jak scalić foldery? w sensie skopiować zawartość folderu metro do folderu metro w glównym katalogu z grą? bo ja jż mam ten folder metro
piotr1990
Użytkownik
Dołączył: 22 września 2011
Stary post 24 września 2011 22:48
jesli o to chodzi to prubowałem i mod dalej nie działa
Skowoo
Użytkownik
Dołączył: 13 lipca 2012
Stary post 13 lipca 2012 22:25
Wybaczcie odkop, ale linki wygasły a ja nie mam zielonego pojęcia o czym piszą informatycy powyżej, więc mógłby ktoś wstawić ponownie tego moda dla laików?
was38
Administrator
Dołączył: 18 marca 2011
Wiek: 33
Skąd: Warszawa
Ulubiony pojazd: pesa 120na
Stary post 14 lipca 2012 09:05
Link poprawiony z pierwszego posta.
Skowoo
Użytkownik
Dołączył: 13 lipca 2012
Stary post 14 lipca 2012 11:02
Działa, dziękuje.
Strona Główna >> Mody >> Time Slow Down Mod 1.0

Zaloguj się lub zarejestruj by dodać nowy post!

NEWSY
Premiera CSL już 10 marca
Premiera gry już niespełna za 2 tygodnie. Do wyboru są dwie edycje: standardowa lub delux.
Cities: Skylines zapowiedziane
W dniu wczorajszym na targach Gamescom 2014 Paradox Interactive ujawnił nową produkcję Cities: Skylines.
15 sierpnia
Cities In Motion 2: European Vehicle Pack DLC
Po długim czasie oczekiwania doczekaliśmy sie kolejnego DLC. Tym razem będzie to 5 pojazdów europejski w skłąd których wchodzą 2 autobusy, tramwaj i 2 składy metra.
Players Choice Vehicle Pack - premiera 17.06.2014
Players Choice Vehicle Pack to DLC do Cities In Motion 2, zawierające pięć nowych środków transportu, wybranych przez graczy drogą głosowania. Rozszerzenie zawiera: tramwaj Tatra 4m, pociąg metra Capi
12 czerwca
Premiera DLC Cities in Motion 2: European Cities. Przecena na CIM1 & CIM2 wraz z dodatkami
Dziś debiutuje nowe rozszerzenie do Cities in Motion 2 zatytułowane European Cities. Z tej okazji przeceniamy \\\"jedynkę\\\" i \\\"dwójkę\\\" oraz wybrane DLC ? wszystkie gry objęte ofertą są dostępn
ARTYKUŁY
e-SimCity.pl - polski fansite serii Sim City! EuroTruck-SIM.pl - polski fansite Euro Truck Simulator 2
SONDA
Czy kupiłeś/kupisz drugą część Cities in Motion?
Tak, kupiłem/kupię od razu w chwili premiery 45%
Tak, planuję niebawem kupić 16%
Kupię, gdy nieco stanieje 15%
Nie zamierzam, ukradłem piracką wersję 11%
W ogóle nie zamierzam grać w CiM2 13%
Łącznie głosów 229
Zaloguj się lub zarejestruj, by oddać głos
© 2011-2012 Cities-in-Motion.pl gfx by LESZ3u